بازی تکذیب برای روی آنتن ماندن احمدی‌نژاد ؛ سناریوی سروصداهای مشقی

  • ۷۸

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تیم رسانه‌ای نزدیک به دولت سابق از هم پاشیده است. دیگر نه از «وبلاگ‌نویسان حامی احمدی‌نژاد» خبری هست، نه از «هما» (سازمان هواداران احمدی‌نژاد). آنها حتی دو سایت را به طور هماهنگ نتوانستند اداره کنند. یک سایت علیه سایت دیگر گزارش منتشر می‌کرد و همین مسائل باعث شد تا کم‌کم از لحاظ رسانه‌ای در وضعیتی نابسامان قرار گیرد.


احمدی‌نژاد هم مانند سابق نبود. او که علاقه زیادی به رسانه‌ها و حرف زدن و سخنرانی داشت، معلوم نیست به توصیه کدام مشاور سیاست سکوت را در پیش گرفت. این تنها سیاست درستی بود که در یک سال و نیم گذشته یاران دولت سابق به انجام رساندند.
از یک طرف آنها نتوانستند در ٨ سال دوره ریاست جمهوری سازمان رسانه‌ای مناسبی را تدارک ببینند و از طرف دیگر همانها که با دولت همراهی می کردند، یا در دو سال آخر عمر دولت احمدی‌نژاد کنار کشیدند و یا رفته رفته فاصه گرفتند. معدود افرادی چون عبدالرضا داوری نیز که پس از دوره احمدی‌نژاد نیز همچنان سعی می‌کردند به تبلیغ برای او دست بزنند و کار رسانه‌ای و تشکیلاتی – به خصوص در فضای مجازی – انجام دهند نیز به تیغ رفتارهای مرسوم احمدی‌نژاد گرفتار و از صحنه خارج شدند.

سناریوی «تکذیب»
اما حالا سناریوی جدیدی در حال اجراست.  نزدیکان دولت قبل با راه‌اندازی سایت های «مشقی» اخباری را که می‌دانند قرار است تکذیب شود، منتشر می‌کنند. این سناریو با مدنظر قراردادن این موضوع که رحیم مشایی همچنان می‌تواند حساسیت را در عالم سیاست، خصوصا در میان اصولگرایان برانگیزد، «سخنرانی‌هایی  » از احمدی نژاد و مشایی منتشر می‌کند.

در همین رابطه اولین بار خبری منتشر شد که در آن گفته شده بود، رحیم مشایی اعلام کرده است که از احمدی‌نژاد فاصله گرفته تا او بار دیگر بتواند اعتماد اصولگرایان را به دست بیاورد. اما بلافاصله این خبر «تنها» تکذیب شد. سایت‌های نزدیک به احمدی‌نژاد با انتشار گزارشاتی به این موضوع پرداختند و آن را تکذیب کردند.
یک هفته بعد، و در چند روز گذشته بار دیگر متنی منتشر شد که در آن آمده بود احمدی‌نژاد در میان اعضای پایداری آن سخنان را مطرح کرده است. در آن متن احمدی‌نژاد بر فاصله گرفتن از مشایی صحه گذاشته بود.
در بخشی از این به موضوع مشایی اشاره شده و از زبان احمدی‌نژاد گفته شده بود که او از سیاست کناره گیری کرده است.
بلافاصله پس از انتشار این خبر بار دیگر دفتر رئیس جمهور سابق که حالا سایت «مهر مردم» را به عنوان پایگاه رسمی اطلاع رسانی احمدی‌نژاد راه‌اندازی کرده است، این خبر را «تکذیب» کرد. در این تکذیبه آمده بود: «نظر به اینکه طی روزهای اخیر برخی سایت های خبری ، اقدام به انتشار مطالب سیاسی منسوب به دکتر احمدی نژاد رئیس دولتهای نهم و دهم کرده اند، بار دیگر تاکید می شود که اینگونه مطالب، فارغ از محتوای آنها ، اساسا خلاف واقع است و ایشان هیچگونه ملاقات یا اظهارنظر سیاسی نداشته اند.»

در همین رابطه عصر روز شنبه (٦ دی ماه ٩٣) سایت متین نیوز از دسترس خارج شد. از طرف دیگر سایت رجانیوز که روزگاری از حامیان سفت و سخت احمدی‌نژاد بود و این روزها به آیت‌الله مصباح و پایداری نزدیک است‏، با انتشار گزارشی این خط جدید در تیم دولت سابق را تایید می‌کند. رجانیوز البته پا را فراتر گذاشته و آن را یک «پروژه امنیتی رسانه» لقب می‌دهد و می‌نویسد:  «پروژه امنیتی- رسانه ای برخی مقامات نزدیک به دولت یازدهم مبنی بر القای این دروغ که احمدی نژاد قصد عبور از مشایی را دارد در حالی آغاز شده که به وسیله این دروغ رسانه ای، خطر بازگشت محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری را در افکار عمومی برای حامیان دولت روحانی زنده نگه دارند تا در پس این مساله، بسیاری از ناکارآمدی های دولت یازدهم و عملی نشدن وعده های آقای روحانی به مردم، تحت تاثیر «لولوی یک رقیب خطرناک!» قرار گیرد.»

به گزارش مثلث آنلاین، نکته مهم در این رابطه این است که در یک سال و نیم گذشته همواره دفتر رئیس‌جمهور سابق مشغول صدور «تکذیبه» بوده است. درحالی که اکثریت قریب به اتفاق اخباری که تکذیب می‌شوند نیز از سوی هواداران و یا سایت‌های نزدیک به تیم دولت سابق منتشر شده بودند.

تنها همین دلیل کفایت می‌کند که رصدکنندگان فضای سیاسی تشخیص دهند که تاکتیک«جعل خبر» و « تکذیب» برای این در دستور کار قرار گرفته تا همچنان احمدی‌نژاد را در اذهان زنده نگه دارند و شاید نگرانی از فراموش شدن او در میان مردم آنها را به وادار به جرای پروژه «سروصداهای مشقی» کرده است. اقدامی که نشان می‌دهد بسیاری از رسانه‌ها نیز در دام آن گرفتار شده و ناخواسته در پازل طراحی شده توسط تیم دولت سابق بازی کرده‌اند. گفتنی است این سناریو همزمان با دور تازه سفرهای استانی محمود احمدی‌نژاد به قم و کاشان کلید خورده است.شهرهایی با برنامه‌ریزی هدفمند .


  • به فرض که در دولت قبل اجازه بازدید از مراکز نظامی و هسته ای راداده باشند

    1- چه کسی اجازه داده و جه کسانی دخیل بودند
    2- آیا بعد از نظر قاطع رهبری بوده .؟
    3- آیا آن موقع دانشمندان ما ترور شده بودند
    4- آیا عملکرد دولت قبل مورد تایید شماست
    5- مگر تیم مذاکره به سرپرستی(سعیدجلیلی) زیر نظر دولت قبل عمل میکردند 
    6- آیا بازدید با عنوان هرجا و هر وقت  بود . 
    7- آیا این روش جوانمردانه است . از بلندگوی که در دست دارید سوء استفاده اینچنینی بر ضد دولت قبل می کنید . بدون آنکه اجازه دفاع به آن بدهید
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code