جهانگیری فراخوان داد؛ از بابک زنجانی چیزی عادیمان نشده

  • ۹۳

صبح امروز اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی حضور پیدا کرد و سخنان مهمی را بر زبان راند. یکی از مهمترین نکاتی که جهانگیری به آن اشاره کرد، علنی کردن مبارزه با فساد بود. جهانگیری که در سخنانش بویی از عصبانیت نیز دیده می شود گفته: «دولت مبارزه با فساد و عمل به قانون را پشت درهای بسته نه مطلوب و نه ممکن می داند.»


این امر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که توجه کنید که در روزهای گذشته اخباری مبنی بر فساد در خانواده روحانی منتشر شده بود. روزنامه ایران به این موضوع واکنش نشان داد و در مقاله‌ای آن را «پروژه پسرعمه‌سازی» معرفی کرد. (گزارش مثلث آنلاین از این مقاله و خلاصه آن را اینجا بخوانید)
در مقاله روزنامه ایران اشاره شده بود که این سروصداها به خاطر پیگیری کردن ماجرای تخلف 12 هزار میلیارد تومانی است که دولت آن را کشف و علنی کرده است. البته هنوز گزارشاتی تفصیلی درباره آن منتشر نشده است.
حالا معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به مردم می‌گوید: : به شما اطمینان می دهیم بنای دولت در مبارزه با فساد عمل به قانون و صراحت و صداقت در مقابل افکار عمومی است.
وی تصریح کرد: مبارزه با فساد زمانی انجام می شود که مردم و افکار عمومی نسبت به موضوع حساس و رسانه ها در صحنه باشند.
جهانگیری محوری ترین سیاست دولت را کشف رانت های اقتصادی، منافذ و مجاری فساد، قانون گریزی و مقابله با آن ها ذکر و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت قوای دیگر و راس آن کمک مردم بتوانیم این سیاست را پیش ببریم.

آدرس های اشتباهی
جهانگیری همچنین به دادن آدرس‌های اشتباهی اشاره می‌کند که به نظر می‌رسد موضوع به انتشار اخبار شایعه‌وار در جامعه باز می‌گردد. او همچنان نسبت به مساله فساد بابک زنجانی واکنش نشان داده و می‌گوید: در سال 90 گفته شد که بخش خصوصی در فروش نفت ورود پیدا کند، ولی باید پرسید، چرا به اتاق بازرگانی نفت ندادند که بفروشد و یک مرتبه یک جوان را از کجا وارد سیستم فروش نفت کردند که تا به امروز ما نمی‌دانیم 2 میلیارد و 700 میلیون این مملکت چگونه در اختیار بابک زنجانی قرار گرفته است.
به اعتقاد وی اگر این پول به کشور بازنگردد، برای کشور تبدیل به روسیاهی خواهد شد»  او تاکید می‌کند «با آنکه از روزهای اول دولت یازدهم وارد این ماجرا شدیم و این فرد دستگیر شد، تا الان چیزی عایدمان نشده است و فقط گفته شده وکالت داده تا اموال اندکی که در کشور دارد در اختیار وزارت نفت قرار گیرد.»
معاون اول رئیس‌جمهور می پرسد: موضوع این است که این فرد چگونه وارد سیستم شده و اگر مشخص نشود، ممکن است افراد دیگری وارد شوند.
 جهانگیری در لابه‌لای سخنانش بدون نام بردن از فردی می گوید تا کی می‌خواهند هر ساعتی هر وزیری را از جلسه بیرون بکشند: «باید پرسید بخش خصوصی تا کی می‌تواند با رئیس بانک مرکزی ساعت‌ها مذاکره کند یا در هر ساعتی که بخواهد به هر وزارتخانه‌ای وارد شده و وزیرش را از جلسه بیرون بکشد. باید مشخص شود چه کسی در پشت پرده از این طرح حمایت کرده است. »
وی گفت: تیم این دولت دیگر هوا و هوس‌ پست‌ ندارد و با تمام توان و آبرویمان آمده‌ایم تا مشکل حل شود و قرار هم نیست ملاحظه کسی را بکنیم. جهانگیری ادامه داد: یک زمانی گفتند پول ایران را ببریم در صرافی‌های دوبی بفروشیم و ظرف 18 ماه 22 میلیارد دلار پول این مملکت به خارج رفت، ولی الان پتروشیمی‌ها برای عرضه 5 میلیون دلار در بازار باید هماهنگ کنند، مواظب باشیم دوستان دیگر به اسم فساد آدرس اشتباه به ما ندهند، ما خودمان می‌دانیم فساد کجا اتفاق افتاده است.
جهانگیری تصریح کرد: سیاست دولت، عمل به قانون و شفاف است و دولت در تمام این زمینه‌ها عملکرد پشت درهای بسته را نه مطلوب و نه به نفع می‌داند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code