عابدینی: وزیر ورزش در رابطه با فدراسیون فوتبال حاد برخورد می‌کند/ آمارهای رسایی اشتباه است

  • ۱۳۲

امیر عابدینی پس از جلسه امروز اظهار داشت: خوشحالم که جلسه راس ساعت و با حضور افراد تعیین شده مانند قنبر‌زاده، بهرامی، من، کریمی، شیخ‌ سفلی، درودگر و مسئولان مالی فدراسیون برگزار شد.

خبرگزاری فارس: عابدینی: وزیر ورزش در رابطه با فدراسیون فوتبال حاد برخورد می‌کند/ آمارهای رسایی اشتباه است

این جلسه به صورت مشخص و بر اساس نظر مجمع وارد دستور کار شد. یک نامه به کفاشیان نوشتیم با 10 آیتم. صورت‌های مالی منتهی به سال 90 را درخواست کردیم. آئین‌نامه های فدراسیون را هم کفاشیان دستور داد که در اختیار ما قرار دهند. ایراد‌هایی که در صورت‌های مالی وجود داشت امروز مشخص شد و مطمئن باشید هیچ نکته مبهمی را به جا نخواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: سه موضوع در رسیدگی به صورت‌های مالی وجود دارد. 1. قصاص قبل از جنایت که اصلا به آن توجه نخواهیم کرد. 2. بررسی موشکافانه و گزارش به مجمع و مورد سوم می‌تواند برعکس و بدون موشکافی باشد. ما دومی را در دستور کار خود قرار می دهیم. نامه به هیأت‌رئیسه دادیم تا نسبت به جذب حسابرس مستقل اقدام کنند. یک نامه هم برای صورت‌های ارزی بود که باید بدهند و چگونگی تبدیل ارز‌ها به ریال باید مشخص باشد. برای مسائلی که در سیستم آئین‌نامه بوده و به آنها عمل نشده راهکارهایی را دادیم که عمل شود و جلسه بعدی ما روز دوشنبه خواهد بود.

عضو کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: یک نامه هم به سازمان لیگ دادیم تا دریافتی از باشگاه‌ها در سال‌های 91 و 92 باید به ما گزارش شود تا ببینیم آیا حقوق باشگاه‌ها استیفا شده است یا خیر. عملا تمام سوالاتی که در ذهن رسانه‌ها و کارشناسان است باید پاسخ داده شود.

عابدینی تاکید کرد: به هیچ وجه برای بررسی صورت‌های مالی شمشیر را از رو نبسته‌ایم و می‌خواهیم به حداقل اشکال‌ها برسیم. از کارشناسانی استفاده می‌کنیم که اصلا در فوتبال نیستند و بی‌طرف کار می‌کنند. هزینه آنها را هم خودمان می‌دهیم. صورت‌های مالی حسابرسی شده اما ما کنترل نهایی را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم روز چهارشنبه بتوانیم گزارش را آماده کنیم و تلاش می‌کنیم تا این گزارش به مجمع برسد. به ذی‌حساب سازمان لیگ هم ابلاغ کردیم که از آنها چه می‌خواهیم.

عابدینی در مورد اینکه وزیر ورزش گفته است حساب‌های فدراسیون مخدوش است در حالی که هنوز صورت‌های مالی 92 و 93 حسابرسی نشده است و آیا او از صورت‌های مالی باخبر است عنوان کرد: وزیر در رابطه با فدراسیون فوتبال حاد برخورد می‌کند. او می‌خواهد در مورد همه چیز تصمیم بگیرد در مورد مسائل مالی هم که هنوز بررسی نشده نظر می‌دهد. وزیر ورزش باید دست از این نوع برخورد بردارد و به تعامل رو بیاورد. اگر کفاشیان نباشد و شخص دیگری بیاید و رئیس فدراسیون شود اگر ببیند تعامل با وزارت سخت است به راحتی حضور پیدا نمی‌کند. نباید از هر موضوعی برای کوبیدن مدیران ورزشی استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: کل بودجه فدراسیون 54 میلیارد بوده و حرف آقایان این است که 300 میلیارد فدراسیون بودجه دارد.

عضو کمیته بررسی صورت‌های مالی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه رسایی گفته است فدراسیون 1000 میلیارد بودجه را هزینه می‌کند گفت: آقای رسایی همین جوری گفته است و اعداد و ارقامش درست نیست. چقدر پروژه روی هوا مانده است و آن وقت برای فوتبالی که رفتنش به جام جهانی 70 میلیون ایرانی را شاد می‌کند نمی‌خواهند برای هر نفر 10 هزار تومان هزینه کنند. کل فوتبال را رها کرده‌اند و تنها به زنجانی چسبیده‌اند.

عابدینی در مورد اینکه سفلی گفته است حسابرس قانونی نبوده است گفت: حسابرس گزارش مکتوب خود را داده و حالا برای سال 93 او تائید نشده است که حسابرسی کند. در یک سال گذشته مشکلاتی که حل نشده غالب آن اداری بوده است. شیخ سفلی درست می‌گوید چون در آن جلسه حسابرس انتخاب نشده است.

وی در مورد اینکه گفته شده است همکاری با چند شرکت وضعیتش مشخص نشده است گفت: اساسنامه تمامی شرکت‌های زیرمجموعه و بیوگرافی مدیران آنها را خواسته‌ایم. به دنبال این هستیم که نحوه تعامل آنها را با فدراسیون فوتبال بررسی کنیم.

عابدینی در مورد اینکه گفته بود اگر بازرسی به مشکل بخورد احتمال برکناری کفاشیان وجود دارد گفت: این موضوع اشتباه بوده است مگر کمیته می‌تواند رئیس فدراسیون را برکنار کند، مجمع باید این کار را کند.

وی در پایان گفت: تمام هدف مجموعه این است که به یک نقطه مشترک برسیم. حرف کمیته هم همین است که من می‌گویم و چیز دیگری نیست.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code