چه کسی به علاءالدین مجوز ساخت داد و برکنار شد؟

  • ۹۵۵

تنها شش ماه از انتصاب اعتمادی در شهرداری منطقه 11 گذشته بود که شنیده شد وی با استعفای به کار خود پایان داده است. اهمیت ماجرا اما به روزهای قبل باز می‌گشت. جایی که دو هفته قبل شهرداری تهران در اقدامی دست به تخریب پاساژ علاءالدین در همین منطقه زده بود. مالک این پاساژ اما معتقد بود که برای ساخت طبقه هفتم آن از شهرداری تهران مجوز ساخت دریافت کرده بود.


با رفتن اعتمادی گمانه‌زنی‌های اولیه بر این اصل مبتنی‌ بود که وی به خاطر مسائل پدید آمده پیرامون پاساژ علاءالدین برکنار شده است. اما قالیباف این موضوع را رد کرد و گفت: «وی برکنار نشده است بلکه می‌خواست در آزادراه تهران ـ شمال مشغول به کار شود و ما هم با رفتن آقای اعتمادی موافقت کردیم.»
در عین حال یکی از مسئولان شهرداری نیز تاکید داشت که «رفتن آقای اعتمادی دو ماه پیش بوده و هیچ ربطی به پاساژ علاءالدین نداشته است.»
منطقه 11 شهرداری تهران به خاطر وجود مراکز مهم سیاسی و اقتصادی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. گذشته از اینکه این منطقه بخشی از تهران قدیم را در خود جای داده، وجود مراکزی چون، ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی، اداره پست جمهوری اسلامی، بیت رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، میدان انقلاب، پارک شهر، ساختمان شهرداری و بخش مهمی از بازارتهران و سفارت‌های خارجی، بر اهمیت این منطقه شهری می‌افزاید.
در همین حال امروز محمدباقر قالیباف درگفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم تایید می‌کند که «عزل شهرداری به خاطر مساله علاءالدین» بوده اما او نخواسته آن را «علنی» کند.
البته رسانه‌ها به این موضوع توجه نکردند که منظور قالیباف از برکناری شهرداری منطقه یازده، مربوط به اعتمادی، آخرین شهردار این منطقه نبود. بلکه این ماجرا به دو شهردار قبل‌تر منطقه یازده باز می‌گردد.
قالیباف دراین باره گفته: «همانطور که می‌دانید حدود 11 ماه پیش شهردار منطقه را عزل کردم و البته هیچ وقت این موضوع را اعلام نکردم. اگر شهردار منطقه هم تخلف کند حتما عزلش می‌کنم. »
شهردار تهران در پاسخ پرسش دیگر مبنی براینکه آیا علت عزل شهردار منطقه 11 همین موضوع بوده است، توضیح داده: «حتما یکی از تخلفاتش این بوده است. خارج از چارچوب نباید کاری انجام شود.»

اما شهرداری که برکنار شد چه است؟
پیش از اعتمادی که اخیرا از شهرداری منطقه 11 با استعفا کنار رفته است، محمدمهدی شادالوئی به مدت شش ماه سمت شهرداری منطقه 11 را برعهده داشت. شادالوئی خودش در ابتدای تیرماه 93 به این سمت برگزیده شده بود. او در مراسم تودیع و معارفه کلید شهرداری این منطقه از مهندس ندرلو، که مدتی بود به سمت سرپرستی این منطقه منصوب شده بود دریافت کرد. در واقع از اواخر بهمن ماه 92 که قالیباف شهردار منطقه 11 را دربی‌خبری و سکوت برکنار کرده بود، پنج ماه می‌گذشت.


در 12 بهمن ماه 1390، محمد باقر قالیباف طی حکمی «مسعود کفایتمند غیور» را به عنوان شهردار این منطقه منصوب کرد و در حکم وی نوشت: «انتظار دارم در راستای نهادینه شدن فرهنگ شهروند مداری و با روحیه ای جهادی متکی بر تلاش علمی، پشتکار، درایت، ابتکار، دقت، سرعت، نظم و انضباط و اهتمام در جهت ارتقا کیفیت زندگی شایسته و برازنده شهروندان عزیز تهرانی را فراهم نمایید.»
کفایتمند دکترای پژوهش و ساخت را داراست و از سوی شورای اسلامی شهر رشت نیز یکبار به عنوان کاندیداری شهرداری این شهر نیز معرفی شده بود.
از صدور این حکم تنها دو سال گذشت که او از شهرداری منطقه 11 کنار رفت و اداره این منطقه به مهندس ندرلو، سپرده شد تا به صورت سرپرستی این منطقه را اداره کند. قالیباف حتی برای مراسم تودیع کفایتمند نیز به سالن کنفرانس منطقه 11 نرفت و برای این کار، کاظم نیا قائم مقام معاونت امور مناطق شهرداری تهران را فرستاده بود.
آنطور که پیداست ماجرای پاساژ علاءالدین هر روز ابعاد جدید تری به خود می‌گیرد. آیا شهرداری تهران بعد از برکناری شهرداری که به گفته قالیباف «متخلف بوده» اقدام انضباطی و قضایی برای برخورد با این تخلف را انجام داده است؟ یا اینکه پرونده این تخلف با برکناری وی بسته شده است؟

  • در اینجا به گونه ای اسم افراد برده شده که به لحاظ اخلاقی درست نیست و بازی با آبروی اونها محسوب میشه. پیشنهاد می کنم توسط ادمین محترم، این مطلب از بلاگ حذف بشه.
    مثلا من یکی از اسمها رو سرچ می کردم. یکی این صفحه اومد و یکی صفحه زیر. قضاوت با خودتون:

    http://www.momtaznews.com/منطقه-11-رتبه-اول/
  • به خاطر یه کار پژوهشی در این مورد تحقیق می کردم به نکات جالبی رسیدم:
    1- موضوع علاء الدین سبقه 10 - 15 ساله داره و آشی هست که هر کی اومده یه همش زده و در راس تصمیم گیری اون و ریشه و خشت اولش کمیته توافقات عالی شهرداری تحت نظر دکتر قالیباف و قائم مقامش بوده
    2- بعضی از شهردارا مثل فاضل و خانی و ندرلو بیشتر از بقیه سوتی دادن اما هر کدوم اشتباهاتی داشتن
    3- ظاهرا سازمان بازرسی کل کشور هم به پرونده ورود داشته اما تخلف خاصی دیده نشده که به طور متمرکز توسط یک نفر انجام شده باشه و در واقع عدم سخت گیری برای افزایش درآمد  وجود داشته
    4- جالب اینجاست که موضوع علاء الدین بهانه ای برای تسویه حسابهای سیاسی بوده که شرحش بماند
    5- پشت پرده جو سازی علیه علاء الدین یک سرمایه دار خیلی بزرگ هست که رقیبشه به نام انصاری (مالک بازار موبایل ایران، بازار مبل یافت آباد، بانک تات و غیره)
    6- تخلفات ساختمانی علاء الدین در حد عرف رایج شهرداری بوده که بزرگنمایی شده. در واقع در مقابل تخلفات ساختمانی بزرگ شهرداری تهران اصلا قابل توجه نیست
    7-این موضوع توسط خود شهرداری و شخص دکتر قالیباف علم شد اما از کنترلشون خارج شد
    8- بررسی پرونده نشون میده که اتفاقا عملکرد بعضی از افرادی اسمشون سر زبونها افتاد نسبت به بعضی دیگه که هیچ اسمی ازشون برده نشده و نمیشه بهتر و اصولی تر بوده
    9- چرا بعد از 10 سال مساله علم شد؟ به رقابتهای سیاسی در سال 92 یعنی سال مطرح شدن موضوع علاء الدین  در چهار حوزه توجه کنید و تاریخها و وقایع رو تطبیق بدید می بینید که کاملا یک بازی سیاسی بوده که بعضیها هم در اون قربانی شدن.
    الف. انتخابات ریاست جمهوری و ستاد انتخابات دکتر قالیباف 
    ب. انتخابات شورای شهر و نامزدهای مورد حمایت
    ج. انتخاب شهردار و رقابت بین قالیباف و محسن هاشمی
    د. رقابت بین تیم شهرداران و مدیران مورد حمایت دکتر شریفی و دکتر ایازی که به قهر چندماهه شریفی منتهی شد اما بعد از بازگشتش ایازی رفت به دولت روحانی ملحق شد
    10- نقش سپاه و برنامه ای که برای تخریب سپاه پیاده شد هم بخش جالبی از ماجراست که شاید اگه عمری بود بعدا توضیح دادم.
  • توافق با علاء الدین 10 الی 15 سال پیش توسط کمیسیون عالی توافقات تحت نظر خود قالیباف انجام شد. این که اومد کاسه کوزه ها رو سر ندرلو و شادالویی ریخت همش بی معرفتی و بازی سیاسی بود. توی تودیع شادالویی گفت بعضیها خدمت نکنن مفید تره در حالیکه شادالویی با جون و دل برای قالیباف کار می کرد. رفتارش با ندرلو هم خیلی بد بود.
  • به نظر من دکتر کفایتمند شهردار لایق بود وشهردار بودن برازندشون بود
  • یکبار قالیباف می گه اعتمادی رو برکنار کرده چون قرار بوده بره توی دولت مشغول بشه ، چند روز بعدش میاد می گه اونو به خاطر موضوع علاء الدین برکنار کرده

    پدر سیاست بسوزه!!!!!!

  • من دو سوال دارم:

    اول اینکه تخلفات ساختمانی علاء الدین که در دهه هفتاد انجام شده یعنی حدود 15 الی 20 سال پیش. چرا تازه باهاش برخورد میشه؟

    دوم اینکه چرا فردای تخریب، مهندس نادری ، معاون شهرسازی قالیباف اعلام می کنه که تخریب درست نبوده و احتمالا شهرداری با علاءالدین توافق می کنه!

     

  • عزیزم تخلفات علاء الدین به حدود 10 سال پیش برمی گردد
  • اعتمادی که تازه برکنار شده ، شادالویی هم حدود 8 ماه پیش یعنی خرداد برکنار شد. ندرلو حدود 12 ماه پیش یعنی دیماه 93 بود که برکنار شد. کفایتمند هم تقریبا 18 ماه پیش یعنی تیر ماه 93 آنهم به خاطر بحث انتخابات و حمایت از دکتر روحانی رفت. قبل از او هم خانی بود که استعفا داد. با این حساب 11 ماه پیش شهرداری برکنار نشده است.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code