موساد عملیات تروریستی القنیطره را چگونه طراحی کرد؟

  • ۱۲۳

تنها چند روز پس از اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن جهاد مغنیه و یک سردار سپاه پاسداران، مقامات اسرائیل که از پاسخ کوبنده و تلافی جویانه ایران و حزب الله نگران هستند ، به صورت غیر رسمی و پوشیده اذعان کرده اند که اشتباهی رخ داده و آنها به صورت غیر عمدی کاروان اتوموبیل را هدف قرار داده اند. 



بنا به اعلام منابع خبری، یک مقام اطلاعاتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که نیروهای نظامی این رژیم گمان می‌کردند خودروهای مورد نظر در حال نقل و انتقال افراد رده پائین بوده و ابدا برنامه ای برای هدف قرار دادن افراد ایرانی مد نظر نبوده است. 

اتاق عملیات موساد چگونه ترور را طراحی کرد؟

شروع ماجرا آن طور که اسرائیلی ها می گویند پیش بینی شده نبوده است. ابتدا یک گزارش امنیتی به مقامات اطلاعاتی ارسال می شود که در آن گفته شده خودروی افراد مشکوک در منطقه القنیطره  حال تردد است.  
بخش عملیات خارجی موساد سریعا افرادی زبده را مامور هدف قرار دادن خودرو می کند. تیم عملیاتی کارها را آغاز می کند. آنها فکر می کردند مثل بقیه عملیات های تروریستی قبلی، هر گونه اقدام شان بی پاسخ باقی می ماند. 
آنچه که ذهن مسئولان ارشد موساد را به خود مشغول کرده بود این بود که مثل همیشه همه چیز مرتب پیش می رود . آنها قبلا عملیات های پنهانی و نامنظمی را در راستای  هدف قرار دادن کاروان های نظامی در سودان ترتیب داده بودند که گمان می کردند محموله های سلاحی است که ایران از آن طریق آنها را به دست گروههای مقاومت می رساند. 
این بار نیز همه چیز مثل سابق بود . در طراحی عملیات "القنیطره "  فرض بر این بود که وقتی اسرائیل ضربه را وارد می کند می تواند انتظار پاسخ نداشته باشد.  تیم عملیات پس از بررسی های دقیق به این نتیجه رسید که با یک هدف مشخص مواجه است. 
یکی از مسئولان اسرائیلی طراحی عملیات گفت: "ما اطلاعات را دریافت کردیم، خودرو را شناسایی کردیم و آن را به عنوان یک خودروی دشمن تلقی کرده و سپس حمله را در دستور کار قرار دادیم. ما این اقدام را یک عملیات تاکتیکی محدود می‌دانستیم". 

وعده تلافی و واکنش صهیونیستها

هنگامی که عملیات انجام شد صهیونیستها خود را با موجی از تهدیدات روبرو دیدند. حسن نصر الله  در همان ساعات اولیه وقوع حادثه تروریستی وعده داد که حزب الله تلافی  خواهد کرد. او خطاب به اسرائیلی ها گفت: پناهگاه هایتان را آماده کنید ! که این عبارت او کنایه از این است که آنها باید در انتظار دریافت ضرباتی دردناک باشند. 
تهدیدات وقتی جدی تر شد که سپاه پاسداران هم اسرائیل را تهدید کرد که منتظر صاعقه های ویرانگر باشند 
یک مقام امنیتی اسرائیل پس از این تهدیدات گفت: آنها مصمم به واکنش هستند. ما این را پیش‌بینی می‌کنیم. 
وی برای آنکه حزب الله و ایران را از انجام اقدامات تلافی جویانه منصرف کند ، افزود: من فکر می‌کنم عاقلانه ترین کار این است که اوضاع بیشتر از اینی که هست بد نشود چرا که  تشدید این وضع به نفع هیچ یک از طرفین نخواهد بود ! 
مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی هستند  که آنها در برنامه ریزی برای ترور جهاد مغنیه  و سردارپاسدار محمد الله‌ دادی طرح از قبل آماده شده ای نداشتند و صرفا بر اساس اطلاعات امنیتی موجود تصمیم به عملیات گرفتند.   سران تل آویو فکر آن را نمی کردند که ایران و حزب الله به سرعت وعده اقدام تلافی جویانه بدهند به همین دلیل از ترس به خطر افتادن امنیت خود به دنبال راهی برای غیر عمدی نشان دادن اقدام صورت گرفته هستند. 
خاطر نشان می شود سردار سرتیپ پاسدار محمد الله‌دادی، به همراه جهاد  فرزند شهید حاج عمران عماد مغنیه، و تنی چند از فرماندهان حزب‌الله در حمله رژیم صهیونیستی به خودروهای‌شان در منطقه القنیطره در جنوب سوریه به شهادت رسیدند. 
افراد به شهادت رسیده در حال انجام اقداماتی به منظور مقابله با اقدامات گروه های تروریستی در داخل سوریه بودند که هدف قرار گرفتند. 

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code