روایت مشاور کروبی از نقش فتنه‌ در تحریم‌

  • ۱۱۷

کیهان نوشت، داریوش سجادی در وبلاگ خود نوشت: باور به اینکه تحریم ناشی از تقصیر دولت سابق بود اگر به انگیزه عوام‌فریبی نباشد قطعا ناشی از خود‌فریبی است. آنها که معتقد بودند تحریم‌ها ناشی از مواضع تند احمدی‌نژاد است، به این باور بودند که ادبیات فاخر و دیپلماسی لبخند و بلند کردن تابلوی «من آمده‌ام که ناز بنیاد کنم!» نافی تحریم‌هاست!

صلح با کسانی که اظهار پشیمانی نکرده‌اند، درست نیست

  • ۱۱۶

مرحوم حضرت آیت‌‌الله مهدوی کنی نقش بسزایی در پاسداری از ارزش‌های انقلاب و نظام داشته و همواره صریح و با قاطعیت به پای مبانی انقلاب و نظام می‌ایستاد؛ همین ویژگی باعث شد همه جناح‌های سیاسی از ایشان به عنوان یا دیرین امام و رهبری که کوچکترین نرمشی در مقابل فتنه‌گران ندارند، یاد کنند.

عقب‌نشینی معارضان سوریه از شرط استعفای اسد

  • ۱۲۵
هماهنگ‌کننده کل هیات «تنسیق سوریه» وابسته به معارضان داخلی سوری با وزیر خارجه مصر درباره تحولات سوریه و منطقه گفتگو کرده و طرح‎های روسیه و «استیفان دی میستورا» فرستاده سازمان ملل در امور سوریه برای رسیدن به حل سیاسی بحران این کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

صلح امام‌حسن(ع) از نظر رهبر‌ انقلاب

  • ۱۲۲
 آثار و برکات تدبیر خردمندانه امام حسن مجتبی(ع) را می توان از منظر بیانات حکیمانه رهبر انقلاب، که در زمینه آشنایی با جریانات تاریخ اسلام از دانش و بصیرت قابل توجهی برخوردارند دریافت. ایشان در تبیین علل و انگیزه های صلح امام حسن مجتبی(ع) و دستاوردهای ارزشمند آن می فرمایند:

روش رسول‌خدا(ص) با همنشینان چگونه بود؟

  • ۱۱۸

امام حسین(ع) فرمود: از پدرم از وضع و چگونگی رفتار رسول الله(ص) در داخل منزل پرسیدم، فرمود: به منزل رفتنش به اختیار خود بود و چون به منزل مى ‏رفت اوقات خویش را سه قسمت مى ‏کرد: قسمتى براى عبادت خداوند، قسمتى براى خانواده و قسمتى ‏براى خود. 

روش رسول‌خدا(ص) با همنشینان چگونه بود؟

عراق تا 6 هفته آینده از تروریسم پاک می‌شود

  • ۱۵۴
سعد الله زارعی در برنامه گفتگوی ویژه خبری 29 آذر ماه در خصوص دلایل و اهمیت آزادسازی منطقه سنجار عراق از دست تروریست های داعش گفت: پیروزی داعش در تصرف مناطق عراق یک پیروزی نظامی بود که به خاطر رخنه های موجود در عراق به وقوع پیوست و از سوی داعش مورد سوء استفاده قرار گرفت و موجب شد این سه استان را تصرف کنند و بدون این که گلوله ای شلیک کنند به کمک یک سلسه زد و بند های پشت صحنه و کمک اطلاعات سرویس های غربی موفق شوند.

رابطه با کوبا و بازگشت واقع گرایی به سیاست خارجی امریکا

  • ۱۳۴

وقتی اعلام شد که ایالات متحده و کوبا در حال مذاکره برای برقراری روابط دیپلماتیک هستند، طوفانی در رسانه ها به وجود آمد. این مذاکرات پربار به حدود پنجاه و پنج سال نزاع که به نفع هیچ کدام از طرفین نبود، پایان داد. برقراری روابط دیپلماتیک می تواند منجر به پایان یافتن تحریم های اقتصادی طولانی مدت ایالات متحده علیه جزیره کوبا باشد و این حرکت می تواند کاتالیزوری برای به دست آوردن ثروت بادآورده ی تجاری برای کوبا شود.

لاریجانی: توطئه‌کنندگان برای قیمت نفت را فراموش نمی‌کنیم/ سوریه کشور پیشرو در مبارزه با اسرائیل

  • ۱۲۲

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان سفر یک روزه خود به کشور سوریه در نشست مشترک خبری با محمد جهاد اللحام رئیس مجلس این کشور، به جایگاه سوریه در مقابله با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: سوریه یکی از کشورهای پیشرو در مبارزه با اسرائیل بود آن هم در زمانی که بسیاری از کشورهای منطقه خود را به خواب زده بودند، در همان شرایط سوریه در صف اول مبارزه با این رژیم قرار داشت.

 

جان‌مک‌کین: باید از عربستان به خاطر پایین آمدن قیمت نفت تشکر کرد

  • ۱۴۳

سناتور جان مک کین آمریکایی، بر لزوم قدردانی از عربستان سعودی به دلیل پایین آمدن قیمت جهانی نفت تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: جان‌مک‌کین: باید از عربستان به خاطر پایین آمدن قیمت نفت تشکر کرد

دین نباید در تقابل با آزادی‌انسان معرفی شود

  • ۱۵۵

حجت‌الاسلام مقدم ادامه داد: آنچه سیاست را اخلاقی می‌کند، مرام اخلاقی است، در آموزه‌های دینی همواره توصیه به صداقت، عدالت و انسانیت شده است که پیامبر اکرم و ائمه معصومین به آن عمل می‌کردند. عملکرد آنها سیاست اخلاقی بود. معاون بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی تصریح کرد: آنچه از سیاست چهره زشتی بر جای می‌گذارد حاکم نبودن اخلاق است. در جامعه‌ای که اخلاق نباشد، به انسان‌ها کرامت داده نمی‌شود و به افراد با نگاه تکریم نگریسته نمی‌شود.
دین نباید در تقابل با آزادی‌انسان معرفی شود

آیا امپراتوری بریتانیا در خلیج فارس احیا می‌شود؟

  • ۱۶۹

چندی پیش اعلام شد که بریتانیا درصدد احداث پایگاه نظامی در خاورمیانه است. سایت خبری ورلد تریبیون نیز به نقل از از مقام های انگلیسی خبر داده بود ارتش بریتانیا به دنبال انتقال تجهیزات از افغانستان به متحدانش در شورای همکاری خلیج فارس است.

موضوع موشکی ایران روی میز مذاکره نیست/ به سوریه و عراق سلاح و مشورت می‌دهیم

  • ۱۱۳

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی در جایگاهی مناسب، و بعد از آمریکا، روسیه و چین قرار دارد. 
 

خشم اوباما از عدم اکران فیلم ترور رهبر کره شمالی

  • ۱۰۹

اکران وسیع فیلم «مصاحبه» در آمریکا، پس از حملات هکرهای کره شمالی به شرکت سونی در شرایطی متوقف شد و واکنش تند دولتمردان ارشد ایالات متحده را در پی داشت که به نظر می‌رسد، در نهایت آنچه رخ داده، به سود کره شمالی تمام شده و هزینه تمام شده فیلم‌سازی علیه رهبران این کشور را برای کمپانی‌های هالیوودی به شدت افزایش داده است.

سنجار از کنترل داعش آزاد شد

  • ۱۲۳
 پس از چهار روز نبرد سنگین نیروهای پیشمرگ کرد اعلام کردند که عصر امروز (شنبه) کنترل شهرستان سنجار در استان نینوا را به طور کامل از دست داعش خارج کردند. 

خنده امریکا به وضعیت اقتصادی روسیه

  • ۱۳۶

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنرانی ای که اوایل اکتبر در مسکو داشت لحنی از خود راضی درباره تحریم های واشنگتن و متحدین اروپایی اش در قبال روسیه داشت. پوتین این تحریم ها را «کاملاً احمقانه» دانست و گفت که این تحریم ها تنها به تجارت غربی ها آسیب می زند. اما حالا اقتصاد روسیه از درون در حال فروپاشی است. با کاهش قیمت نفت و سقوط ارزش روبل پوتین در حال زجر کشیدن است. سوالی که در واشنگتن مطرح است این است که آیا استراتژی رئیس جمهور باراک اوباما مبنی بر تحریم اقتصادی و منزوی کردن روسیه تاثیر داشته است؟

هرگونه جایگزین دیپلماسی در قبال ایران در نهایت به جنگ ختم می‌شود

  • ۱۳۸

در24 نوامبر سال 2014، مذاکره کنندگان ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) برای یک دور دیگر مذاکرات هسته‌ای را تا پایان ژوئن سال 2015 تمدید کردند. با تمدید مذاکرات هسته‌ای، گروهی از سناتورهای جمهوری‌خواه و مفسران نومحافظه‌کار آمریکا خواستار دور جدیدی از تحریم‌ها و اقدامات دیگری علیه ایران شدند.

خبرگزاری فارس: هرگونه جایگزین دیپلماسی در قبال ایران در نهایت به جنگ ختم می‌شود

امام حسن، اسوه احسان و کرم در مقابل جور زمانه

  • ۱۵۳

همزمان با رحلت جانسوز پیامبر اسلام در بیست و هشتم صفر، شهادت جانگداز امام حسن مجتبی، کریم اهل بیت، دومین نور ولایت، صاحب کرامت و شفیع قیامت، نیز به وقوع می‌پیوندد تا ماه صفر با مصیبت‌هایی بزرگ به پایان برسد.
امام حسن، اسوه احسان و کرم در برابر جور زمانه

ای علی! روز قیامت از تو حجت خواهم طلبید

  • ۱۳۵

سیاه پوش بیست و هشتمین روز صفر، شانه به شانه آسمان فشرده در ابر مدینه مى گریم که رسول رحمت و مغرف پر کشیده است. در رحلت خاتم انبیا، محمد مصطفی (ص) فرشتگان عرش می گریند. عاشقانش با چشمانی اشک آلود، مرثیه غم می سرایند. ما نیز در شب رحلت آسمانی اش در سوگ می نشینیم.

ای علی! روز قیامت از تو حجت خواهم طلبید

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

  • ۱۵۲
تحلیل دلایل تلاش عربستان سعودی برای کاهش قیمت های جهانی نفت، خوشبینی وزیر خارجه ایتالیا به مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، بازتاب سخنان وزیر دفاع ایران درباره خطوط قرمز کشور در عراق و برنامه رئیس مجلس ایران برای سفر به سه کشور منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

واکنش عربستان سعودی به رویکرد غرب در مذاکرات هسته‌ای ایران

واکنش ایران به تحول در روابط کوبا و آمریکا

  • ۱۳۸

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درخصوص تحول اخیر در روابط کوبا و آمریکا، گفت: تحمیل سیاست های انزوا و تحریم از سوی قدرت های سلطه جو در برابر اراده و پایداری ملت ها و دولتهای مستقل بی نتیجه و ناکارآمد است. 
 

شرط اعراب برای تحقق مذاکرات نهایی چیست؟

  • ۱۹۶

 درباره روابط خوب غرب و رهبر آن امریکا با دولت امارات متحده عربی حرف های جالبی از همکاران اماراتی ام شنیدم، افرادی که خود از مسئولان اماراتی هستند و چهره های بارز مطبوعاتی این کشور محسوب می شوند، بارزترین مواضع آنها این بود:

جزئیاتی از حادثه گروگانگیری سیدنی

  • ۱۴۷

 «باید هشدار دهیم نه اینکه احساس خطر کنیم.» این جمله مبنای اصلی کمپین مبارزه با تروریسم جان هاوارد، نخست وزیر سابق استرالیا در جریان حادثه بمب گذاری بالی در سال 2002 بود که منجر به کشته شدن 88 استرالیایی شد. این حمله مدت کمی بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده بود. درحالی که استرالیا حامی فعال «جنگ علیه ترور» به رهبری ایالات متحده بود، در سال 2002 و 2005 در بمب گذاری های جزیره توریستی بالی که مقصد مورد علاقه استرالیایی ها برای تعطیلات است و حمله به سفارت استرالیا در اندونزی در سال 2004، مورد تهدید قرار گرفت.

چرا سردار سلیمانی به عراق می رود؟

  • ۱۶۱
 سردار حسین دهقان وزیر دفاع در گفتگو با شبکه العالم، در پاسخ به سؤالی درباره جایگاه کشورمان در میان کشورهای جهان از نظر قدرت موشکی گفت: ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی دارای جایگاه مناسبی است و در جایگاه پس از امریکا، روسیه و چین، قرار دارد.
 

آیا احمدی‌نژاد می‌تواند اسماعیلش را قربانی کند؟

  • ۱۷۳

در حالی که در روز‌های گذشته، خبری منتشر شد، مبنی بر اینکه اسفندیار رحیم مشایی گفته ‌به دلیل اینکه حزب‌اللهی‌ها و جبهه پایداری حول احمدی‌نژاد تجمع کنند، حاضر است ‌از او جدا شود و خود را فدای احمدی‌نژاد و راه وی کند، اخبار تکمیلی حاکی از این است که گویا ‌جدا حرکات تحرکاتی در این زمینه آغاز شده است! 

عابدینی: وزیر ورزش در رابطه با فدراسیون فوتبال حاد برخورد می‌کند/ آمارهای رسایی اشتباه است

  • ۱۳۳

امیر عابدینی پس از جلسه امروز اظهار داشت: خوشحالم که جلسه راس ساعت و با حضور افراد تعیین شده مانند قنبر‌زاده، بهرامی، من، کریمی، شیخ‌ سفلی، درودگر و مسئولان مالی فدراسیون برگزار شد.

خبرگزاری فارس: عابدینی: وزیر ورزش در رابطه با فدراسیون فوتبال حاد برخورد می‌کند/ آمارهای رسایی اشتباه است

شاهکار تک‌تیرانداز سوری +تصاویر (18+)

  • ۱۹۴
نیروهای ارتش سوریه تعداد زیادی از عناصر تروریستی داعش را در دیر الزور و حومه آن به هلاکت رساندند. 

آقایان! عتاب امام را دوباره مرور کنید؛ این تذهبون؟/ برای نقد هاشمی نیازی به داستان‌سرایی تخیلی نیست!

  • ۲۱۱

 چندی پیش یکی از نشریان جریان حامی احمدی نژاد در مصاحبه‌ای با آیت الله محمد خامنه‌ای مطالبی درمورد مسائل تاریخی پس از انقلاب از قول وی منتشر کرد. مباحثی که در بطن آن نکات خاصی دیده می شود. در این مباحث  به بهانه نقد عملکرد هاشمی رفسنجانی در واقع محکماتیاز تاریخ انقلاب زیر سئوال رفته است.

تعویق در انتشار اسناد کودتای ۲۸ مرداد علیه دکتر مصدق

  • ۱۷۷

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس٬ این تصمیم در جلسه‌ی کمیته تخصصی اسناد دیپلماتیک تاریخی در ماه سپتامبر امسال اتخاذ شده است. بر اساس مقررات اسناد مرتبط با روابط بین‌الملل، لازم نیست که این اسناد بیش از سه دهه محرمانه بمانند. استفان راندولف٬ از گروه تاریخ وزارت خارجه آمریکا در این نشست اعلام کرد که اطلاعات مربوط به سیاست آمریکا در ایران "به علت مذاکرات در حال انجام با ایران" منتشر نخواهد شد. 
دکتر محمد مصدق، نخست وزیر ملی ایران که پس از کودتای ۲۸ مرداد از قدرت برکنار شد

تیم هسته‌ای مراقب عزت ایران باشد

  • ۱۷۰

خطیب نمازجمعه این هفته تهران گفت: تنها خواسته مردم و رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این است که مواظب باشند عزت ایران آسیب نبیند.
 

بهانه مسخره ای که روسیه با آن به ایران ضربه می زند

  • ۱۴۰

نزدیک به چند ماه است که شاهد کاهش شدید قیمت جهانی نفت هستیم؛ به طوری که قیمت سبد نفتی اوپک از 115 دلار به زیر 60 دلار رسیده است. به عنوان مثال قیمت نفت در دوماه اخیر با حدود 45 دلار کاهش از 103 به زیر 60 دلار کاهش است.

بهانه مسخره ای که با آن روسیه به ایران ضربه می زند

رئیسی: بصیرت مردم نسبت به فتنه 88 تاثیرگذار بود

  • ۱۳۴

دادستان کل کشور گفت: آن‌چه که نسبت به فتنه 88 و فتنه‌گران تأثیرگذار بود، بصیرت مردم، خشیت از خداوند، نترسیدن از غیر خدا، بصیرت آفرینی و سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب بود.

20-390.jpg

جوابیه نوه دختری مرحوم آیت الله مهدوی به خبر تابناک

  • ۱۵۳

چندی پیش «تابناک»، در گزارشی انتقادی، با تیتر «آقای مهدوی‌ کنی دل خوشی از آقای هاشمی رفسنجانی نداشت! » که بر گرفته از مصاحبه نوه دختری آیت الله مهدوی کنی با یکی از رسانه ها بود،نوشت:

آیا اصلاح طلبان «بهشت» را به مقصد «بهارستان» ترک می کنند ؟

  • ۱۴۰

محسن سرخو عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران و رئیس شورای سیاسی حزب حزب اسلامی کار می گوید که اصلاح طلبان فعلا بنایی برای خروج از شورای شهر ندارند.

شیوه عجیب صدام در اعدام اعضای حزب بعث

  • ۱۵۲

خاورمیانه یکی از پیچیده ترین و بغرنج ترین مناطق جهان از لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محسوب می شود. در این میان عراق، کشوری که در سال 1921 تاسیس شد، یکی از پیچیده ترین و در عین حال حساس ترین کشورهای این منطقه بوده است.

بعید است که ایران برای اوباما کوبایی دیگر شود/پایبندی رهبری ایران به مواضع ضد آمریکایی مشهود است

  • ۱۳۷

شبکه خبری «العربیه» پنجشنبه هفته جاری در وبگاه خود طی گزارشی تحلیلی تحت عنوان «بعید است که ایران کوبایی دیگر برای اوباما باشد» نوشت: با وجود اعلام تاریخی عادی‌سازی روابط بین آمریکا و کوبا، فرض این مورد در باره ایران با توجه سیاست‌های این کشور در منطقه و جریان مذاکرات هسته‌ای بعید می‌باشد.

خبرگزاری فارس: بعید است که ایران برای اوباما کوبایی دیگر شود/پایبندی رهبری ایران به مواضع ضد آمریکایی مشهود است

واشنگتن به دنبال جبران شکست خاورمیانه در زمین کوبا

  • ۱۵۴

پس از ارتقای روابط دیپلماتیک واشنگتن و میانمار، تماس تلفنی تاریخی رئیس‌جمهوری آمریکا با «حسن روحانی» و امضای توافقنامه ژنو پس از 11 سال مناقشه، کلید «باراک اوباما» در قفل 50 ساله روابط خصمانه با «کوبا» نیز چرخید.

اظهارات پوتین درباره موضوع هسته‌ای ایران و قرارداد نفتی مشترک

  • ۱۶۷
ابراز امیدواری رئیس جمهور روسیه به حصول سریع توافق هسته ای و اشاره وی به احتمال سفرش به تهران، تصویب یک قطنامه ضد ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ادعای انگلیس و فرانسه درباره مذاکرات هسته ای ایران و بازتاب برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای کلیمی در ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

صدور قطع‌نامه علیه ایران و سه کشور دیگر

  • ۱۶۴

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مجمع دیروز پنجشنبه همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا پرونده حقوق بشری کره شمالی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارجاع دهد. در قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل نقض حقوق بشر در ایران، سوریه و میانمار محکوم شده است. نماینده ایران این قطعنامه را «سیاسی، تبعیض‌آمیز و مغرضانه» خواند. کمیته حقوق بشر مجمع عمومی سازمان ملل روز ۲۷ آبان قطعنامه‌ای را به تصویب رسانده بود که در آن از نقض حقوق بشر در ایران به‌ ویژه «تعداد بسیار بالای اعدام‌ها» ابراز نگرانی عمیق شده‌ بود.
صدور قطع‌نامه علیه ایران و سه کشور دیگر

هاشمی از میرزا کوچک خان چگونه به ماهواره رسید؟

  • ۱۸۰
گردانندگان سایت شخصی آقای هاشمی، میرزاکوچک‌خان (قهرمان مبارزه با استعمار) را به ماهواره و اینترنت ربط دادند و از قول هاشمی نوشتند «مخالفان اینترنت و ماهواره از حرف‌های آزادیخواهانه می‌ترسند»!

روحانی از این دو نفر اعلام برائت کند

  • ۱۹۶
 احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در جریان میزگردی در دانشگاه تهران با موضوع 10 سال مذاکرات هسته ای، مدعی شد برنامه هسته ای ایران هیچ دستاوردی نداشته است. صادق زیباکلام چهره دیگر اصلاح طلب و ستون نویس روزنامه های این جریان نیز گفت هیچ نوآوری علمی در رابطه با هسته ای وجود ندارد.

از رهبران سوخته تا رهبران تقلبی اصلاح‌طلبان

  • ۱۴۸

دنبال بهانه می‌گردند تا مواضع هاشمی رفسنجانی را به تیتر یک تبدیل کنند و برایشان هم خیلی تفاوت نمی‌کند که محتوای سخنان رئیس سابق مجلس خبرگان چیست، مهم تیتر یک شدن وی است.

مقدمه‌چینی برای تاسیس سفارت آمریکا در تهران!

  • ۱۷۰

همزمان با آزادی یک زندانی آمریکایی توسط کوبا، مقامات آمریکایی از تصمیم دو کشور برای از سرگیری روابط دوجانبه و بازگشایی سفارت‌ها خبر داده‌اند. اتفاقی که با میانجیگیری پاپ فرانسیس به وقوع پیوسته است. گفته می‌شود پاپ در نامه‌ای به دو رئیس جمهوری کوبا و آمریکا از آنها خواسته بود مشکلاتی انسانی چون مشکل اسرای دو کشور را به خاطر علایق مشترک حل کنند و به این ترتیب فصل جدیدی در روابط دو کشور بوجود آورند.

«بمب عقرب»، سلاح جدید داعش/عکس

  • ۱۳۲

روه تروریستی داعش در یک نوآوری ضد انسانی جدید از بمب عقرب علیه شهروندان عراقی استفاده کرد.

سلفی‌ها برگ برنده احزاب سیاسی می‌شوند

  • ۱۷۰

منابع نزدیک به حزب سلفی النور در مصر گزارش دادند که هماهنگی سری ای میان این حزب و احزاب دیگر مدنی و سکولار جهت آماده شدن در انتخابات پارلمانی پیش رو در حال انجام است.

انتصابی که برای برخی از «نان شب» هم واجب تر شده است!

  • ۱۶۷

این روز‌ها دولت مشکلاتش کم نیست؛ از سقوط قیمت نفت تا تلاطم نسبی در بازار ارز. از تورم و بیکاری تا چه کنم چه کنم در ‌اجرای فازهای بعد هدفمندی؛ اما در کنار همه این مشکلات، برخی از جریان‌های سیاسی، همه هم و غم خود و مردم را متوجه یک انتصاب کرده‌اند؛ انتصاب معاون سیاسی وزیر کشور؛ گویا برای برخی، این انتصاب از نان شب هم واجب‌تر است. 

از دولت استرالیا به خاطر حمایت از گروگان گیر،شکایت کنید!

  • ۱۷۹

ماجرا خیلی ساده بود؛ اما دولت استرالیا به خاطر مخالفت هایی که با دولت ایران دارد، آن را برای خودش پیچیده و برای مردمش مرگبار کرد.  

ترکیه برنده اصلی تحریم‌های روسیه

  • ۱۶۴

در طول تاریخ، برهم خوردن موازنۀ قوا و تلاش برای اعادۀ وضعیت پیشین، همواره با پیامدها و تحولات غیرقابل پیش ­­بینی همراه بوده است. اما گاهی تغییر موازنه قدرت به­­ طور ناخواسته در جریان وقایع منطقه ای و بین ­­المللی، به نفع یا به ضرر یک کشور تغییر می­ کند.

به توافق هسته‌ای با ایران خیلی نزدیکیم

  • ۱۲۳

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در دهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه سخنرانی کرد.

واکنش ها به از سرگیری روابط آمریکا و کوبا

  • ۱۵۲

در پی شروع گفتگوهای رسمی میان آمریکا و کوبا برای احیای روابط دیپلماتیک،‌ رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا آمریکا را ترغیب کرده است به تحریم های تجاری علیه کشورش پایان دهد.
واکنش ها به از سرگیری روابط دیپلماتیک آمریکا و کوبا

داعش و آینده همکاری‌های ایران و امریکا

  • ۱۵۸

عملکرد داعش به سمتی می رود که پیمانی جدید میان واشنگتن و تهران ایجاد شود. آن چه امروز شاهدیم به این ترتیب است: داعش در سوریه پیشروی می کند در حالی که واشنگتن در اظهارات شبه بی طرفانه اعلام می کند که جنگنده های ایرانی مواضع داعش در عراق را بدون مشورت با آنها بمباران کرده اند، تهران این خبر را تکذیب می کند اما بلافاصله تاکید دارد که از حکومت عراق در مبارزه با تروریسم حمایت می کند.  

hansen_html_code