رمز ماندگاری (چهل سال ایستادگی)+یاداشت

  • ۷۱

در بهبوهه ی  تمام مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده بود، فرشته ای از جنس انسان آمد و حرکتی عظیم را آغاز کرد. کسی آمد که قدرتهای شرق و غرب را به چالش کشید و هیبت و قدرت اسلام را به تن نحسشان چشانید.

امام آمد و نسخه ی حکومت شاهنشاهی 2500 ساله را در هم پیچید، حکومتی که در این مدت به بهانه های مختلف مردم را زیر سلطه ی استعمارگران خارجی و داخلی قرار داده بود.

اکنون مردی از تبار عدالت علوی و شجاعت فاطمی به پاخاسته تا شوکت و عظمت پوشالی آنها را در هم بشکند.

مردم انتظار این لحظه را می کشیدند تا کسی بیاید و آتش زیر خاکستر آنها را شعله ور نماید تا همه چیز را باهم بسوزاند.

امام راحل مردم را بیدار کرد و همراه با آنها پا در میدان مبارزه گذاشت و با قدرت و صلابت پیش رفتند تا حق خود و حق آب  و خاک خود را از سرمداران وزورگویان پس بگیرند.

22 بهمن سال 57 که انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام و همراهی مردم شکل گرفت و مردم توانستند  پس از دوره ای چند هزار ساله سایه ی خود را بر مملکت خود حس کنند و خیالشان راحت باشد که دیگر خودشان می توانند برای خود و آینده ی خود تصمصم گیری نمایند.

اکنون 40سال از انقلاب می گذرد و هنوز جای سیلی محکم امام بر پیکره ی استعمار و ظلم خودنمایی می کند.درد این سیلی آن قدر زیاد بوده که چهل سال است دشمن تلاش می کند آن را به روش های مختلف از مردم و مملکت  تلافی کند اما شتر در خواب بیند پنبه دانه.

دشمن همیشه تلاش کرده تا با شیوه های مختلف مردم را از ولایت و رهبری و آرمانهای انقلاب دور کند چنانچه در سوره ی منافقون آیه 7 میخوانیم که منافقان کسانی هستند که می گویند به کسانی که اطراف پیغمبر هستند کمک نکنید تا از اطرافش دور شوند، اما زهی خیال باطل.

درست است که مردم ما با انواع مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی که بسیار ویژه هست دست و پنجه نرم میکنند اما دشمنان باید بدانند که اگر جان تک تک این مردم را بگیرند به هیچ عنوان دست از ولایت و رهبری و انقلاب برنخواهند داشت.

چنانچه می گوییم ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.این را دشمنان ما باید همیشه بدانند و در خاطرشان ماندگار کنند.

اما چه چیزی باعث شده تا در طول این چهل سال با وجود این همه تحریم و مشکلات گوناگون در حوزه های مختلف و بی مدیریتی و کم کاری برخی مسئولین در برخی حوزه ها انقلابمان پایدارتر از گذشته بر قله های مهم دنیا بایستد و روز به روز بر ماندگاری آن افزوده شود؟

 

 

 

علت اصلی ماندگاری انقلاب و آرمانهای آن سه چیز است:

1- وجود رهبری عالم، شجاع و آینده نگر.

2- حضور مردم  به خصوص جوانان در عرصه های مختلف که این خود مهم ترین عامل ماندگاری انقلاب و آرمانهای آن در طول این چهل سال است.

3- وحدت کلمه

چنانچه امام راحل فرمودند: بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی است؛ و رمز پیروزی را ملت می داند و نسلهای آیند در تاریخ خواهند خواند که دور کن اصلی آن: انگیزه ی الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و دوم اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.

 تهیه و تنظیم: حجت الاسلام رضوی طباطبایی


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code