آیت الله مصباح درباره خبرگان به چه کسی طعنه زده است؟

  • ۶۸

 همزمان با فرا رسیدن سالگرد 9 دی ، هفته نامه 9 دی مصاحبه ای تفصیلی با آیت الله مصباح یزدی ترتیب داده است. در بخشی از این مصاحبه خبرنگار این هفته نامه سوالی را از آیت الله مصباح درباره مجلس خبرگان رهبری مطرح کرده است.

رییس موسسه امام خمینی در پاسخ به این سوال با بیان اینکه «نگران شیطنت برخی برای مجلس خبرگان آینده نیستم» طعنه ای را به یک جریان و فردی خاص مطرح کرده است. مثلث آنلاین این بخش از مصاحبه را بازنشر می کند.

  بعد از رحلت آیت الله مهدوی کنی به خصوص در فضای سیاسی کشور، برخی جریانات که خیلی به قدرت تمایل دارند و به جریان فتنه هم نزدیک‌اند، در فکرشان و اظهاراتشان و حتی برنامه‌ریزی‌شان مشهود است که  قصد دارند برای تصاحب ریاست خبرگان تحرک کنند. حتی اگر در این دوره نشد با آیت‌الله سازی‌هایی که می‌کنند، می‌خواهند برای خبرگان برنامه‌ریزی کنند...

 آیت الله مصباح: یا حتی برنامه‌ریزی برای رهبری آینده!

  بله؛ می‌خواهیم بدانیم فضای فعلی خبرگان چقدر برای این جریان مساعد است و اساساً شما خبرگان آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید و چه کارهایی می‌شود کرد؟

 آیت الله مصباح: حقیقت این است که من در شناخت نظرات اعضای خبرگان، اطلاع دقیقی ندارم چون به دلیل مشغله‌ها، بنده طبعاً زیاد معاشرت در این امور ندارم. قضاوت‌هایی هم که در مورد برخی افراد دارم بر اساس مواضع خودشان و سوابقشان است. بنابراین پیش‌بینی خاصی ندارم ولی یک اعتقادی دارم - که حوادث متعدد بعد از انقلاب هم آن را تقویت کرده‌است - اعتقادم این است که هر جا واقعاً خطر جدّی برای اسلام و انقلاب اسلامی ‌بوده، خدا نگذاشته تحقّق پیداکند. بله ممکن است کسی مورد امتحان واقع‌شده و یک مدتی آب به آسیاب دشمن هم ریخته ولی این، دوامی ‌نداشته چون این انقلاب یک چیز ساده‌ای نیست.

خون‌های پاکی برای این انقلاب داده‌شده که نمونه‌اش را فقط در داستان کربلا می‌شود دید و «انَّ الله لا یُضِیعُ أجْرَ الْمُحْسِنین» با کوتاهی برخی از ما ممکن است موقتاً یک نوساناتی پیدا شود ولی اینها دوامی ‌ندارد. بنابراین من از این جهت خیلی نگران نیستم. نگرانم که امثال خودم وظیفه‌ام را به خوبی عمل نکنم. اما اگر ما هم وظیفه خودمان را عمل کنیم، حُسن ظنّ‌مان این است که خداوند متعال به برکت خون‌های شهدا و فداکاری‌ها و اخلاص‌های امام و مقام معظم رهبری، ما را رها نمی‌کند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code