چه کسانی به دنبال خرید طناب دار صدام هستند؟

  • ۱۸۵

انتشار تصاویر طناب دار صدام حسین در اینترنت موردتوجه و رقابت خریداران قرار گرفته است. در این میان سه رقیب به دنبال خرید این طناب هستند که بالاترین پیشنهاد برای آن 7 میلیون دلار (معادل تقریبی 24 میلیارد تومان) است.


روزنامه انگلیسی « دیلی میل » در گزارشی فاش کرد انتشار تصاویر طناب داری که برای اعدام صدام حسین رییس جمهور سابق عراق استفاده شد در اینترنت توجه و استقبال خریداران زیادی را جلب کرده است.
این روزنامه نوشت بالاترین پیشنهادی که تاکنون برای خرید این طناب داده شده هفت میلیون دلار است.
نکته مهم در این باره خریداران و علاقه مندان برای خرید این طناب دار است. براساس گزارش این روزنامه انگلیسی  برای خرید این طناب دار سه گروه رقابت می‌کنند. یک موسسه دینی ایرانی، ثروتمندان کویتی و یک خانواده ثروتمند اسراییلی.
نامی از موسسه دینی که علاقه‌مند به خرید این طناب دار شده است معرفی نشده است. اما می‌توان حدس زد که ایران و کویت به علت آنکه از سوی این متجاوز تکریتی دچار خسارات فراوانی شدند  نسبت به خرید این طناب‌دار علاقه‌مند باشند. اما خانواده ثروتمند اسرائیلی که نامی از وی نیز برده نشده است، به احتمال فراوان از جمله خانواده‌هایی است که در کار جمع‌آوری و فروش اشیاء عتیقه هستند و این احتمال می‌رود که تنها برای سودجویی و دلالی به دنبال خرید این طناب‌دار باشند.
در گزارش روزنامه دیلی میل آمده است: « انتشار تصاویری از طناب دار صدام حسین در اینترنت مورد توجه و رقابت خریدارانی از ایران ، کویت و اسراییل قرار گرفت. بالاترین مبلغی که برای خرید آن تاکنون درخواست شده هفت میلیون دلار است.K
بر اساس این گزارش ، افرادی که به جمع آوری آثار یادگاری نادر علاقه مند هستند پیشنهاد شان را برای خریدن این طناب دست‌ساز ارائه کرده اند.
آنطور که گفته شده است موفق الربیعی مشاور سابق امنیت ملی عراق اکنون این طناب را در اختیار دارد و از آن محافظت می کند.
به تازگی تصویری از الربیعی در خانه اش در عراق منتشر شده است در حالی که وی در کنار مجسمه نیم تنه صدام ایستاده و طناب دار دور گردن مجسمه برنزی صدام است.
در آوریل سال ۲۰۱۳، موفق الربیعی به روزنامه ایندیپندنت لندن گفت که او مجسمه و طناب دار را تا زمانی که موزه‌ای برای نگهداری آثار حکومت سابق ساخته شود نگه خواهد داشت. او گفت: کارمندانم تکه‌ای از طناب دار را بعد از آن که جسد صدام پایین آورده شد، برایم آوردند.
 آقای الربیعی افزود: فکر کردم که این طناب برای انداختن به دور گردن مجسمه صدام مناسب است. صدام حسین در سال ۲۰۰۶ در بغداد اعدام شد و در روستای محل تولدش در تکریت دفن شده است.
 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code