رونمایی از رخ دیوانه در وقت پیش افتادن عصر یخبندان

  • ۲۱۲

پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در حالی با نمایش شش فیلم برگزار پیگیری می‌‎شود که نتایج رای پس از شمارش آرای چهار روز نخست مردمی، از پیشی گرفتن «عصر یخبندان» از «رخ دیوانه» حکایت دارد و «مشرف به کوچه بی نام» نیز همچنان در جایگاه سوم قرار گرفته است.
رونمایی از رخ دیوانه در وقت پیش افتادن عصر یخبندان

 روز پنجم جشنواره فیلم فجر با نمایش «رخ دیوانه» تازه ترین اثر ابوالحسن داوودی، مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» به کارگردانی داریوش یاری، «دو» ساخته سهیلا گلستانی، «بهمن» دومین ساخته بلند سینمایی مرتضی فرشباف، «اعترافات ذهن خطرناک من» سومین فیلم بلند سینمایی هومن سیدی و «یحیی سکوت نکرد» اولین اثر بلند کاوه ابراهیم پور در بخش هنر و تجربه همرا خواهد بود.

در این میان ظاهراً مهم‌ترین اثری که توجه بینندگان را به خود جلب کرد، سانس نخست اکران‌‌های برج میلاد است. «رخ دیوانه» توسط محمدرضا گوهری (براساس طرحی از ابوالحسن داودی) نگاشته شده و داستان چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط‌بندی در مسیری پیچیده و دلهره‌آور می‌افتند، مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند. 

عصر یخبندان با شمارش 33957 رای مردمی در صدر
طناز طباطبایی در نمایی از «رخ دیوانه»


بازیگران این فیلم را طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی، فرنوش آل احمد .... و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش، امیرمحمد زند تشکیل می دهند.

ابوالحسن داوودی کارگردان «رخ دیوانه» پس از چندین سال کم‌کاری، دوباره بر صندلی کارگردانی تکیه زد و این بار اثری خلق کرد که بنابر نظر مردم جزو بهترین‌های جشنواره سی و سوم محسوب می‌شود و رقابت نزدیکی با «عصر یخبندان» برای سمیرغ بلورین بهترین فیلم دارد؛ هرچند باید تا پایان روز هفتم صبر کرد و شواهد نشان داده هنوز برای قضاوت نهایی زود است.

با دریافت و شمارش ۳۳۹۵۷ رای در روز چهارم جشنواره فیلم های برگزیده عصریخبندان به کارگردانی مصطفی کیایی با میانگین امتیاز ۳/۱۲حائز رتبه نخست، رخ دیوانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز ۳/۰۹رتبه دوم ، کوچه بی نام به کارگردانی هاتف علیمردانی با میانگین امتیاز۳/۰۲ سومین رتبه را در اقبال تماشاگران به خود اختصاص داده اند. 

9:10- در کش و قوس جشنواره فیلم فجر، فیلمبرداری فیلم سینمایی «من یک ایرانی‌­ام» به کارگردانی محمدرضا آهنج با بازی علیرضا حیدری (قهرمان کشتی ایران و جهان) هفته پیش در سرمای 15 درجه زیر صفر اوکراین پایان یافت. این اولین تجربه بازیگری علیرضا حیدری قهرمان کشتی جهان است که در نقش اصلی مقابل دوربین شهریار اسدی رفته است. علیرضا حیدری به ­همراه احمد نجفی تنها بازیگران ایرانی این فیلم به شمار می­ آیند و بقیه بازیگران اوکراینی هستند.

عصر یخبندان با شمارش 33957 رای مردمی در صدر

9:45- علی نصیریان بازیگر ماندگار تئاتر و سینمای ایران در آیینی چهارشنبه شب با حضور شماری از هنرمندان کشور80 سالگی خود را جشن گرفت و از کسانی که در این مدت وی را در موفقیت هایش یاری کرده اند قدردانی کرد. 

نصیریان در این مراسم که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزارشد گفت: اول از لطف خداوند و بعد از لطف همه همراهان و یاران خودم در این 80 سال بی نهایت سپاسگزارم و من با بودن شما خیلی خوشبختم. نمی دانستم این قدر خوشبختم و نمی دانستم با وجود دوستانی همچون «ایرج راد»، «فرهاد آییش» و سایرعزیزان خداوند چه ثروت گرانبهایی در اختیارم قرار داده است. عاشق تتاتر هستم و به تئاتر عشق می ورزم و سعی کردم برای موفقیت تئاتر کشور از هیچ کوششی دریغ نکنم.  

وی با بیان اینکه باید ارزشها و حرمت ها در جامعه حفظ شود افزود: یک هزار و 100 سال پیش فردوسی پارسی زبان باعث شد فارسی زبان فارسی بماند و باید برای فردوسی و همه کسانی که فرهنگ کشور را حفظ کردند حرمت و ارزش قائل شد. 

در این مراسم بسیاری از هنرمندان، اساتید و مدرسان حوزه تئاتر و سینما خاطراتی و توصیفاتی از «علی نصیریان» بیان کردند.  « فرهاد آییش» یکی از بازیگران تئاتر و سینما گفت: تماشاخانه سنگلج تهران برای بسیاری از هنرمندان خاطره انگیز است زیرا که استاد نصیریان سال ها در این تماشاخانه به بازیگری مشغول بود. نصیریان عاشق تئاتر است و این حس مسوولیت پذیری وی، تئاتر کشور را به موفقیت رسانده است.

رونمایی از رخ دیوانه در وقت پیش افتادن عصر یخبندان

«ایرج راد» دیگر بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون گفت: اولین آثار نمایشی که از ایران به خارج کشور عرضه شد کار استاد نصیریان با عنوان «بلبل سرگشته» بود. این اثر « علی نصیریان» به خارج کشور نشان داد که ایران در تتاتر هم حرفی برای گفتن دارد و مردم ایران به هنر نمایشی عشق می ورزند.  

راد با بیان اینکه «علی نصیریان» خدمات فراوانی در عرصه تئاتر و سینمای کشور ارائه کرده گفت: نمایشنامه نویسی و هنرنمایی بی نظیر وی را در این عرصه نام آور و ماندگار کرد و این هنرمند برجسته کشور از ارزش والا برخوردار است.  وی افزود: این هنرمند یک الگو و شاخصه هنری و هنرشناسی این مملکت محسوب می شود که همیشه در هنر تاثیر گذار بوده و همیشه ماندگار خواهد بود.

10:15- نمایش فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی در سالن اصلی برج میلاد در میان استقبال وسیع تماشاچیان ساکن کاخ جشنواره آغاز شد. 

رونمایی از رخ دیوانه در وقت پیش افتادن عصر یخبندان

10:20- پرویز پرستویی به مهر گفت: فکر می کنم همکاری من به عنوان مشاور با سهیلا گلستانی کارگردان فیلم اول و یا کارگردان های دیگری که از این پس با آنها همراه خواهم بود خمس، زکات و برکت زندگی سینمایی ام است و خوشبختانه شاهد هستیم حضور پیشکسوتان به عنوان مشاور در کنار جوان ترها در این دوره از جشنواره فیلم فجر پر رنگ تر است که می توان به حضور بیژن امکانیان در کنار آیدا پناهنده برای ساخت فیلم «ناهید» و یا مسعود جعفری جوزانی برای ساخت فیلم «حکایت عاشقی» در کنار احمد رمضان زاده اشاره کرد.

این بازیگر که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر با دو فیلم «بوفالو» و «دو» حضور دارد درباره نحوه حضور خود در سینمای ایران گفت: نکته دیگر این است که من به عنوان یکی از بازیگران سینمای ایران هیچگاه در سینما جوانی نکردم و جزو بازیگرانی بوده ام که فیلم های اول خود را از سال 1362 تا 1366 با کارگردان های فیلم اولی همکاری کرده ام و هیچگاه دست حمایت کننده ای پشت من نبوده است. البته ناگفته نماند من حمایت های خود را از سینما نگرفته ام و اصولا نیازی به سینما نداشته ام و بی اغراق می گویم که سینما همواره دنبال من بوده نه من.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دو» در ادامه افزود: حال اینکه اکنون در جایی از سینما ایستاده ام که احساس می کنم دین خود به سینمای ایران را باید ادا کنم و هیچ ایرادی ندارد که از موقعیت پیش آمده بدون هیچ چشم داشتی استفاده و امثال افرادی چون سهیلا گلستانی را هدایت کنم و اگر سهیلا گلستانی نقش اول این فیلم را به من نمی داد باز هم از او حمایت می کردم.

11:34- عباس کیارستمی، کارگردان مطرح سینمای ایران 15 بهمن‌ماه به دیدن فیلم سینمایی «بهمن» ساخته «مرتضی فرشباف» نشست. این کارگردان صاحب‌نام سینمای ایران، در سانس ساعت 15 در سینما فرهنگ 2 همراه مرتضی فرشباف، این فیلم را دید.  «بهمن» دومین ساخته این کارگردان جوان سینما است که پیش از این، با فیلم «سوگ» توانست جوایز متعدد بین‌المللی را از آن خود کند. 

12:15- نشست نقد و بررسی فیلم «رخ دیوانه» برگزار شد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code