آیا اقدام اسرائیلی بی پاسخ می‌ماند؟ + تصاویر ویژه

  • ۲۱۸

باتوجه به نزدیکی و رابطه قلبی فرزند عماد مغنیه و حاج قاسم سلیمانی حالا این سئوال پدید می‌آید که آیا این اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ خواهند ماند؟


مقارن 18 ژانویه سالروز پایان جنگ 22 روزه غزه (یک‌شنبه)و شکست اسراییل در این جنگ، در حمله  بالگردهای صهیونیستی به منطقه قنیطره در خاک سوریه شش تن از اعضای جنبش حزب الله لبنان از جمله جهاد عماد مغنیه فرزند شهید مجاهد عماد مغنیه ملقب به حاج رضوان و محمد عیسی مسئول نیروهای ضربتی حزب الله لبنان به شهادت رسیدند.
شاید راز مهم این اقدام رژیم صهیونیستی را بتوان لابه لای اظهارات سیدحسن نصرالله در چند روز گذشته یافت. جایی که او از اقدامات جدید حزب‌الله در شمال فلسطین سخن گفته و از کاهش محبوبیت نتانیاهو دراسرائیل خبر داده بود. سخنانی که نتانیاهو را به شدت درهم ریخت. چراکه او و حزبش حالا در آستانه انتخابات پارلمانی در سرزمین های اشغالی قراردارند.
دبیرکل حزب الله لبنان اخیرا در نطقی تلویزیونی «سرفصل های سیاست های مقاومتی این جنبش برای مرحله آینده» را تبیین کرد که بخش عمده ای از این سیاست های مقاومتی تهاجمی بوده و مشخصا منافع صهیونیستی را مد نظر داشت آنجا که وی از آمادگی جنبشش برای ورود به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی و ما بعد الجلیل خبر داد. علاوه براین ادامه جنگ حزب الله علیه تروریست های سوریه و دور کردن آنان از مرزهای لبنان محور مورد تاکید سید مقاومت بود. حزب الله مصمم است خطر تروریستها علیه لبنان را به هر قیمتی از این کشور دور کند که در صورت موفقیت، وضعیت جدیدی نظر به حمایت تل آویو از گروه‌های تروریستی براین رژیم مترتب خواهد شد. اقدام تل اویو قبل از هرچیزی پیشگیری از هرگونه تبدیل قول دبیرکل حزب الله لبنان به فعل در آینده ای نزدیک است. از دید حزب الله اسراییل نباید  به این سادگی از عواقب تجمیع و تسلیح تروریست‌ها در خاک سوریه رهایی یابد.
از سوی دیگر انتخابات سراسری در سرزمین اشغالی نزدیک است. جاییکه بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر رژیم صهیونیستی در آخرین نظرسنجی ها از رقبای خود در حزب کار بافاصله معناداری عقب افتاده است. این تحلیل را یوآف گالانت فرمانده منطقه جنوبی ارتش صهیونیستی و رئیس حزب «همه ما» ارائه می کند و معتقد است در چنین شرایطی نتانیاهو به گشودن یک جبهه جدید نیاز دارد تا با کسب پیروزی در ان بر محبوبیت خود بیفزاید. او البته نتانیاهو را به اقدامات مشابه پرهیز می دهد و یاد‌اور می شود که در گذشته نیز از این  اقدامات انجام داده اما منافعی برای اسراییل نداشته است.
اما در طرف دیگر ایران و حمایت از مقاومت در برابر اسرائیل قرار دارد. پس از این حمله، حزب‌الله اعلام کرده که این اقدام رژیم صهیونیستی همانند بازی با آتش و گذشتن از همه مرزها است. این درحالی است که مقامات اسرائیلی تاکنون درباره این اقدام سکوت کامل کردند. حزب الله اما به نیروهای خود آماده باش اعلام کرده است.



حاج قاسم و جهاد
اولین بار وقتی وقتی مردم با چهره جهاد مغنیه آشنا شدند که اودر مراسم ختم مادر سردار سلیمانی شرکت کرده بود. فرزند خوش‌سیمای حاج رضوان درست پشت سر سردار ایستاده بود و به میهمان خوش‌آمد می‌گفت. گاهی شانه‌های سردار را می‌بوسید و سردار گاه بر می‌گشت و با او نجوا می‌کرد. رابطه صمیمانه حاج قاسم و این جوان او را در کانون توجهات قرار داد. سردار گاه او را به بعضی‌ از میهمانان معرفی می‌کرد و آنها با لبخند او را در آغوش می‌کشیدند. او «جهاد مغنیه» فرزند جهاد و مقاومت بود.

پس از شهادتش اینستاگرام مقام معظم رهبری در شبکه اجتماعی تصاویری از وی را منتشر کرد که در مراسمی در بیت رهبری میان میهمانان نشسته بود. جهاد تا همین اواخر در تهران بود.
فرزند شهید کریمی نیز درباره او در صفحه شخصی خود با انتشار تصویرش نوشت:
دقیقا همین جا بود. یک ان‌جی‌اوی بین‌المللی تشکیل دادیم به اسم دبلیو اف. کلی خندیدیم. امشب عکس‌های سفر رو مرور کردم همه خاطراتش اومد جلوی چشمم. وقتی بچه‌ها ازش پرسیدن آینده می‌خوای چکار کنی؟ گفت: شهید بشم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code