آیا اصلاح طلبان «بهشت» را به مقصد «بهارستان» ترک می کنند ؟

  • ۱۳۹

محسن سرخو عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران و رئیس شورای سیاسی حزب حزب اسلامی کار می گوید که اصلاح طلبان فعلا بنایی برای خروج از شورای شهر ندارند.

5 عضو نخست اعضای علی البدل شورای شهر تهران اصلاح طلب هستند که در صورت خروج هر کدام از اصلاح طلبان عضو دائم شورا، جایگزین او می شوند، آیا کسی از جمع اصلاح طلبان شورا برنامه ای برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دارد؟

تا آنجا که می دانم هیچ کس برنامه اش این نیست که از جمع شورای شهر خارج شود.

با وجودی که اصلاح طلبان در شورای شهر اقلیتند و نماینده مجلس شدن چهره هایی همچون آقایان حکیمی پور و مسجد جامعی تعیری در ترکیب سیاسی شورای شهر نمی دهد چنین برنامه ای وجود ندارد؟

خیر چون موضوعیت ندارد این افراد رأی آوردند برای اینکه عضو شورای شهر شوند پس دلیلی ندارد که از شورا بیرون بروند. ضمن آنکه چه کسی گفته اصلاح طلبان در شورای شهر اقلیتند؟

انتخابات هیأت رئیسه سال دوم شورای شهر تهران نشان داد که فراکسیون اصلاح طلب این شورا 13 عضو پای کار دارد در مقابل مهدی چمران کاندیدای اصولگرایان 18 رأی به دست آورد؟

وقتی رأی 2 آدم را - نمی گویم به چه وسیله ای- می گیرند این اکثریت نمی شود.

شما که معتقدید اصلاح طلبان اکثریتند این رأی اکثریت خود را باید جایی نشان دهد؟

نشان خواهد داد.

رأی اکثریت می خواهد خود را در استیضاح آقای قالیباف نشان دهد؟

نمی دانم منظور چیست، ما در هر جلسه شورا بیش از 10 رأی گیری داریم.

اما قبول دارید در رأی گیری های حساس نظر اصولگرایان تأمین می شود نه اصلاح طلبان؟

اصلا این طور نیست. ضمن آنکه نباید در طرح سئوالات طوری القا شود وضع به نفع آنها است. این حرف را من قبول ندارم اگر 2 نفر را خریدند یکی را پول دادند یکی را فلان کردند این که نمی شود اکثریت.

از بحث شورای شهر خارج شویم، اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس چه اقدامات تشکیلاتی تاکنون انجام دادند؟

قطعا فعالیت احزاب در سال آینده تشدید خواهد شد و می کوشند نقش موثرتری را در انتخابات مجلس آینده پیش رو ایفا کنند.

حزب با عنوان "ندا" در جریان اصلاحات اعلام موجودیت کرد که واکنش های گوناگون و بعضا متناقضی را برانگیخت، عده ای آن را یک تشکل در کنار سایر احزاب اصلاح طلب خواندند و برخی همچون کارگزارانی ها و مشارکتی ها نیز به کنایه مجموعه "ندا" را دست ساخته اصولگرایان برای شکاف انداختن در بدنه جناح اصلاحات توصیف کردند، اصلاح طلبان نسبت خود را با حزب ندا چگونه می خواهند تعریف کنند، این تشکل را می پذیرند یا آنکه رقیب می پندارند؟

 من هیچ ارتباطی با تشکیلات ندا ندارم بنابراین اطلاعاتی نیز درباره آن ندارم. ضمن آنکه موضوعات اصلی ما الان پرداختن به این موضوع نیست.

پس موضوع اصلی اصلاح طلبان چیست؟

این است که به دولت روحانی کمک کنیم آن بسترهای فساد و سستی هایی که در کشور زمان دولت نهم و دهم انجام شد جمع کند تا مردم در رفاه بیشتر زندگی کنند.

اما آقای حجاریان گفته اصلاح طلبان ضمن حمایت علنی، منتقد خاموش دولت هم هستند، اصلاح طلبان چه نقدهایی به دولت دارند؟

دولت جلوی نقد را نگرفته است و فضا را باز کرده که نقد و بررسی همه جوانب کارهای اجرایی انجام شود چون نقد منصفانه و سازنده موجب می شود که دولت بتواند موفق تر عمل کند.

اصلاح طلبان نقد منصفانه اشان به دولت چیست؟

این است که قاطع تر مفسدانی که دست شان به اموال عمومی آلوده است را کنار بگذارند و به مراجع قضایی معرفی کنند و پیگیری کنند تا این افراد به مجازات برسند.

شما عضو شورای شهر هستید برای کوتاه کردن دست مفسدان در حوزه خودتان چه کار کردید؟

اگر برخی بگذارند ما همه تلاش مان همین است. وقتی زمین تجاری دو نبش بر فرمانیه متری 8.5 میلیون تومان فروخته می شود این کار قطعا اشکال دارد. بابک زنجانی وقتی می آید ، در جایی در شهرک غرب که به هیچ کس اجازه ساخت بیش از 2 طبقه رو زیر زمین نمی دهند مجوز ساخت 38 طبقه ساختمان می دهند که 10 طبقه زیر زمین و 28 طبقه بالای زمین می دهند با آن گودبرداری غیر اصولی اش باعث می شود ده ها خانه آنجا تخریب شود این را من مسئله می دانم. الان بابک زنجانی در زندان است اما هنوز کسانی که از آن گودبرداری غیر اصولی خانه هاشان صدمه خورده در بلاتکلیفی هستند. هنوز خیابان ایران زمین و خیابان گلستان بعد از یکسال باز نشده است. الان یک فرد معمولی برای ساخت یک خانه 200 متری وقتی مراجعه می کند یک سال طول می کشد که به او جواز ساخت دهند اما بابک زنجانی در عرض 6 ماه چهار مصوبه از کمیسیون ماده 5 برایش گرفتند. اینها مسائل عادی نیست.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code