آیت الله امامی کاشانی:آمریکا و صهیونیست‌ها در حوادث سال ۸۸ وارد شدند و از آن حمایت کردند

  • ۶۴
خطیب نماز جمعه تهران گفت:پس از انتخابات سال ۸۸ اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها صادر شد و دشمنان هم وارد شدند و آمریکا و صهیونیست‌ها حمایت کردند و یک مسئله جزیی به فتنه در سراسر کشور تبدیل شد.

 آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه تهران با اشاره به تبعات فتنه سال 88، گفت: سال 88 بحثی راجع به ریاست‌جمهوری شد، این یک اتفاقی است که در خیلی جاها و کشورها پیش می‌آید، اما در این مورد، بحث به اینجا بسنده نشد و به دنبال آن اطلاعیه‌ها و اعلامیه‌ها صادر شد و دشمنان هم وارد شدند، آمریکا و صهیونیست‌ها حمایت کردند و یک مسئله جزیی به فتنه در سراسر کشور تبدیل شد.

خطیب نماز‌جمعه امروز تهران ادامه داد: کاری که در داخل شد، طمع بیگانه را نسبت به نظام متوجه کرد و در این طمع، تنها راه، کاری بود که ملت هوشیار و بصیر در 9 دی انجام داد و در سراسر کشور در برابر این توطئه اقدام کردند و دشمن را به جای خود نشاندند. دشمن فهمید نمی‌تواند با این شیطنت‌ها نسبت به نظام و مقام ولایت که کشور را نگه داشته، اساعه ادب کند.

وی افزود: این انسجام کشور مهم و ارزنده است، اینکه جامعه با یک پیکر و یک نقطه به نام ولایت که در کانون این اجتماع است، پیش می‌رود خیلی ارزش دارد و این تراکم و انسجام و استحکام در تمام مسائل سیاسی و اجتماعی و اقتصادی اثر دارد.

آیت‌الله امامی‌کاشانی در مورد راهپیمایی و اجتماع بزرگ اربعین حسینی (ع)، گفت: این 20 میلیون که آمار نشان داد، یک جمعیت اندک از دل‌های جهان اسلام است که امروز یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان وجود دارد و همه از سنی و شیعه، حب به اهل‌بیت(ع) دارند و در همین کاظمین دیده‌ایم که خداوند را به جوادالائمه سوگند می‌دهند و این یک علاقه است.

وی افزود: استکبار و آنها که طراحی می‌کنند باید بدانند که اگر فکر می‌کنند داعش را می‌زایند و بعد خود می‌گویند ما با آنها مخالف هستیم، این کار استکبار برای این است که نسبت به اعتاب مقدسه دست اندازی کنند، ملت عراق، فقط ملت و ارتش عراق نیستند بلکه پشت این مسئله یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان ایستاده است.

دیگر اظهارات وی به نقل از تسنیم به شرح زیر است:

* ارامنه هم با صلیب که به گردن داشتند می‌گفتند به زیارت امام‌حسین(ع) می‌رویم، بنابراین دنیای استکبار در منطقه بدانند، کوچکترین اساعه ادب با عکس‌العمل دنیای اسلام مواجه خواهد شد. بگذریم از چندصدنفر که فکر وهابی‌گری و افکار جاهلانه دارند و یکجا جمع شدند و پشیزی نیستند.

* نامه وزیر امور خارجه کشورمان به وزرای خارجه جهان در خصوص تبیین مواضع ما در برابر 5+1،است.ما باید توجه کنیم که از حقوق‌مان کوتاه نمی‌آییم و آنها باید بدانند که طبق فتوای مقام معظم رهبری و سیره امام راحل، نسبتی که به ما در مورد ساخت سلاح اتمی می‌دهند دروغ است و لذا هر اشکالی در مذاکرات ایران با 1+5 ایجاد شود، تمام مسئولیت آن بر عهده خود 1+5 است نه بر عهده ایران و این نکته‌ای مهم است.

*پیام برگزاری رزمایش محمدرسول‌الله (ص) امنیت در منطقه است و این حرکتی مفید برای منطقه است و تاکید دارد که بیگانه نمی‌تواند بر منطقه دست‌اندازی کند.

* از وقتی حفاظت از ناوگان هوایی کشور بر عهده سپاه پاسداران گذاشته شد، سپاه در همه امور موفق بود و یک مورد هواپیماربایی و حادثه پیش نیامد.

* آیت‌الله غیوری اگر پولی داشت در راه خدا می‌داد و نداشت هم نه نمی‌گفت، قرض می‌کرد و به مردم کمک می‌کرد و تبعید او هم به خاطر این بود که به خانواده زندانیان کمک کرد. امام مجتبی(ع) فرمود کسی که پولی دارد این پول را در راه خدا بخشش کند و خمس و زکات بدهد و اگرنه، آن پول به صورت چاه می‌شود برای او فقر عجیبی حاکم می شود.

* کسانی که مال وقف را تصرف کردند بدانید باید با تولیت وقف هماهنگ باشید و حق ندارید وقف را در دست بگیرید و کسانی که در وقف خیانت می‌کنند بدانند که در حدیثی درباره متصرف موقوفات تاکید شده است که اول چیزی که از دست مومن گرفته می‌شود، امانت است و آخرین چیز هم نماز است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code