بازتاب خبر شهادت یک فرمانده ایرانی توسط تروریست‌ها در عراق

  • ۷۷
بازتاب خبر شهادت یک فرمانده ایرانی توسط تروریست‌ها در عراق، فرصت‌های اقتصادی حاصل از راه‌آهن آسیای مرکزی به ایران برای هند، بررسی طرح احداث خط آهن نجف به کربلا توسط ایران و عزم ایران برای توسعه روابط همه‌جانبه با چین، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

اعلام خبر شهادت یک فرمانده ایرانی در عراق به دست تروریست‌ها، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. خبرگزاری «رویترز» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، یک تک تیرانداز، یکی از فرماندهان سپاه پاسداران را که مشغول آموزش نیروهای نظامی عراقی در شهر سامرا بوده، کشته است. 

این خبرگزاری اشاره می‌کند که سردار حمید تقوی، از جمله کهنه‌سربازان جنگ ایران و عراق بوده است. در جریان واقعه اخیر، چند تن از همراهان سردار تقوی نیز مجروح شده‌اند. 

اما بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع روابط اقتصادی ایران با دیگر کشور‌ها اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «تایمز اقتصادی» هند به بررسی پروژه خط آهن قزاقستان ـ ترکمنستان ـ ایران پرداخته و آن را دربردارنده فرصت‌های‌ اقتصادی برای هند دانسته است. 

به نوشته این روزنامه، هند از طریق این خط آهن که به تازگی افتتاح شده و دو کشور قزاقستان و ترکمنستان را به بندرعباس در ایران متصل می‌کند، می‌تواند فرصت‌های اقتصادی مناسبی ‌در منطقه آسیای مرکزی‌ داشته باشد. در همین زمینه، قزاقستان نیز تصمیم دارد، ضمن توسعه روابط با هند، زمینه حضور بیشتر این کشور در منطقه را فراهم کند. 

در مطلبی دیگر، باز هم در موضوع خطوط راه آهن، سایت خبری «عراقی نیوز» از بررسی طرح احداث خط آهن میان نجف و کربلا از سوی ایران خبر داده است. 

این سایت می‌نویسد، ایران اعلام کرده مشغول مطالعه طرح پیشنهادی از سوی عراق برای احداث خط آهن میان نجف و کربلاست. عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران ضمن بیان این مطلب افزوده، ایران در پی انجام پروژه‌های مختلفی در عراق است که از آن جمله می‌توان به ساخت پل اروند اشاره کرد که سبب تسهیل رفت و آمد زائران امام حسین به کربلا خواهد شد. وی همچنین گفته دولت عراق، خدمات مناسبی ‌در اختیار زائران حسینی در اربعین قرار داده است. 

در ‌‌نهایت، خبرگزاری «ترند» از عزم ایران برای توسعه روابط با چین خبر داده و ‌می‌نویسد محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، آمادگی کشورش برای توسعه روابط با چین در همه حوزه‌ها را اعلام کرده است. 

وی در جریان دیدار با ژانگ مینگ، معاون وزیر خارجه چین که به تهران سفر کرده، گفته رؤسای جمهور ایران و چین در جریان آخرین دیدار خود در شانگهای، زمینه لازم ‌برای ارتقای روابط دوجانبه را فراهم کرده‌اند و لازم است ‌بخش‌های مرتبط در هر دو کشور، گام‌های ضروری برای اجرای توافقات به امضا رسیده توسط آن‌ها را بردارند. وی همچنین از نقش مثبت چین در مذاکرات هسته‌ای ایران تقدیر کرده است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code