واکنش حامیان تحریم ایران در کنگره به تهدید دیروز اوباما

  • ۱۵۹
بازتاب اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره وتوی طرح تحریم‌های جدید ایران و واکنش نمایندگان طرفدار تحریم ایران به این اظهارات، دیدار ظریف با وزرای خارجه فرانسه و آمریکا و گفت‌و‌گو درباره موضوع هسته‌ای در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

واکنش حامیان تحریم ایران در کنگره به تهدید دیروز اوباما
اظهارات شب گذشته رئیس‌جمهور آمریکا درباره بحث تحریم‌های ایران، مهم‌ترین موضوعی است که امروز تقریباً در همه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی بازتاب یافته است. 

روزنامه «واشنگتن پست» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، اوباما به کنگره هشدار داده که طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را وتو خواهد کرد و گفته چنین اقدامی می‌تواند ضمن ضربه زدن به مذاکرت هسته‌ای ایران، به شکل گیری یک تقابل نظامی منجر شود. 

اوباما گفته، از اعضای کنگره درخواست می‌کند چند ماه دیگر صبر کنند تا مشخص شود آیا توافق هسته‌ای جامع با ایران دست‌یافتنی هست یا خیر. 

همان گونه که اشاره شد، اظهارات اوباما تقریباً در تمامی مطبوعات معتبر بین‌المللی بازتاب داشته است.

واکنش حامیان تحریم ایران در کنگره به تهدید دیروز اوباما

این در حالی است که سناتورهای طرفدار تحریم ایران همچنان بر مواضع خود در این زمینه پافشاری می‌کنند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رابرت منندز، سناتور دموکرات که از جمله حامیان طرح تحریم‌های جدید است، گفته، همچنان به حمایت خود از این طرح ادامه می‌دهد. 

وی گفته: «همه آنچه من می‌گویم این است که بگذارید ما چشم‌انداز تحریم‌هایی را ترسیم کنیم که تا ماه ژوئیه اجرایی نمی‌شوند». به جز منندز، حامیان جمهوری‌خواه تحریم‌ها، از جمله کوین مک کارتی، رهبر اکثریت مجلس نمایندگان نیز به سخنان دیروز اوباما واکنش نشان داده و بر مواضع همیشگی خود در قبال ایران تأکید کرده‌اند.

واکنش حامیان تحریم ایران در کنگره به تهدید دیروز اوباما

اما در میان دیگر مطالب، دیدارهای روز گذشته صورت گرفته میان دیپلمات‌های ایرانی و غربی در موضوع هسته‌ای نیز مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است. خبرگزاری کویت به موضوع دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه پرداخته و می‌نویسد، روز گذشته، محمد جواد ظریف و لورن فابیوس، برای گفت‌و‌گو درباره موضوع هسته‌ای با یکدیگر دیدار کرده‌اند. 

بنا بر اعلام وزارت خارجه فرانسه، این دیدار به عنوان پیش‌زمینه و مقدمه دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+ ۵ انجام گرفته است. فابیوس در این دیدار گفته، فرانسه در پی دستیابی به توافقی است که ماهیت منحصراً صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند.
 

واکنش حامیان تحریم ایران در کنگره به تهدید دیروز اوباما

در ‌‌نهایت‌ در مطلبی دیگر در همین زمینه، روزنامه «گالف نیوز» نیز به موضوع دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در پاریس پرداخته و می‌نویسد، ظریف و کری روز گذشته برای گفت‌و‌گو درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ در پاریس با یکدیگر دیدار کرده‌اند. 

گالف نیوز اشاره می‌کند، ‌این دو وزیر خارجه چند روز پیش نیز در ژنو، شش ساعت با یکدیگر گفت‌و‌گو کرده بودند؛ اما این بار گفت‌و‌گوی آن‌ها کمتر از یک ساعت به طول انجامید. این روزنامه همچنین اشاره می‌کند، هیچ یک از طرفین تاکنون درباره اینکه آیا پیشرفتی در روند گفت‌و‌گوی آن‌ها درباره موضوع هسته‌ای صورت گرفته یا خیر، اظهارنظری نکرده‌اند.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code