زهر شیرین

  • ۱۱۷

اسلام برای هر چیزی که برای ما تعریف کرده است یکسری چارچوب ها و قوانینی را نیز وضع کرده است که نشان دهنده مهم بودن آن موضوع می باشد.

یاداشتی که پیش روی حوانندگان عزیز قرار می گیرد در مورد روابط دختر و پس(نامحرم) در سطح جامعه و عوامل پدید آورنده ی این روابط و راهکارهای موجود برای حل این بحران است.

اگر کمی دقت کنیم و تعصب را کنار بگذاریم به خوبی پرواضح و روشن است که چارچوب ها و قوانینی را که وضع کرده است برای امنیت روحی و روانی افراد، خانواده ها و جامعه ی بشریت است. درست نقش همان گارد ریل های کنار جاده را دارند که اگر خدایی نکرده شخصی بیراهه رفت مانع از سقوط شخص  به ته دره باشند.

در مورد روابط دختر و پسر سه دیدگاه وجود دارد:

دیدگاه اول: افراطی: آزادی مطلق، یعنی دختر و پسر بدون هیچ قید و شرط و محدودیتی می توانند باهم رابطه داشته باشند.

مثل دیدگاه فروید و طرفدارانش

دیدگاه دوم: دیدگاه تفریطی است: در این دیدگاه دختر و پسر به هیچ عنوان حق ار تباط با همدیگر را ندارند، حتی در محدوده ی مشخص و چارچوب تعیین شده.

دیدگاه سوم: دیدگاه معتدل : در این دیدگاه دختر و پسر می توانند باهم در قالب یکسری چارچوب های مشخص و خاص تعریف شده ارتباط داشته باشند. چیزی که اسلام کاملا آن را مشخص کرده و به آن پرداخته است.

فلسفه ی منع رابطه ی دختر و پسر
خدا در قرآن کریم در آیات 5 سوره ی مائده(الْیَوْمَ أُحِلَّ لَکُمُ الطَّیِّباتُ وَ طَعامُ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ حِلٌّ لَکُمْ وَ طَعامُکُمْ حِلٌّ لَهُمْ وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکُمْ إِذا آتَیْتُمُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ مُحْصِنینَ غَیْرَ مُسافِحینَ وَ لا مُتَّخِذی أَخْدانٍ وَ مَنْ یَکْفُرْ بِالْإیمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینَ) و آیه ی 25 سوره ی نساء

(… وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَیْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ … .) روابط پنهانی زن و مرد یا همان دوست دختر و دوست پسر گرفتن را منع کرده و به زنان و مردان مومن توصیه میکند که از ازدواج با مردان و زنانی که قبلا روابط پنهانی داشته اند پرهیز نمایند.
 اما نکته ای که قابل ذکر است این که وقتی من برای خودم حریمی و چارچوبی رو تعریف کنم و اجازه ی ورود غریبه ها رو به حریم خصوصی خودم ندم، ورود ممنوع بزنم، با من مانند یک انسان برخورد خواهد شد، اما اگر غیر از این باشد به من به چشم یک کالای جنسی نگاه خواهند کرد.

مثالی می زنم تا مطلب برای خواننده عزیز روشن تر باشد:

همه ی خانه ها دارای چارچوب و دیوار و حریم مشخصی هستند و همه ی خانه ها برای ورود یک درب دارند.مزیت این ها دو چیز است: اولا اینکه کسی که قرار است به خانه و حریم من بیاید باید اجازه بگیرد ثانیا: خانه ی من از دست دزدها در امان خواهد بود و امنیت خودم و خانوده ام به طور کامل تامین خواهد شد.
اینجاست که اهمیت پوشش و رفتار مشخص می شود.

عوامل تاثیر گذار در ایجاد روابط  دختر و پسر
1- مقصر اصلی ایجاد و شکل گیری اینگونه روابط خانواده ها هستند.
حقیقتی تلخ که متاسفانه بسیاری از والدین به آن توجه ندارند.
اگر در محیط خانه قبل از این که رابطه پدر فرزندی، مادر فرزندی حاکم باشد؛ رابطه ای رفاقتی حاکم باشد بسیاری از مشکلات جوانان ما علی الخصوص دختران ما که طعمه ی گرگهای خیابانی می شوند حل خواهد شد.مشکلاتی که از عواطف و احساسات فروخورده و سرکوبشده ی آنها توسط خانواده ها شکل میگیرد.
جنس زن جنسی است لطیف احساسی و نیاز به عاطفه و محبت از طرف جنس مخالف.
اگر خیلی از والدین به خصوص پدران و برادران به این نکته توجه کنند که به راحتی می توانند نیاز عاطفی فرزند یا خواهرشان را تامین کنند محیط خانه ها بسیار دلپذیر میشد.اما غافل از این موضوع به جای توجه کافی به این امر مهم آن را سرکوب میکنند.در اینجا فرزندشان به جای اعتماد به والدین و اعضای خانواده به گرگهای در پوست انسان در بیرون از محیط خانه اعتماد می کند و در دام گناه و شهوت و...گرفتار می شود.
پس سعی کنیم قبل از هر چیزی حس رفاقت را در محیط خانه افزایش دهیم.اگر آینده ی فرزندانمان برایمان مهم است.

2- معرفی شدن از طریق همجنس به یک پسر

3- تحت فشار و تحقیر شدن توسط دوستان مبنی بر اینکه توانایی ایجاد رابطه رو نداری
ادامه دارد....

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code