رویترز: پیشرفت اساسی محدودی در مذاکرات ژنو حاصل شد

  • ۱۱۲

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: ایران و گروه 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) اوایل ماه فوریه آینده (اسفند) برای ادامه تلاش ها برای نزدیک کردن اختلاف نظرها بر سر برنامه هسته ای تهران پس از پیشرفت اندکی که در این دور از مذاکرات حاصل شد، دیدار خواهند کرد.

یک دیپلمات نزدیک به مذاکرات هسته ای با اعلام این خبر عنوان کرد که این دور از مذاکرات در حالی به پایان رسید که واشنگتن برای دفع تحریم های جدید کنگره این کشور لابی هایی انجام داده است.

رویترز در این باره می نویسد: همه طرف های حاضر در مذاکرات هسته ای ایران، توافق کردند تا تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق سیاسی تا پایان ماه مارس را افزایش دهند؛ قرار است توافق نهایی بر اساس ضرب الاجلی که ایران و غرب تعیین کرده است 30 ژوئن (10 تیر) به پایان برسد.

نیکلاس ریور، مذاکره کننده هیئت فرانسوی هنگام ترک محل مذاکرات ژنو به خبرنگاران گفت: فضا بسیار خوب بود، اما فکر نمی‌کنم  پیشرفت زیادی حاصل شده باشد.

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و عضو تیم مذاکره کننده این کشور نیز مذاکرات را مفید و سازنده خواند.

وی در این باره به خبرنگاران گفت: ما همه موضوعات روی میز را مورد بازنگری قرار دادیم و در مذاکرات جدی بودیم؛ ما همچنان تلاش میکنیم تا شکاف ها را میان دو طرف کاهش دهیم.

در همین باره، یک دیپلمات به خبرگزاری رویترز، گفت: پیشرفت اساسی محدودی حاصل شده است و همه متعهد شدند تا تلاش ها را افزایش دهند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code