زهر شیرین قسمت دوم(آسیب های روابط دختر و پسر)

  • ۱۳۲
در روابط دختر و پسر کسی که اسیب می بیند دختر است،آسیب هایی مثل ؛آسیب های روحی،روانی و...که حتی ممکن است به بقیه اعضای خانواده نیز سرایت کند.

در ذیل به چند نمونه از این آسیب ها اشاره می کنیم:
1- ایجاد بدبینی
یعنی در خانواده و بعضا احتماع از خیلی فعالیت ها و حقوق های اجتماعی محروم خواهد شد.یعنی خانواده به او نگاه بی اعتمادی خواهند داشت.
2-عدم استقبال از تشکیل خانواده:
زمانی که پسر یا دختر درگیر اینگونه روابط باشند دیگر میل به تشکیل خانواده را نخواهند داشت ،چون هم نیاز عاطفی و هم نیاز جنسی آنها برطرف شده، بدون هیچ دغدغه و مشکلی و این برمی گردد به سهولت ایجاد ارتباط دختر و پسر.
یعنی این گونه روابط تفننی هستند و دختر مورد سوء استفاده قرار می گیرد.
3- اظطراب، تشویش و احساس نگرانی:
اینکه نکنه خانواده ام متوجه بشن، دیده شدن در محیط های عمومی و ...
4-خیانت به همسر آینده:
وقتی دختر یا پسر درگیر اینگونه روابط می شوند باید توجه داشته باشند که در هنگام ایجاد ارتباط باید به این موضوع دقت داشته باشند که هردوی آنها به همسر آینده ی خود خیانت کرده اند.چون آن احساس و عاطفه ای که باید در اختیار همسر قرار بگیرد فدای شخصی غریبه قرار گرفته و میتوان این موضوع را یکی از عوامل سردی زن و شوهر در زندگی دانست.
5- افسردگی برای دختر
پس از اتمام اینگونه روابط  به هر دلیلی تنها کسی که دچار اسیب شده و موجب افسردگی او خواهد شد دختر است.این را می توان ربط داد به جنس لطیف زن.که روح و جسم زن بسیار شکننده است.
 

و اما اینکه در یاداشت قبلی گفته شد خانواده ها مقصر هستند در ایجاد این رابطه ها، به سه نکته زیر توجه کنید تا متوجه این موضوع شوید.
1- عدم آموزش صحیح والدین  به فرزندان در مورد جنس مخالف(عدم پاسخگویی به سوالات جوانان در این مورد یعنی فرار رو به جلو و غلط خانوده ها)
2-محدود کردن مطلق خانواده در مورد ارتباط با جنس مخالف:
این موضوع باعث خواهد شد وقتی دختر یا پسر وارد محیط جامعه از جمله دبیرستان و دانشگاه شوند در این مورد عقده گشایی کنند و این باعث اسیب جدی به جوانشان خواهد شد.
3-سختگیری خانواده ها در مورد ازدواج
متاسفانه با شرایطی که در جامعه امروز ما از نظر اقتصادی حاکم است بسیاری از خانوده ها یا مانع ازدواج جوانشان می شوند و یا سختگیری هایی را در حوزه ی مهریه و جهزیه را دارند و بعضا توقعات بسیار بالای جوان در زمینه های جهیزیه و مهریه و ... باعث ایجاد اینگونه ارتباط ها می شود.
وقتی پدر و مادر ها زمینه های لازم برای ازدواج جوانشان را آماده کنند باعث خواهد شد تصمیم گیری های درست در این حوزه بیشتر شود.
اگر توقعات خانواده ها و شخص جوان در مورد جهیزیه و مهریه هم پایین بیاید قطعا کمتر شاهد اینگونه روابط اسیب زا خواهیم بود.
متاسفانه چشم و هم چشمی ها و...بتعث شده تا سطح توقعات خانواده ها و شخص جوانان بسیار بالا برود.

و تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل...
ادامه دارد...
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code