مسئولیت مجالس هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم با اصولگرایان است!

  • ۲۶

داریوش قنبری، از فعالان اصلاح‌طلب و از نمایندگان ادوار مجلس، طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

"در ارتباط با سهم احزاب اصلاح‌طلب می توان گفت که اصلاح‌طلبان مجلس دهم را کامل در اختیار نداشتند و در مجلس دهم اقلیت بودند که تفاوت آن با مجلس نهم در این است که اصلاح‌طلبان مجلس نهم به تعداد انگشتان دست هم نرسیدند و در مجلس دهم بیش از 90 نفر بودند که این اکثریت مجلس تلقی نمی‌شود که مجلس دهم را به گردن اصلاح‌طلبان بیندازیم. در مجموع مسئولیت مجالس هفتم، هشتم، نهم، دهم و یازدهم با اصولگرایان است که در این مجالس اکثریت را در اختیار داشتند."

او می‌افزاید: در واقع پس از مجلس ششم هیچ مجلس اصلاح‌طلبی نداشتیم که بخواهیم مسئولیت مجلس را متوجه اصلاح‌طلبان کنیم. مجلس دهم هم در بهترین حالت یک سوم نمایندگانش را اصلاح‌طلبان تشکیل دادند، آن هم اصلاح‌طلبانی که شناسنامه اصلاح‌طلبانه چندان قوی‌ای نداشتند. خیلی از این افراد صرفا فرمی پر کرده بودند و اعلام کرده بودند که اصلاح‌طلب هستند تا در لیست اصلاح‌طلبان قرار بگیرند و اصلاح‌طلب محسوب نمی‌شدند.[1]

 

*آقای قنبری باید این حرف‌ها را در روزگاری می‌زدند که اصلاح‌طلبان از فرط خوشحالی از بابت پیروزی در انتخابات مجلس دهم؛ کارناوال شادی به راه انداختند، اصولگرایان را افتاده از چشم مردم خطاب کردند و به کسانی که حاضر به رأی دادن به نامزدهای چپ نشده بودند؛ کنایه عقب‌ماندگی سیاسی زدند!

و در همان روزها بود که از این می‌گفتند که امثال علی مطهری و رئیس‌جمهور روحانی حتی از اصلاح‌طلبان هم اصلاح‌طلب‌تر هستند.

از طرفی اصولگرایان حتما مسئولیت مجالس هفتم، هشتم و نهم که برآمده از سال‌ها ناکارآمدی اصلاح‌طلبان در دولت اصلاحات، مجلس ششم و شورای شهر دوره اول بود را بر عهده می‌گیرند و با سری بالا به مردم اعلام می‌کنند که کارنامه این مجالس؛ تثبیت قیمت‌ها، ایستادگی در مقابل گرانی، مخالفت با انحراف احمدی‌نژاد و برجام روحانی و نظارت کارا بر دولت‌ها و اعمال آنها بود.

مسئولیت‌پذیری مهمی که جزو لاینفک رفتار سیاسی است اما مشخص نیست که چرا در اردوگاه اصلاح‌طلبان جز بازی "کی‌بود کی‌بود من نبودم"! اثری از آن نمی‌بینیم و آقایان بابت روی کار آوردن دولت آقای روحانی، مجلس دهم، شورای شهر پنجم، برجام و... که تنها در یک نتیجه خود اینهمه "گرانی" به بار آورده است؛ هیچ عذری نمی‌خواهند و مدام مشغول متهم‌سازی دیگران هستند؟

لازم به تأکید است که مسئولیت‌پذیری سیاسی اصولگرایان، طبق سیاق گذشته، در قبال مجلس یازدهم نیز تکرار خواهد شد و مردم ثمرات "گام اول" خود برای آغاز روند "کاهش مشکلات" را لمس خواهند کرد. مقوله‌ای که برداشته شدن گام دوم را نیز از سوی مردم ضروری می‌سازد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code