مقام معظم رهبری فرمانده جدید سپاه پاسداران را منصوب کردند

  • ۲۵

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مقام معظم رهبری، همچنین در حکم جداگانه‌ای محمدعلی جعفری را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیةالله الاعظم اروحنا فداه منصوب کردند.

متن احکام فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری

نظر به تمایل جنابعالی به حضور در عرصه های فرهنگی و نقش‌آفرینی در جنگ نرم و با تقدیر از تلاشهای شایسته‌تان در دوران فرماندهی کل سپاه، شما را به مسئولیت قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه منصوب می‌کنم.

بهره‌گیری از ظرفیتهای گسترده و توانمندیهای ژرف در جامعه بویژه علماء دینی و نخبگان فرهنگی و جوانان جهادی و انقلابی برای گسترش و تبیین معارف انقلاب اسلامی بر پایه خطوط ترسیم شده در بیانیه گام دوم، با برنامه‌ریزی عالمانه و مدبرانه و تعامل و هم‌افزایی با مجموعه‌های فرهنگی سپاه و بسیج از جنابعالی انتظار می‌رود.

توفیق شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

 

سوابق «حسین سلامی»

حسین سلامی، متولد 1339 در گلپایگان در سال ۱۳۵۷ همزمان با اوج‌گیری انقلاب در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت قبول شد. پس از وقوع انقلاب فرهنگی و همزمان با آغاز دوران جنگ در آبان ماه سال ۱۳۵۹ به سپاه پیوست.

سلامی در طول دوران جنگ در کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب در مسئولیت‌های رزمی و مختلف در لشکرهای ۲۵ کربلا، ۱۴ امام حسین و قرارگاه دریایی نوح در کنار رزمندگان اسلام بوده‌است.

سلامی پس از پایان جنگ دوره دانشکده فرماندهی و ستاد را گذراند و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی از دانشگاه آزاد اسلامی گردید. جانشین جدید فرمانده کل سپاه همزمان با تدریس در دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه، از دانشگاه علم و صنعت نیز فارغ‌التحصیل شد. سردار سلامی مؤسس و فرمانده دوره عالی جنگ از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶ بوده و از سال ۱۳۷۶ الی ۱۳۸۴ در سمت معاون عملیات ستاد مشترک سپاه اشتغال به خدمت داشته‌است.

مسئولیت‌های «حسین سلامی»

سلامی در جنگ ایران و عراق و کردستان و عمدتاً در جبهه جنوب عهده‌دار مسئولیت‌های رزمی و فرماندهی مختلف در کنار رزمندگان بوده‌است. از جمله مسئولیت‌های سردار به قرار زیر می‌باشد:

* مسئول عملیات قرارگاه دریایی نوح در جنگ ایران و عراق

* فرمانده دانشکده دافوس از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶

* معاون عملیات ستاد مشترک سپاه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴

* فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران از سال ۱۳۸۴ تا ۱۲ مهرماه ۱۳۸۸

* عضو کنونی هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی

* جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۸ تاکنون

* سرپرست معاونت هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تیر تا شهریور ۱۳۹۷

* فرمانده کل سپاه پاسداران با حکم رهبر معظم انقلاب از 1 اردیبهشت 98

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code