خاطرات نماینده کنگره امریکا از سفر به ایران: مردم ایران به شدت نگران احترام هستند

  • ۱۹۹

 به نقل از گاردین، اسلتری، 66 ساله در گزارش خود به شورای آتلانتیک واشنگتن، می‌گوید: ایرانیان به شدت نگران احترام هستند، چیزی که آنها به دنبالش هستند، احترام است.

وی می گوید: روحانی و حامیان وی عمیقا متعهد به بهبود روابط ایران با آمریکا هستند؛ و معتقدم اگر این تلاش ها شکست بخورد، احتمالا شاهد بازگشت یک دولت تندروتر در ایران خواهیم بود.

سفر این نماینده کنگره آمریکا به ایران در میانه مذاکرات هسته ای میان تهران و گروه 1+5 برای حل مناقشه طولانی مدت بر سر فعالیت های هسته ای ایران انجام گرفت.

وی همچنین در این گزارش یاداور می شود که ایرانیان عمیقا نگران تاثیرات انتخابات نوامبر گذشته کنگره آمریکا بر ظرفیت باراک اوباما برای رسیدن به هرگونه توافقی با ایران هستند. آنها نگران آن هستند که توافقی که روی میز قرار می گیرد دچار مشکل شود.

اسلتری با بیان اینکه شکست مذاکرات هسته ای میتواند یک فاجعه سیاسی باشد، گفت: بنابراین مردم ایران به اطمینان خاطر درباره توافق احتمالی نیاز دارند، آنها می خواهند مطمئن شوند که توافق احتمالی هسته ای قطعا از سوی دولت اوباما تایید و اجرا خواهد شد.

اسلتری در پایان از تهران و واشنگتن مسئولیت پذیری بیشتری درقبال شکست موانع بین المللی برای رسیدن به توافق نهایی هسته ای خواستار شد.

وی همچنین گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون ما باید با آن غلبه کنیم، جهل و بی خبری است.

اسلتری خواستار برقراری راه های گفت وگوی میان دوکشور از مسیر مذهب شد و گفت: مذهب بخش بزرگی از زندگی مردم دو کشور را تشکیل می دهد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code