حضور رهبر انقلاب در دقایق اولیه رأی‌گیری پای صندوق رأی

  • ۱۷

رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد. ستاد انتخابات کشور می‌تواند زمان رای‌گیری را حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز جمعه تمدید کند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در برخی استان هایی که به دلیل فقدان نمایندگان خود در خبرگان، نیازمند معرفی افراد جدیدی هستند، آغاز شد.

رای گیری برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای پنجمین دوره خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

بر اساس قانون انتخابات، ستاد انتخابات کشور می‌تواند زمان رای‌گیری را حداکثر تا ساعت ۲۴ امروز جمعه تمدید کند و پس از آن رای‌گیری پایان می‌یابد.

براساس اظهارات جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور، نتایج ۵ حوزه اقلیت‌های دینی پس از شمارش آرا به سرعت مشخص و شمارش آرای ۲۰۳ حوزه تک نماینده با اتمام رای‌گیری، شمارش آغاز می‌شود.

نتایج نهایی انتخابات تهران و چند حوزه کلان‌شهر احتمالا تا یکشنبه اعلام خواهد شد. بیش از ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی هستند.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری آغاز شد

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان نیز همزمان در تهران، خراسان‌های شمالی و رضوی، قم و فارس برگزار می‌شود.

براساس ماده 27 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، انتخاب کنندگان باید دارای شرایط زیر باشند: 1-تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران 2-هجده سال تمام 3-عاقل بودن

 

اطلاعیه ستاد انتخابات/ آثار تبلیغاتی کاندیداها نباید اطراف شعبات اخذ رأی باشد

متن اطلاعیه شماره ۱۸ ستاد انتخابات کشور به شرح زیر است:

به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می رساند، کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به احزاب، گروه‌های سیاسی و نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف درب ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد. لذا ضروری است در صورت مشاهده هرگونه آثار تبلیغات در طول زمان اخذ رأی آن را امحاء نمایند.

اطلاعیه شماره (۱۹)
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعملهای ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می گردد را در دستور کار قرار دهند.
ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.
ستاد انتخابات کشور

رئیس ستاد انتخابات کشور: شعبات اخذ رأی آنلاین کار می کنند و مشکلی هم نیست

رئیس ستاد انتخابات کشور رای خود را به صندوق رای انداخت.

جمال عرف لحظاتی پیش رای خود را در صندوق شعبه وزارت کشور به انداخت.

انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری آغاز شد

جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه رای دادن در وزارت کشور با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک جهاد عمومی است و همه باید در آن شرکت کنند، اظهار کرد: وزارت کشور همه مقدمات لازم را برای یک انتخابات پرشور فراهم کرده و تمام شعب ما در سراسر کشور الان فعال هستند و تا به این لحظه که من در خدمت شما هستم جز معدودی از شعب همه شعبه‌ها آنلاین هستند و کار را انجام می‌دهند.

وی افزود: هم ما به عنوان مجری و هم ناظرین در شورای محترم نگهبان در حال رصد هستند و تا الان گزارش مشکل‌ داری برای ما نیامده است و حالا ابتدای روز است و امیدواریم تا پایان روز هم شرایط همینطور باشد و شاهد حضور پرشور مردم باشیم و برای سی و هشتمین باز هم ملت سرافراز باشند.

رئیس ستاد انتخابات در پاسخ به اینکه آیا دستگاه‌های احراز هویتی مشکلی داشتند یا خبر تصریح کرد: تا این ساعت به جز یکی و دو حوزه همه حوزه ها آنلاین و دارند کار خود را انجام می‌دهند.

وزیر کشور: امروز روز احقاق حق مردم است

وزیر کشور درباره زمان شمارش آرا گفت: ما قانونا انتخابات را باید در یک روز بگیریم و ساعت ۱۲ شب روز جمعه تمام می‌شود از این رو ۱۲ و ۱ دقیقه غیرقانونی است. پس توصیه ما این است که همه مراجعه کنند که ما بتوانیم کاملا شعبه‌ها راس ساعت ۱۲ ببندیم یعنی رای گیری و صندوق ها ببندیم و از ۱۲ و ۱ دقیقه شمارش آرا را شروع کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۳۱ استان و ۲۰۸ حوزه و ۵۵ هزار شعبه برگزار می‌شود اظهار کرد: انتخابات مجلس خبرگان هم در ۵ استان برگزار می‌شود از این رو امیدوارم خداوند متعال توفیق دهد امروز ما بتوانیم به کمک هیئت‌های اجرایی، نظارت و‌ همه دست‌اندکاران اجرا، نظارت ونیروهای امنیتی و انتظامی و تمام دوستانی که در این امر دارند خدمت می‌کنند آرای مردم را در کمال صحت، سلامت و قانونی و دریک بستر امن اخذ کنیم.

وی افزود: امیدوارم مردم عزیزمان در فرصت ۱۰ ساعت قانونی که هست مراجعه کنند و آرای خودشان را بدهند تا ما در آخر وقت دچار کمبود وقت و خدای ناکرده عدم امکان توفیق برای اخذ رای برای مردم عزیز و برخی از دوستان نداشته باشیم.

وزیر کشور تصریح کرد: امروز روز مهمی است و مقام معظم رهبری تعبیر به جهاد عمومی کردند و باید نشان دهیم که پیرو و رهرو امام و شهدایمان هستیم و به آینده کشورمان معتقدیم و به مشارکت ایمان داریم و بحث مقابله با دشمنان انقلاب و نظام و کشور عزیزمان را با کمترین هزینه و پرمنفعت‌ترین روش که انتخابات است جواب می‌دهیم.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که رهبری امروز را جشن ملی و احقاق حق نامگذاری کردند از این رو چگونه می‌توان امروز احقاق حق کرد خاطرنشان کرد: جشن ملی در طول تاریخ ایران از انقلاب ۱۳۵۷ به بعد است که به صورت واقعی شاهد تجلی اراده مردم در سرنوشت خودشان در قالب آرا هستیم و اداره کشور سهم اصلی را دارا هستند و این جشن بسیار بزرگی که مردم در اداره کشور سهم اصلی را دارا هستند و ما در این روز به امید خدا این جشن را تبدیل به جشن مقاومت خواهیم کرد و اثبات خواهیم کرد با این روش می‌توانیم به اهداف عالی انقلاب برسیم.

وی در پاسخ به اینکه خیلی از دوربین ها آمده اند و مدت هاست که به مردم گفتند نیایید از این رو فکر می‌کنیم دستاورد رسانه‌های استکباری امروز چه خواهد بود تاکید کرد: مردم خوب ۴۱ ساله در امر انتخابات حضور داشتند و ارزش انتخابات را می‌دانند و اراده آنها در مشارکت است و قطعا با توصیه‌هایی که رهبری، رئیس جمهوری و مراجع داشتند و حساسیتی که در شرایط کشور با وجود تهدیدها و تحریم‌ها وجود دارد و یقینا این راه را یعنی راه پرشکوه و دادن تحلیل درست را ادامه می‌دهند و مردم خوب و عزیر به وظایف انقلابی خود آشنا هستند.

کدخدایی خبرداد؛ حضور ۲۰۰ هزار ناظر در پای صندوق‌های رأی

سخنگوی شورای نگهبان گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر ناظر در پای صندوق های رای داریم.

عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری ضمن تبریک این روز که به فرموده مقام رهبری جشن اقتدار ملی ایرانیان به نمایش گذاشته خواهد شد، گفت: امروز، روز مهمی برای مردم است. روزی که سرنوشت چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود و به فرموده مقام رهبری، اگر مجلس قوی داشته باشیم ایران قوی هم خواهیم داشت.

وی افزود: مردم ما هم ان‌شاءالله پای صندوقهای رای خواهند آمد و رأی خود را به صندوق‌ها می‌اندازند و ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم که امانت دار خوبی باشیم و از آرای یکایک مردم صیانت کنیم؛ لذا اقدامات نظارتی خوبی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: همزمان به موازات فعالیت همکاران ما در هیات‌های اجرایی ناظران ما در کنار صندوقهای رای حاضرند و در کنار هر صندوق بین ۳ تا ۷ نفر ناظر داریم.

کدخدایی درباره تعداد کل ناظران گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر ناظر داریم. تا دیروز تعدادی هم بازرس ویژه در قالب گروه‌های سه نفره از تهران به برخی استانها اعزام کردیم تا نظارت ویژه ای داشته باشند.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: مردم خوب ما هم که همیشه همیار شورای نگهبان بودند، می‌توانند گزارشات و شکایات خود را از طریق سامانه مردم ناظر ارسال کنند و ما هم سریعا رسیدگی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم انتخاباتی در شأن مردم عزیز ما برگزار شود و پاسخ محکمی به دشمنان خارجی باشد.

 اطلاعیه شماره ۱۷/ ستاد انتخابات کشور: همراه داشتن شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی الزامی است

با عنایت به آغاز فرآیند اخذ رای از ساعت ۸ صبح به آگاهی عموم ملت شریف ایران می‌رساند جهت اخذ رای از تمامی واجدین شرایط در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری علاوه بر شناسنامه، همراه داشتن کارت ملی یا شماره ملی نیز ضروری می‌باشد.

لذا از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی خود، ضمن مراجعه به یکی از شعب اخذ رای، برگ زرین دیگری بر دفتر افتخارات ملت بزرگ ایران اسلامی افزوده و مجریان انتخابات را در هر چه بهتر برگزار نمودن آن یاری نمایند.

رهبر معظم انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز (جمعه) در اولین دقایق آغاز رأی گیری رأی خود را به صندوق انداختند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در شعبه شماره ۱۱۰ رأی خود را برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به صندوق‌های رأی در حسینیه امام خمینی (ره) انداختند.

رهبر معظم انقلاب رأی خود را به صندوق انداختند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای سپس در سخنانی، روز انتخابات را روز جشن ملی خواندند و با تبریک این جشن به همه هم‌میهنان گفتند: روز انتخابات روز احقاق حق مدنی ملت است که می‌خواهند با رأی دادن، شرکت خود در اداره امور کشور را که حق آنها است به‌دست آورند، ضمن اینکه رأی دادن یک تکلیف شرعی است.

رهبر انقلاب اسلامی انتخابات را متضمن منافع ملی دانستند و افزودند: بنابراین هر کسی که به منافع ملی علاقه‌مند است، در انتخابات شرکت می‌کند.

ایشان با توصیه عمومی به حرکت با همت ملت برای رأی دادن گفتند: توصیه همیشگی ما این است که مردم رأی دادن را هر چه زودتر و در نیمه اول روز انجام دهند و آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: مردم در هر شهر به تعداد نامزدهای آن شهر رأی بدهند، مثلاً در تهران به ۳۰ نفر رأی بدهند چرا که این کار کمک زیادی به تشکیل مجلس قوی خواهد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با آرزوی اینکه انتخابات مایه برکت الهی برای ملت ایران شود، از عناصر رسانه‌ای فعال در برگزاری با شکوه انتخابات، تشکر کردند.

صبح امروز(جمعه) رای گیری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در سراسر کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام وزارت کشور، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجدین شرایط شرکت در انتخابات امروز را دارند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند.

وزیر کشور آغاز رسمی انتخابات را اعلام کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دقایقی پیش با حضور در ستاد انتخابات کشور آغاز رسمی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه توفیق شد به لطف خداوند متعال و توکل به عنایت الهی ما انتخابات مجلس شورای اسلامی را امروز داشته باشیم تاکید کرد: ضمن تشکر از همه اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت و همه دست‌اندکاران امر انتخابات امیدوارم با حضور مردم عزیز و خوبمان امروز حماسه دیگری را برگزار کنیم و نشان دهیم در سایه امنیت و لطف الهی مردم ما وظیفه خودشان در قبال انقلاب انجام خواهند داد.

وی افزود: این انتخابات که به تعبیر رهبری انقلاب جهاد عمومی نام گرفته امیدوارم انشاالله بتواند مردم را یک گام بلندی به سمن اهداف انقلاب سوق دهد.

وزیر کشور تصریح کرد: امیدوارم که همه اعضای اجرایی و نظارت و همه دوستانی که در شعب های ۵۵ هزار گانه انتخابات هستند انتخابات را در کمال صحت، سلامت و قانونی و در یک بستر امن انجام دهند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: از مردم عزیزمان خواهشمندم با مراجعه به صندوق‌های آرا ظرف ۱۰ ساعت مدت قانونی اولیه رای خود را بدهند؛ چرا که ما ناگزیر خواهیم بود که در ساعت ۱۲ امشب صندوق‌ها را برای بازشماری تعطیل کنیم و شعبه‌ها را تعطیل کنیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم مردم با حضور به موقع پای صندوق های رای باعث شوند که ما بتوانیم رای مان را در موعد مقرر اخذ کنیم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code