تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا

  • ۲۵۶
اظهارات یک مقام اسرائیلی درباره احتمال اقدام این رژیم علیه ایران، اضافه شدن دوباره نام شرکت ملی نفتکش ایران به لیست سیاه اتحادیه اروپا، گزارش یک خبرگزاری آمریکایی از وضعیت مواد مخدر در ایران، تحلیل یک روزنامه محافظه کار آمریکایی از مذاکرات هسته ای و بازتاب اظهارات فرمانده ایرانی درباره سرنوشت داعش در منطقه، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا
 اظهارات یکی از اعضای کابینه رژیم اسرائیل علیه ایران، موضوعی است که امروز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. به نوشته «تایمز اسرائیل»، یووال استینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی رژیم اسرائیل ضمن بیان اینکه ایران از دادن امتیاز در مذاکرات هسته ای با قدرت های جهانی خودداری کرده، مدعی شده این احتمال وجود دارد که رژیم اسرائیل دست به اقدام یکجانبه علیه ایران بزند. وی گفته: «من نمی خواهم بیش از حد وارد جزئیات شوم، اما همه گزینه ها همچنان روی میز است. ما هرگز به خاطر برخی محدودیت های دیپلماتیک، حق اسرائیل برای دفاع از خود را محدود نمی کنیم». 

تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا

خبر وضع مجدد تحریم از سوی اتحادیه اروپا علیه شرکت ملی نفتکش ایران، موضوع دیگری است که در برخی از مطبوعات و رسانه ها بازتاب داشته است. به نوشته «رویترز»، دولت های عضو اتحادیه اروپا روز گذشته تصمیم گرفته اند نام شرکت ملی نفتکش ایران را به لیست شرکت های تحت تحریم این اتحادیه بازگردانند. دادگاه عالی اتحادیه اروپا در ماه ژوئیه گذشته حکم داده بود که هیچ مبنا و اساسی برای تحریم شرکت مذکور وجود ندارد، اما این اتحادیه اکنون تصمیم گرفته بار دیگر تحریم ها را علیه این شرکت برقرار سازد. ارتباط شرکت مذکور با دولت ایران از جنبه دریافت حقوق و کارکنان و همچنین ترکیب سهامداران، دلیل این تصمیم عنوان شده است.

تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا

اما در میان دیگر مطالب، گزارشی که خبرگزاری «آسوشیتدپرس» درباره وضعیت اعتیاد به مواد مخدر در جامعه ایران تهیه و منتشر کرده، در شمار زیادی از دیگر مطبوعات بازنشر شده است. این خبرگزاری می نویسد به گفته مقامات ایرانی، با وجود اعمال مجازات های سنگین علیه فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر، تولید و مصرف این مواد در ایران در حال افزایش است. این امر از یک سو به دلیل وضعیت جغرافیایی ایران است که این کشور را به دروازه ای برای صادرات مواد مخدر از افغانستان تبدیل کرده و از سوی دیگر، به دلیل منفعت فراوانی است که فروشندگان مواد مخدر از تجارت خود می برند.

تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا

در میان تحلیل های مربوط به موضوع مذاکرات هسته ای، امروز روزنامه «وال استریت ژورنال» (که به گروه های تندرو آمریکایی مخالف توافق با ایران نزدیک است) با انتشار مطلبی، به بررسی روندهای اخیر در گفت و گوهای ایران و 1+5 پرداخته و مدعی رسیدن این گفت و گوها به نوعی بن بست شده است. این روزنامه از یک سو به سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره می کند که از حل شدن موضوعات فنی و ضرورت اخذ تصمیمات سیاسی سخن گفته و از سوی دیگر، سخنان مقام معظم رهبری که از ضرورت دستیابی به یک «توافق خوب» سخن گفته اند، مورد اشاره قرار داده است. به هر حال، از دید این روزنامه، 24 مارس شاهد آخرین تلاش مهم دو طرف برای حل اختلافات باقی مانده خواهیم بود.

تحریم دوباره شرکت ملی نفتکش ایران از سوی اتحادیه اروپا

در نهایت، باید اشاره کرد که سخنان اخیر فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران درباره سرنوشت گروه تروریستی داعش، از روز گذشته تاکنون بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی داشته است. روزنامه «گالف تودی» ضمن انتشار بخش هایی از سخنان سردار قاسم سلیمانی می نویسد یک ژنرال پرنفوذ ایرانی که در خط مقدم مبارزه با داعش فعالیت می کند، گفته این گروه تروریستی در حال نزدیک شدن به پایان حیات خویش است. سردار سلیمانی گفته با توجه به شکست های سنگین اخیر داعش و دیگر گروه های تروریستی در عراق و سوریه، با یقین می توان گفت که این گروه ها اکنون به پایان حیات خود نزدیک هستند. 




تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code