داوری: احمدی‎نژاد سه برابر روحانی رای دارد

  • ۱۶۹
 احمدی‎نژادی‎ها دوباره امیدوار شده‎اند. سخنرانی شب گذشته رییس دولت نهم و دهم جان تازه ای به هوادرانش داده است و آنها را امیدوار به آینده کرده است؛ آینده ای که آنها مدعی در آن 30 میلیون رای خواهند داشت؛ ادعایی که اصولگرایان آن را توهمی بیش نمی‎دانند.
 محمود احمدی‌نژاد شب گذشته در مراسمی که به مناسبت دهه فجر در مسجد جامع المهدی فلکه اول دولت آباد برگزار شد، شرکت و تاکید کرد که در سخنانم دروغ و اغراق وجود ندارد. نکته مهم و قابل اهمیت در برگزاری این مراسم این بود که احمدی نژادی‌ها سعی دارند تا از این اجتماع در جهت تبلیغات انتخاباتی بهره‎برداری کنند. به همین خاطر بلافاصله بعد از اتمام این مراسم از استقبال باشکوه و مقبولیت احمدی‌نژاد سخن گفتند! 

طرفداران رییس جمهور پیشین در حالی از اقبال مردم شادمان شدند و نسبت به کسب رای سی میلیونی ابراز امیدواری کردند که به گزارش رسانه‌های اصلاح طلب، آن مراسم در سالنی با ابعاد تقریبا ۳۰ در ۳۰ و با حضور جمعیتی حدود هزار نفر برگزار شد. 

داوری: به سخنرانی احمدی‎نژاد نرفته‎ام اما استقبال پرشور بود
عبدالرضا داوری، رییس تشکیلات مجتمع اطلاع رسانی هما (هواداران احمدی‌نژاد) که شب گذشته در حساب کاربری توییتر خود از حضور چندهزار نفری مردم نوشته و گفته بود که به این ترتیب احمدی‌نژاد رای حدود سی میلیون خواهد داشت؛ در گفت‌و‌گو با فرارو گفت: متاسفانه من نتوانستم در مراسم شرکت کنم اما از دوستان شنیدم که استقبال بسیار پرشور و گسترده بوده است. 

وی در پاسخ به این پرسش که اگر در مراسم نبودید، چطور در مورد میزان رای احتمالی احمدی‌نژاد با استناد به این مراسم توییت کردید، گفت: این یک بحث دیگر است. رای احمدی‌نژاد نسبت به روحانی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های نزدیک به دولت ۲۷ به ۱۱ است. این یعنی که احمدی‌نژاد سه برابر روحانی در میان توده مردم رای دارد. 

داوری افزود: اینکه احمدی‌نژاد تصمیم بگیرد از این مقبولیت و پایگاه اجتماعی برای بازگشت به عرصه سیاست استفاده کند موضوع دیگری است اما در حال حاضر نظر سنجی‌ها از این مساله حکایت دارد که فضاسازی رسانه‎ای و تخریب‌های علیه وی بی‌نتیجه بوده است. 

این عضو تیم رسانه‎ای احمدی‌نژاد ادامه داد: در مورد استقبال دیشب نیز از یک دوست جامعه‌شناس که در مراسم شرکت کرده بود، شنیدم که حدود ۴، ۵ هزار نفر از طبقات مختلف اجتماعی حاضر بودند. این دوست ما می‌گفت اگر این اجتماع را به عنوان یک مدل در نظر بگیریم به معنی این است که رای بسیار خوبی خواهیم داشت. 

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه ترکیب طبقاتی حضار چطور در یک نگاه مشخص بوده است، گفت: به هر حال از نگاه یک جامعه‌شناس که در میان جمعیت باشد این موضوع دور نمی‌ماند و می‌تواند ویژگی‌های طبقاتی، جنسیتی، سنی و تحصیلاتی جمعیت را تخمین بزند. 

داوری در واکنش به اینکه برخی عکس‌های منتشر شده حکایت از حضور مخالفان احمدی‌نژاد در این مراسم داشت، نیز گفت: بله در این اجتماع ۴، ۵ هزار نفری حدود ۱۰، ۱۵ نفر مخالف هم وجود داشتند. حضور این افراد نشان می‌دهد که علی رغم وجود برخی انتقادات به احمدی‌نژاد باز هم از او حمایت می‌کنند. 

به گفته وی آنچه که در خصوص احمدی‌نژاد و پایگاه اجتماعی او در رسانه‌ها منتشر می‌شود معیار خوبی برای سنجش افکار عمومی نیست. این رسانه‌ها که معمولا مدیران و خبرنگاران مشترک دارند و به خاطر تفاوت نگاه با کل جامعه تاکنون موفق نشده‌اند که جایگاه احمدی‌نژاد نزد مردم را تغییر دهند. 

این ادعاهای هواداران احمدی‌نژاد در حالی مطرح می‌شود که او هم اکنون در میان جریان اصولگرایی نیز جایی ندارند تا بار دیگر به پشتوانه حمایت تشکیلاتی و سازمانی اصولگرایان بتواند در رقابت انتخاباتی برابر رقبا حضور پیدا کند.

کنعانی مقدم: اصولگرایان دیگر با طناب احمدی‎نژاد به چاه نمی‎روند
در همین حال حسین کنعانی مقدم فعال سیاسی اصولگرا تحلیل‌های مطرح شده در مورد استقبال در مسجد المهدی و رای سی میلیونی را نوعی توهم سیاسی دانست و در گفت‎وگو با فرارو گفت: متاسفانه مدت‌ها است در صحنه سیاست شاهد برخی سیاسیون متوهم هستیم. 

دبیرکل حزب سبز افزود: این‌ها فکر می‌کنند با چند دروغ و چند شعار می‌توان مسایل سیاسی کشور را حل کرد در حالی که این طور نیست. 

کنعانی مقدم به نقل قولی از شهید رجایی اشاره کرد و گفت: شهید رجایی برای یک مراسم به مسجدی رفته بود و عده زیادی در حمایت از وی شعار می‌دادند اما او در سخنرانی خود تاکید کرد که اگر شعارهای دیگری هم داده می‌شد در تکلیف و مسولیت وی تاثیری نداشت لذا کسانی که رجایی را الگوی خود می‌دانند به هیچ وجه این تحلیل‌ها را نمی‌پذیرند. 

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه با یک اجتماع کوچک نمی‌توان در میان مردم موج تازه‎ای به راه انداخت، گفت: این‌ها فکر می‌کنند که صحنه سیاست کشور به جایی رسیده است که چندین میلیون نفر پشت سر احمدی‌نژاد می‎ایستند؟ از شنیدن این حرف‌ها تعجب می‌کنم زیرا خود احمدی‌نژاد نیز می‌داند که چرا آن زمان در شهرستان‎ها از او استقبال می‌شد و استقبال کنندگان چه کسانی بودند. 

کنعانی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا با فرض حمایت مردمی از احمدی‌نژاد جریان اصولگرا پذیرای بازگشت او خواهد بود،گفت: جریان اصولگرای بار دیگر با طناب احمدی‌نژاد به چاه نمی‎رود. شاید او بخواهد که این بار از طریق دیگری و با پرچم دیگری وارد شود اما اصولگرایان تخریب‌های هشت سال گذشته را نادیده نخواهند گرفت. 

با وجود اینکه احمدی‌نژاد در میان دو جریان اصلی اصلاح‎طلب و اصولگرا جایی ندارد اما به نظر می‌رسد که او و هوادارانش تصمیم دارند با جریان سازی‌های دوباره به عرصه سیاست کشور بازگردند و از این رو با هر استقبالی نیز دلخوش می‎شوند.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code