سه انتقاد اصلی جمهوری‌خواهان به روند مذاکرات هسته‌ای ایران

  • ۱۷۸
دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا با هدف گفت و گو درباره روند مذاکرات هسته ای، سه انتقاد اصلی جمهوری خواهان به روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، انتقاد سناتور سرشناس جمهوری خواه از اوباما در موضوع ایران و ادامه مباحث پیرامون سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

سه انتقاد اصلی جمهوری‌خواهان به روند مذاکرات هسته‌ای ایران
برنامه وزرای خارجه ایران و آمریکا برای دیدار و گفت و گو درباره موضوع هسته ای، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه شمار زیادی از مطبوعات و رسانه ها قرار گرفته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» می نویسد یک مقام وزارت خارجه آمریکا گفته جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز شنیه در آلمان با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و درباره مذاکرات هسته ای به گفت و گو خواهد پرداخت. به نوشته این خبرگزاری، دیدار کری و ظریف با هدف نهایی کردن چارچوب کلی توافق جامع هسته ای تا پیش از پایان ماه مارس انجام می گیرد.

سه انتقاد اصلی جمهوری‌خواهان به روند مذاکرات هسته‌ای ایران

این در حالی است که انتقادات جمهوری خواهان و رسانه های نزدیک به آن ها از مذاکرات هسته ای رو به افزایش است. روزنامه «واشنگتن پست» امروز در سرمقاله خود، به همین موضوع پرداخته و مدعی افزایش نگرانی ها از روند مذاکرات هسته ای با ایران شده است. این روزنامه سه مورد را به عنوان نگرانی های خود نام می برد: نخست اینکه هدف از میان بردن برنامه هسته ای ایران کنار گذاشته شده و تلاش برای محدود کردن این برنامه جای آن را گرفته است. دوم اینکه در این روند، آمریکا نسبت به توسعه نفوذ ایران در خاورمیانه بی توجه باقی مانده است. و سوم اینکه اوباما اعلام کرده هر توافقی که با ایران حاصل شود را بدون کسب نظر کنگره اجرا خواهد کرد.

سه انتقاد اصلی جمهوری‌خواهان به روند مذاکرات هسته‌ای ایران

لیندسی گراهام، سناتور سرشناس جمهوری خواه نیز روز گذشته انتقادات شدیدی را از سیاست های رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران مطرح کرده است. به نوشته «واشنگتن تایمز»، گراهام گفته نحوه مدیریت مذاکرات هسته ای ایران از سوی اوباما، خطر ایجاد یک مسابقه تسلیجاتی در منطقه را به همراه دارد و هشدار داده که رئیس جمهور آمریکا «درحال به راه انداختن جهنم» در خاورمیانه است. وی در اظهارات خود گفته: «ایران دارای توانایی هسته ای، بزرگترین تهدید علیه جهان است که من به عمرم دیده ام». این سناتور جموری خواه همچنین خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران در جریان مذاکرات شده است.

سه انتقاد اصلی جمهوری‌خواهان به روند مذاکرات هسته‌ای ایران

در نهایت، در ادامه مباحث مربوط به سخنرانی نخست وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، امروز روزنامه مصری «الاهرام» به این موضوع پرداخته و در مطلبی به قلم گرت پورتر، روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی، به نقد موضوع مذکور پرداخته است. پورتر اشاره می کند که پذیرش دعوت رئیس مجلس نمایندگان توسط نتانیاهو درست دو هفته پیش از برگزاری انتخابات در رژیم اسرائیل، از یک سو با هدف پیشبرد تبلیغات انتخاباتی نتانیاهو و از سوی دیگر، با هدف تلاش برای وضع تحریم های جدید علیه ایران انجام می گیرد. با این حال، این اقدام به معنای آن است که دخالت رژیم اسرائیل در سیاست آمریکا، روز به روز جنبه آشکارتر و علنی تری به خود می گیرد.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code