احمدی نژاد برای بازگشت به قدرت از چه سدی باید عبور کند؟/

  • ۱۲۲

سخنانی که از آقای احمدی نژاد دردیدار با برخی نمایندگان مجلس منتشر شد نشان دهنده این مسئله است که ایشان عزمی جزم برای وارد شدن به عرصه سیاست دارد و همچنین تلاش دارد  با مغالطه مباحث نقد های جدی که به ایشان وارد است را به حاشیه برده و با توجه به اقبالی که کم کم با ضعف آقای روحانی در حوزه اقتصاد برای مردم روشن می شود، زمینه را برای بازگشت خودش به قدرت مهیا کند و از آنجا که حافظه تاریخی بسیاری از مردم و حتی نخبگان  ما کم است این امیدواری را دارد که بتواند در این راه موفق شود.

این طرح را کاملا شکست خورده نمی دانم و  و معتقدم ایشان  در این مسیر توفیقاتی پیدا خواهد کرد و تبدیل به جریانی جدی در عرصه فضای سیاسی خواهد شد. اما بر این باورم بسیاری از کسانی که از نزدیک ماجرای عدم تمکین از ولی فقیه در ماجرای خانه نشینی و یا حمایت بی چون و چرا از آقای مشایی را (که ایشان با مغالطه و نادرستی مربوط به بعد از زمان اعلام کاندیداتوری هاشمی کرده است در حالیکه به قبل از آن بر می گردد).

 از نزدیک شاهد بودند اجازه نخواهند داد ایشان در داخل حاکمیت نگاهی مثبت پیدا کند خلاصه آنکه دست آقای احمدی نژاد برای بسیاری از نخبگان و همه اصولگرای نیروهای انقلاب رو است و ایشان نخواهد توانست از این سد بزرگ بگذرد. 

گرچه  خیلی از این افراد حداقل از ترس رای آوردن دوباره جریان آقای روحانی و هاشمی تغییر موضع خواهند داد. اما آقای احمدی نژاد نخواهد توانست همراهی بسیاری از منتقدین جریان اصولگرایی را بدست آورد و در این صورت حتی اگر بدنه اجتماعی خوبی هم برای خود دست و پا کند، درون حاکمیت مخالفانی خواهد داشت که اجازه بازگشت او به قدرت را نخواهد داد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code