گروههای غیر دولتی ژاپنی در تلاش برای تماس مستقیم با تروریستها

  • ۱۲۱

 باج گیر های داعش این روزها طعمه مناسبی پیدا کرده اند. آنها با اسیر کردن دو ژاپنی در حال فشار آوردن به دولت توکیو برای پرداخت مبالغی هنگفت جهت آزاد سازی دو اسیر ژاپنی هستند. 
 


اما ظاهرا مقامات ژاپن برخلاف خیلی دیگر از دولتها  مایل نیستند  به تروریستها باج بدهند. دولت ژاپن همزمان با پایان ضرب‌الاجل برای پرداخت 200 میلیون باج برای آزادی دو گروگان ژاپنی در اسارت گروه داعش اعلام کرد، برای آزادی این دو گروگان تا پایان ماجرا تسلیم نخواهد شد. 

به گزارش آسوشیتدپرس، شبه‌نظامیان متحد با گروه تروریستی داعش  به تازگی با انتشار فیلمی هشدار دادند، شمارش معکوس برای قتل کنجی گوتو 57 ساله و هارونا یوکاوا می 42 ساله آغاز شده است. این افراطیون روز سه‌شنبه به" شینزو آبه"، نخست‌وزیر ژاپن 72 ساعت مهلت دادند تا مبلغ درخواستی را پرداخت کند. این ضرب‌الاجل روز گذشته به پایان رسید اما هنوز خبری از گروگان‌ها نشده است. 
در این فیلم شبه‌نظامیان داعش و همراهانشان دیده می‌شدند اما تصویری از گروگان‌ها که گفته می‌شود در سوریه نگهداری می‌شوند، به چشم نمی‌خورد. 

در همین حال یاسوهیدا ناکایاما، معاون وزیر خارجه ژاپن به منظور تلاش برای آزادی این گروگان‌ها به اردن سفر کرده است. 
وی در این باره گفت: ما هیچ احتمالی را نادیده نمی‌گیریم، در حال بررسی تمام اطلاعات موجود هستیم. ما تا پایان این ماجرا تمام تلاش خود را برای آزادی این دو گروگان می‌کنیم تا بتوانیم با هم به خانه برگردیم. با این حال سرنوشت این دو گروگان همچنان نامشخص است.  در این میان ، "یوشیهیدا سوگا"، سخنگوی ارشد دولت ژاپن در پاسخ به سوالی درباره هشدار جدید شبه‌نظامیان اظهار کرد، دولت در حال بررسی این پیام ویدئویی است. 
وی در این باره ادامه داد: وضعیت همچنان سخت و جدی است اما ما برای آزادی این دو گروگان ژاپنی هر کاری که در توانمان باشد انجام می‌دهیم. 
سخنگوی دولت همچنین تاکید کرد، ژاپن از هر ابزاری از جمله روسای قبایل محلی برای رسیدن به گروگانگیران استفاده می‌کند. 
وی با این حال اذعان کرد که هیچ ارتباط مستقیمی با گروگانگیران جود ندارد. 

شورای امنیت ملی ژاپن روزجمعه جلسه اضطراری برگزار کرد تا در باره رها سازی دو شهروند خود از چنگال داعش تصمیم گیری کند. 
با این حال مقامات ژاپنی تاکنون درباره پرداخت مبلغ باج به این گروگان‌ها اظهارنظر نکرده‌اند. 
از سوی دیگر برخی سازمان های غیر دولتی در توکیو تلاش کرده اند مستقیما با گروگان گیر ها تماس بگیرند . بر اساس این گزارش،در ژاپن همه دست به دامن افراد با تجربه و توانمند شده اند تا دو گرگان گرفتار در چنگال داعش را آزاد کنند. 
"کورناکاتا" یکی از کارشناسان قوانین اسلامی و استاد سابق دانشگاه دوشیشا به خبرنگاران گفت که وی قادر به برقراری تماس با داعش است. 

وی و "کوسوک تسونئوکا" یکی دیگر از خبرنگاران ژاپنی که در سال 2010 میلادی در افغانستان به گروگان گرفته شده بود، پیشنهاد کردند که برای نجات این گروگان‌ها با داعش ارتباط برقرار کنند. 
ناکاتا گفت: 72 ساعت زمان بسیار کوتاهی است و من آماده برقراری مذاکره با داعش هستم. 

وی از داعش خواست تا به این گروگان‌ها آسیبی نزند و گفت: آزادی آنها می‌تواند تصویر این گروه تروریستی را کمی بهبود بخشد. هنوز مشخص نیست که آیا این دو شهروند قادر به برقراری ارتباط و مذاکره با داعش هستند یا خیر. 

ژاپن هیچ حضور دیپلماتیکی در سوریه ندارد. این در حالی است که شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ضمن درخواست کمک از اردن، فلسطین، ترکیه و مصر گفت که هرگز تسلیم تروریسم نخواهد شد.
"کنجی گوتو" 47 ساله خبرنگار آزاد و "هارونا یوکاوا" 42 ساله موسس یک شرکت خصوصی امنیتی مدتی است که  از سوی افراد داعش به گروگان گرفته شده ‌اند. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code