حماسه 9 دی در بایکوت خبری روزنامه های لیبرال+تصاویر

  • ۱۲۴

امروز 9 دی ماه سال روز حماسه ای است که توسط ملت ایران در مخالفت با فتنه و فتنه گری و در حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی خلق شد.


حماسه ای آنقدر عظیم که تاریخ ساز شد و در یکی از برگ های تاریخ کشور به عنوان یک افتخار ملی ثبت شد تا فتنه گران بار دیگر در طول 36 سال که از انقلاب ایران می گذرد، ناکام بمانند.

در این میان رسانه های لیبرال که دل خوشی از حماسه 9 دی ندارند امسال با روی کار آمدن حسن روحانی به طور کلی این ماجرای تاریخ ساز را بایکوت خبری کرده اند.

از اوایل هفته  و با نزدیک شدن سالگرد 9 دی، در برنامه های مربوط به سالگرد 9 دی که در قالب نشست ها، میزگردها و سخنرانی های مختلف در کشور برگزار شد، هیچ خبری از اصلاح طلبان و جریان حامی فتنه در انتخابات 88 نبود . حتی در رسانه های مطرح آنها پوشش خبری در این خصوص انجام نشد.

در این میان، امروز هم روزنامه های اصلاح طلب نشان دادند که علاقه ای به پوشش 9 دی ندارند و در صفحه یک آنها خبری از حماسه 9 دی نیست که نیست و یا بسیار کوتاه و پوششی به آن پرداخته شده است.

البته هر چند این طیف سیاسی حامی فتنه، در سالگرد حماسه 9 دی، به صورت علنی به مخالفت با آن نپرداخته  اما در هر حال سکوت خبری خود نشانه ای از بی علاقه گی و بی اعتنایی به این حماسه ملی بزرگ در کشور است که افکار عمومی از آن استقبال بی نظیری کرده است.

نگاهی به صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب امروز خود بیانگر عمق ماجراست.

روزنامه شرق  به عنوان شاخص ترین روزنامه اصلاح طلب؛ در صفحه اصلی خود عنوانی درباره 9 دی ندارد.



روزنامه اعتماد نیز همین رویه روزنامه شرق را در پیش گرفته و در صفحه نخست آن خبری از 9 دی نیست.



فرهیختگان نیز وضعیتی مشابه شرق و اعتماد دارد.


در خصوص روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد نیز رویه به همین ترتیب است و در خصوص 9 دی تنها به انتشار بیانیه سازمان تبلیغات اسلامی و با تیتری کوچک اکتفا کرده است.



روزنامه آرمان اما در صفحه نخست خود، در آن گوشه کنارها،  تیتری در خصوص 9 دی دارد با این عنوان: "9دی؛ تجلی اتحاد‌ملت ایران" که البته گزارش تحلیلی یا تولیدی نیست بلکه به باز نشر وقایعی که در همایش «پتک جمهوریت بر سر اشرافیت» ، که به منظور پاسداشت حماسه عظیم 9 دی برگزار شد و سیدنظام‌الدین موسوی، محمدحسن رحیمیان، غلامعلی حدادعادل و محمدحسین صفارهرندی در سخنانی به دلایل ضرورت پرداختن مستمر به این موضوع پرداختند، اشاره کرده است.



روزنامه ابتکار نیز در سرمقاله خود با عنوان " نشانه شناسی 9دی" به حماسه 9 دی پرداخته که البته در آن به نوعی به جریان اصولگرا برای انحصاری کردن 9 دی انتقاد شده است و به نظر می رسد اصلا این سرمقاله برای این نوشته شده که به همین نقد آخر برسد.

در بخش هایی از این سرمقاله به قلم محمدعلی وکیلی آمده است: حماسه 9 دی نه متعلق به جریان خاص یا خرده گفتمان اصولگرا بلکه متعلق به ملت ایران است. اما از آن روز به بعد متأسفانه گروههای کوچکی تلاش می‌کنند این حماسه را در حد نشانه خود مصادره نمایند و از آن آرم حزبی بسازند و با آن رقیب را رجم نمایند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code