آخوندی: "مسکن مهر" طرح مزخرفی است!

  • ۱۶۶

رسانه ها از اخبار بی مهری "مسکن مهر" پر شده است. متقاضیان این مسکن که هرگز طعم داشتن مسکن را نچشیده بودند کامشان تلخ شد و هزاران بار پشیمان شدند که چرا در صف های طولانی منتظر ماندند تا فرم مسکن مهر را تکمیل کنند و با واریز مبلغ تعیین شده خانه دار شوند.

هر روز خبرهای جدید از اخبار ناخوش مسکن مهر منتشر می شود. از گرانی مسکن مهر گرفته تا خانه هایی که چندین سال است به دست صاحبانشان نرسیده است. تجمع متقاضیان جلوی مجلس هم راهی از پیش نبرد و تنها کاری که از دست متقاضیان بر می آمد این بود که هر روز خودشان را سرزنش کنند که چرا با اعتماد کردن به این طرح و واریز سرمایه شان، پول هایشان را که زمانی ارزشمند بود بی ارزش کردند. 

آذر ماه امسال بود که مانند روزهای ابتدایی آغاز کار دولت یازدهم بار دیگر انتقاد از طرح مسکن مهر شدت گرفت و می‌توان گفت موج دوم حمله به این طرح شروع شده بود. رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم در برنامه ‌های مختلف، مسکن مهر را مورد تفقد قرار داده و از آن به‌عنوان "بلا" و "عامل از ریل خارج شدن اقتصاد" یاد کردند! 

سوال پیش آمده اینجاست، دولت یازدهم که منتقد طرح مسکن مهر است در مدت یکسال و نیم که روی کار آمده است چه عملکرد مثبتی در جهت خانه دار شدن قشر ضعیف جامعه انجام داده است؟ 

مقصر گرانی مسکن مهر کیست؟ 

دو ماه پیش بود که معاون سابق برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که افزایش قیمت مسکن مهر پردیس ارتباطی به دولت دهم ندارد، گفته بود:‌ هرگونه تغییر قیمت در دولت دهم همان زمان اجرا شد و مسکن مهر را با آورده ۹۰ درصدی متقاضیان تحویل دولت جدید دادیم. 

سیدعلی لطفی ‌زاده با انتقاد از اینکه بعد از یک سال و اندی از فعالیت دولت یازدهم، برخی مسئولان دولتی، دولت دهم را مسبب افزایش قیمت مسکن مهر معرفی می‌کنند، تصریح کرد: بنده نماینده ویژه وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر پردیس بودم و با قاطعیت اعلام می‌کنم افزایش قیمت مسکن مهر هیچ ارتباطی با دولت گذشته ندارد. 

معاون سابق برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه دولت یازدهم در خصوص افزایش قیمت مسکن مهر، یادآور شد: ‌دی‌ماه سال ۹۲ مصوبه جدیدی از سوی معاونت امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به تأیید وزیر راه و شهرسازی (آقای آخوندی) رسید که بر اساس آن تا مبلغ ۱۱۰ هزار تومان به قیمت هر مترمربع مسکن مهر افزوده شد. 

وی با اشاره به ادعای مظلومیت دولت یازدهم از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مظلوم مردمی هستند که به ‌احترام نظام اسلامی،  بی‌توجهی مسئولان جدید به حق مسلم خود، یعنی خانه‌دار شدن را که در قانون اساسی هم آمده است با خویشتنداری تحمل می‌کنند و مصائب ناشی از تأخیر مسئولان جدید در تکمیل و تحویل خانه‌های خود را با بزرگ‌منشی تحمل کرده اند. 

دولت یازدهم برای مسکن مردم چه کرد؟ 

از همان ابتدا دولت یازدهم و در راس آن عباس آخوندی مخالفت صریح خود با طرح مسکن مهر اعلام کرده و به صاحبان این خانه ‌ها قول داده بودند که دولت یازدهم تعهدات خود را در قبال تکمیل این پروژه ادامه می‌دهد! و در کنار این وعده که متقاضیان مسکن مهر به خانه هایشان می رسند وعده جدیدی به نام "مسکن اجتماعی" برای اقشار کم درآمد دادند. 

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی تاکید کرده بود که خرید خانه بزرگترین اتفاق اقتصادی خانوار است و مردم برای رسیدن به آن باید به پس‌انداز روی بیاورند از این‌رو بر ضرورت شکستن انحصار بانک مسکن در ارائه تسهیلات خانه، سخن گفت و طرح تشکیل صندوق پس‌انداز مسکن در سایر بانک‌ها را پیشنهاد داد. 

ماه ها از وعده های دولت یازدهم مبنی بر تحویل "مسکن مهر" و ثبت نام برای متقاضیان "مسکن اجتماعی" می گذرد اما هیچ کدام از آنها تا به امروز محقق نشده است. 

آخوندی: مسکن مهر طرح مزخرفی است 

پس از گذشت تمام فراز و نشیب هایی که متقاضیان مسکن مهر تحمل کردند و امید به گرفتن مسکن های خود داشته و دارند، اظهار نظر جدید و تاسف باری از سوی وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم عنوان شد! 

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد در پاسخ به سوال دبیر کمیته مطالبه حق مسکن، در اظهار نظری تاسف آور عنوان کرد: مسکن مهر طرح مزخرفی است! 

پاسخ مزبور در جواب سوال دبیر کمیته که از وی پرسیده بود: «وضعیت مسکن مهر مناسب نیست و چندین هزار نفر در کشور و مخصوصا تهران درگیر این موضوع هستند، متاسفانه شما در این قضیه کار مفیدی انجام نداده اید و چندین بار هم در علیه این طرح صحبت کرده اید، میخواستم بدانیم نظرتان در این مورد چیست؟ عنوان شد! 

کمیته حق مسکن با توجه به اظهارات تاسف آور آقای وزیر به اطلاع مردم میرساند یکی از دلایل عدم پیشرفت پروژه های مسکن مهر عدم اعتقاد آقای وزیر به طرح مسکن مهر است که فایل صوتی منتشر شده نیز موید این موضوع است. به نظر می رسد نمایندگان مجلس لازم است با توجه به عملکرد آقای آخوندی در دوسال گذشته، ضمن احضار آقای آخوندی به مجلس، از ایشان سوال کنند چرا با عملکرد خود و اینگونه اظهارات موجب یاس و ناامیدی مردم و متقاضیان مسکن مهر می شوند. 

حال سوال اینجاست، مگر غیر از این است که هر دولتی که روی کار می آید موظف است وعده های تحقق نیافته دولت پیشین را عملی کند؟ حال حتی اگر طرح تصویب شده بد باشد لازم الاجراست! چطور ماه ها می گذرد و متقاضیان مسکن مهر علاوه بر این که مسکن خود را تحویل نگرفته اند روز به روز با بالارفتن مبلغ دریافتی از سوی این مراکز مواجه می شوند؟ علاوه بر تمام وعده های تحقق نیافته با مزخرف خواندن طرح مسکن مهر نمک بر زخم متقاضیان می پاشند! حتی اگر مسکن مهر، طرح مزخرفی باشد طرح خوب و پیشنهادی در قبال آن چیست؟

از آقای روحانی انتظار می رود به عنوان رئیس دولت در مقابل کارشکنی ها، بی تدبیری ها و ناامید کردن مردم از سوی آقای آخوندی، واکنش مناسبی نشان دهند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code