مسکو: موشک‌های ایران ابزاری بازدارنده در منطقه هستند

  • ۵۷

وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که موشک های ایران ابزاری بازدانده به شمار می آیند و کشورهای همسایه آن نیز دارای موشک بالستیک هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شففنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، «ولادیمیر یرماکوف»، رئیس اداره منع گسترش سلاح های کشتار جمعی و کنترل رقابت تسلیحاتی در وزارت امور خارجه این کشور امروز (سه شنبه) اعلام کرد که به باور کشورش، موشک های ایران یک ابزار بازدارنده در منطقه به شمار می آیند.

یرماکوف در مصاحبه با اسپوتنیک در این باره اظهار داشت: ما موشک های ایران را ابزاری بازدارنده قلمداد می کنیم و علاوه بر آن نیز در سطح منطقه ای است؛ همچنین باید یادآور شد که کشورهای همسایه ایران نیز دارای موشک های بالستیک می باشند که اغلب پیشرفته تر نیز هستند.

این دیپلمات روس با اشاره به این که آمریکا و هم پیمانان آن تهران را به تلاش تحت پوشش برنامه فضایی مسالمت آمیز برای توسعه موشک های بالستیک خود با هدف استفاده از آنها به عنوان سامانه حمل سلاح های کشتار جمعی متهم کرده اند، تصریح کرد: ما با چنین ارزیابی هایی موافق نیستیم.

این در حالی است که آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی ضمن محکومیت شدید آزمایش های موشکی ایران، مدعی شدند که این کار نقض قطعنامه شماره ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل است با این حال تهران خاطر نشان ساخته که آزمایش های موشکی آنها مسالمت آمیز بوده و قطعنامه مذکور را نقض نکرده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code