ادعای جنجالی دادکان درباره وزارت ورزش و انتخابات فدراسیون‌ فوتبال

  • ۳۱

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، از دخالت وزارت ورزش برای حمایت از گزینه اش در انتخابات فدراسیون فوتبال انتقاد کرد.

در شرایطی که گفته می‌شود محمدحسین قریب مدیرعامل پیشین استقلال نماینده وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون فوتبال است، دادکان شدیدا از پروسه ورود مدیرعامل اسبق استقلال به انتخابات فدراسیون انتقاد کرد.

دادکان در مصاحبه‌ای با برنامه ورزش ایران رادیو ایران گفت :

” دارند شرایط را طوری فراهم می‌کنند که آقای قریب رئیس فدراسیون شود. از همه جا به مدیران باشگاهها، هیاتهای فوتبال در استانها و اعضای مجمع زنگ می‌زنند و آنها را تحت فشار می‌گذارند تا به قریب رای دهند. گزینه‌های دیگری هم مطرح شده اما می خواهند کاری می‌کنند تا بقیه کاندیداها رای نیاورند.”

دادکان مدعی است که قریب در صورت ورود به انتخابات فدراسیون فوتبال، بالاجبار و بر خلاف میلش این کار را انجام خواهد داد:

” خود قریب می گوید من مال فوتبال نیستم. می گوید من ۲-۳ سال مدیرعامل بودم و ول کردم و رفتم و سال ۹۰ هم من را به زور وارد انتخابات کردند و رای نیاوردم. او دوست ندارد وارد انتخابات شود چون خودش را فوتبالی نمی‌داند منتهی به او گفته شده تعداد نمایندگان باشگاهها در انتخابات فدراسیون در اساسنامه جدید نسبت به سال ۹۰ بیشتر شده و از این بابت نگران نباشد و فکر کند شانسش برای پیروزی بالا رفته است.”

دادکان که پیش از این در مصاحبه ای ، شرایط را برای حضورش در انتخابات فدراسیون مهیا ندانسته بود، حالا حرفهای جدیدی می‌‍زند:

” قبلا مسئولان فدراسیون فوتبال به من گفته بودند که بیا و نامزد شو اما اگر من بیایم، کاری می‌کنند که رای نیاورم. آذری مدیرعامل باشگاه فولاد که دیروز در رادیو ایران مصاحبه کرده بود که می خواهد وارد انتخابات شود به من گفت تو بیا ما مدیران باشگاهها حمایتت میکنیم. اما من به او گفتم که اگر من بیایم به همه شما می‌گویند به قریب رای دهید. به او گفتم اگر مدیرعامل کارخانه فولاد به تو بگوید به قریب رای دهی، تو قبول نمی کنی؟ معلوم است که باید قبول کنی. آذری هم مکث کرد و حرف مرا پذیرفت. چون اگر این کار را نکند کارخانه فولاد هم به او و تیمش بودجه نخواهد داد.”

دادکان که در دوران ریاستش در فدراسیون، فوتبال را به لحاظ مالی به وضع خوبی رسانده بود، در این مصاحبه اشاره ای به آن روزها داشته:

” من از هیچ نهادی کمک نگرفتم و وقتی رفتم که ۵.۶ میلیارد تومان در خزانه فدراسیون فوتبال بود اما آنهایی که ادعای درآمدزایی برای فدراسیون دارند باید بدانند که فدراسیون فوتبال، ماهانه ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و باید ببینند توان فراهم کردن چنین پولی را دارند. تازه این هزینه ارزی نیست و هزینه ریالی است.”

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، در بخش دیگری از صحبتهایش با برنامه ورزش ایران رادیو ایران، درباره انتخاب اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی هم صحبت کرده است:

” بهتر است درباره اسکوچیچ صحبت نکنم. اما نظرم این بود که وحید هاشمیان ۲ بازی اول سرمربی موقت می شد و بعد و در زمان مناسب یک سرمربی بزرگ می آوردند. حتی آقای محصص هم حرف مرا تائید کرد اما حالا که اسکوچیچ انتخاب شده فقط باید برای تیم ملی آرزوی موفقیت کنیم.”

بخش پایان حرفهای او، درباره بازیهای تیم ملی در مرحله انتخابی جام جهانی است:

” باید کاری کنیم که بحرین برای بازی برگشت به ایران بیاید چون بحرین در تلاش است تا هر طور شده بازی با ایران در کشور ثالث برگزار شود و از الان فعالیتهایش برای این قضیه را شروع کرده.”

رادیو ایران

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code