از اظهارات «زیدان آسیا» بوی وطن‌پرستی نمی‌آید

  • ۹۵

مجتبی جباری از آن دست بازیکنان ایرانی است که جایش در ترکیب تیم ملی در جام ملت‌ها حسابی خالی است؛ هافبک بازی‌سازی که با لقب «زیدان آسیا» حسرت خیلی از مربی‌هاست. او اما در آستانه جام جهانی تصمیم گرفت، تیم ملی را تنها بگذارد و گویا قرار است این تصمیم را تا پایان دوران فوتبالش ادامه دهد. پشت کردن به تیم ملی در آستانه جام‌جهانی یک موضوع است و گرفتن مواضع غیرملی در آستانه بازی‌های حساس تیم ملی در جام ملت‌ها موضوعی دیگر. 
از اظهارات «زیدان آسیا» بوی وطن‌پرستی نمی‌آید

 تیم ملی کشورمان در حالی راهی جام ملت‌ها شد که در میان تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها، تدارک کمتری برای این رقابت‌ها دیده بود. همین مسأله در کنار اینکه تیم ملی کشورمان با سه کشور حاشیه خلیج فارس هم‌گروه بود، بازی‌های آغازین تیم ملی را در جام‌ملت‌ها برایمان حساس کرده بود. شکست در یکی از این دیدار‌ها برابر حریفان سنتی و همسایه، بی‌شک خاطره دردناکی ‌برای همه ما رقم می‌زد. برای همین همه تلاش کردند تا از تیم ملی در جام ملت‌ها ‌‌نهایت حمایت را بکنند که مهم‌ترین آن حضور بی‌سابقه و پیش‌بینی نشده ایرانی‌های فراوان ساکن استرالیا در ورزشگاه‌ها بود. 
البته همه این تمهیدات هم نتیجه داد و تیم ملی شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در جام ملت‌ها داشت و اگر خدا بخواهد این روند را تا پایان جام هم ادامه خواهد داد و ما هم با همه انتقاداتی که به این تیم داریم تا پایان جام همین حمایت خود را تیم ملی کشورمان ادامه خواهیم داد.


از اظهارات «زیدان آسیا» بوی وطن‌پرستی نمی‌آید

اما درست در روزهایی که حتی منتقدان لجوج کارلوس کی‌روش و شیوه بازی تیم ملی در ایران هم این روز‌ها در راستای حمایت از تیم ملی دهان به تحسین تیم گشوده و از تیم ملی حمایت می‌کنند، مجتبی جباری مصاحبه عجیبی انجام داده ‌که خواندن بند بند آن نکات مهمی را به ما گوشزد می‌کند. 

هافبک استثنایی فوتبال کشورمان که حضور در الاهلی قطر را به درخشیدن در جام جهانی و رقابت‌های ترجیح داده است، پیش از بازی ایران قطر با سایت الکاس قطر گفت‌وگویی را انجام داده که از آن بوی میهن‌پرستی به مشام نمی‌رسد. درست در حالی که همه ایرانی‌ها در سرتاسر جهان به طریقی حمایت خود را از تیم ملی کشورمان در استرالیا نشان داده،‌ مصاحبه جنجالی و گزنده جباری با این سایت ساعت‌ها‌ خبر اول الکاس خودنمایی می‌کند.


«تصمیمی برای بازگشت به تیم ملی ندارم و تمرکزم بر موفقیت الاهلی است». «برای جام جهانی به خاطر ترس از مصدومیت و ضرری که به الاهلی می‌خورد خداحافظی کردم». «همه شاهد بازیهای ضعیف ایران در جام جهانی بودند». «کی‌روش چیزی به تیم ملی اضافه نکرده». «آرزو می‌کنم در الاهلی بمانم و با بوسیدن چمن این باشگاه خداحافظی کنم»؛ این‌ها بخشی از حرف‌های مجتبی جباری است که سایت الکاس با شادی زاید الوصفی آن را منعکس کرده است؛ آن هم ساعتی قبل از آغاز بازی ایران و قطر. حرکات مجتبی جباری کمی عجیب است. شاید بشود به طریقی تصمیم او برای خداحافظی از تیم ملی را درک کرد، ولی شنیدن این حرف‌ها ‌پیش از یک بازی مهم و ملی دیگر قابل هضم نیست.

جباری حتی اگر این انتقادها را هم به کی‌روش و تیم ملی داشت، می‌توانست در زمان مناسب‌تری بگوید، نه اینکه درست قبل از بازی مهم تیم ملی کشورمان در جام ملت‌ها با این حرف‌ها به بازیکنان روحیه بدهد. خدا را شکر تیم ملی بازی به بازی پیش آمد و حالا به یک چهارم نهایی جام رسیده؛ اما بد نیست برخی بازیکنان تیم ملی از اسطوره‌هایشان یاد بگیرند. علی دایی با همه انتقادهایی که به او می‌شود، در آستانه جام‌ ملت‌ها با یک نامه روحیه‌بخش برای کاپیتان و اعضای تیم ملی، نقش خود را به عنوان یک نیروی پشتیبان تیم ملی ایفا می‌کند و مجتبی جباری هم با این مصاحبه عجیبش علاقه خود به پیراهن تیم ملی را نشان می‌دهد.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code