وقتی حامیان تروریسم به انتقاد از یکدیگر می‌پردازند!

  • ۱۳۸
بحث‌های جنجالی که در پی راهپیمایی اخیر در پاریس در اعتراض به وقایع تروریستی در این شهر آغاز شده بود، همچنان ادامه دارد. در این راستا، پس از انتقادات ‌از سوی ناظران مبنی بر حضور برخی شخصیت‌های حامی تروریسم در این راهپیمایی، اینک خود حامیان تروریست‌ها نیز اتهام‌زنی به یکدیگر را آغاز ‌و ‌علیه هم موضع‌گیری کرده‌اند.

 راهپیمایی اخیر در پاریس که پس از حمله تروریستی به دفتر یک نشریه طنز در این شهر برگزار شد، با بحث‌های جنجالی فراوانی همراه بود. مهم‌ترین انتقادات در این میان، متوجه حضور شخصیت‌هایی چون بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل بود که خود به اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان شهره هستند. اما در ادامه این روند، دولت ترکیه نیز مواضعی را علیه این رژیم مطرح کرده که با پاسخ رسانه‌های اسرائیلی مواجه شده است. 

در این راستا، روز گذشته احمد داو‌داوغلو، نخست وزیر ترکیه، بنیامین نتانیاهو، همتای اسرائیلی خود را با عاملان حملات تروریستی هفته گذشته در پاریس مقایسه کرد و گفت، نتانیاهو به دلیل جنایاتی که علیه فلسطینی‌ها مرتکب شده، تفاوتی با عاملان حمله تروریستی مذکور ندارد. 

وی که در مصاحبه‌ای با ‌«رویترز» سخن می‌گفت، افزود: صلح در خاورمیانه و ریشه‌کن کردن گروه‌های افراطی بدون تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی عملاً ممکن نخواهد بود. 

در پاسخ به این موضع‌گیری، روزنامه اسرائیلی «هاآرتص» امروز با انتشار مطلبی به انتقاد شدید از دولت ترکیه پرداخت و نوشت: دلیل عدم حضور رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه در «راهپیمایی آزادی» پاریس این بوده که وی در ‌ترکیه به سرکوب مطبوعات و روزنامه‌نگاران و محدود کردن آزادی‌های مدنی مشغول بوده و عملاً فرصتی برای شرکت در مراسم مذکور نداشته است. 

گفتنی است در راهپیمایی پاریس، داو‌د اوغلو به ‌نمایندگی ترکیه شرکت کرده بود.
 
هاآرتص همچنین با اشاره به سخنان اردوغان در پی واقعه تروریستی پاریس که گفته بود، مسلمانان بی‌دلیل‌ عاملان این حادثه معرفی می‌شوند، نوشت: هرچند این سخن نخست‌وزیر ترکیه حقیقت دارد، ‌هدف واقعی وی نه حمایت از اسلام و مسلمانان، بلکه مطرح کردن خود به عنوان رهبر جهان اسلام است. 

به هر حال، این منازعه و اتهام زنی در حالی میان آنکارا و تل آویو شکل گرفته که در عمل، موضع‌گیری‌های آن‌ها علیه یکدیگر چیزی از اهمیت اصل ماجرا، یعنی حمایت هر دو آن‌ها از تروریسم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی نمی‌کاهد. در حالی که رژیم اسرائیل از آغاز شکل‌گیری خود، همواره خشن‌ترین گونه تروریسم دولتی را علیه فلسطینی‌ها اعمال کرده، دولت ترکیه نیز طی سال‌های اخیر و به ویژه در پی اوج‌گیری جنگ داخلی سوریه، حمایت بی‌دریغ خود را نثار تروریست‌هایی کرده که اینک دامنه فعالیت خود را از منطقه خاورمیانه نیز فرا‌تر برده و در سطح جهانی نسبت به اعمال تهدید اقدام می‌کنند. 

در مجموع، باید گفت ‌این روند اتهام زنی، در حقیقت تأییدکننده صحت انتقاداتی است که به اصل برگزاری راهپیمایی اخیر در پاریس مطرح شده است؛ راهپیمایی که هدف از برگزاری آن اعلام مخالفت با تروریسم و هم‌دردی با قربانیان این پدیده اعلام شد، ولی در عمل، تروریست‌ها و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آن‌ها مهم‌ترین شرکت کنندگان در آن بودند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code