بصیرت هایی که امروز مطرح می شود، مردم را گمراه می کند

  • ۱۱۳

وی گفت: برای پیشرفت کارتان در افزایش کیفیت کالاها باید شورایی تشکیل شود که میزان برنامه ریزی و عشقی که در کار وجود دارد سنجیده شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به آیه ای از قرآن کریم به عنوان اصلی اساسی در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: عمل صالح و ایمان به کار به عنوان دو رکن مهم و تاثیرگذاری است که اگر این دو رکن در انجام امور نباشد اهداف مورد نظر تامین نمی شود.
بصیرت هایی که امروز مطرح می شود، مردم را گمراه می کند

وی افزود: فرد و یا جامعه ای که در عمر خود پیشرفت واقعی را نداشته باشد متحمل خسارت است، لذا باید برنامه فردی و کل کشور را بر اساس این دو رکن تنظیم کرد. آیت الله هاشمی با بیان اینکه در جامعه بشری و فرهنگ دینی ما یک انحراف رخ داده ، گفت: انجام اعمال صالح نباید به کارهایی شرعی و دینی منحصر و محدود شود بلکه باید یک مومن واقعی بود و در تمام امور به انجام کارهای صالح پرداخت. به همین منظور لازم است گروهی از محققین در عرصه های مختلف به منظور آشنایی با مفاهیم قرآن تشکیل شود و رصد کیفیت را بتوانند از این طریق درست تبیین کنند. وی گفت: ما باید جامعه را آموزش دهیم و امیدوارم اگر چنین کارگروهی وجود ندارد حتما تشکیل شود، چراکه پیشرفت کارهای با کیفیت با تکیه بر ایمان و عمل صالح سریعتر رخ می دهد.

آیت الله هاشمی به ضرورت وجود تحقیق در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: شرط دین داری صحیح و برخورداری از نعمت ها و استعدادهایی که در وجود انسان ها نهاده شده ، ایمان و عمل صالح است، اما معمولا در ذهن ما داشتن ایمان یعنی قبول داشتن خدا و پیغمبر. و عمل صالح هم یعنی انجام عبادات و راز و نیاز. اما اینگونه نیست. باید تا قیامت این جمله را به عنوان راهنما قرار داد و همراه وجود بشریت در همه حال باید مصداق چنین آیاتی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با تاکید بر اینکه اگر ایمان ندارید، دنبال پذیرش مسئولیت ها نباشید، تصریح کرد: با ایمان و عمل صالح هیچ کاری بی نتیجه نمی ماند و همه امور آسان می شود. وی به دیگر مزایای حاصله از ایمان و عمل صالح اشاره و افزود: ایجاد تقوا ، کسب ارزش بزرگ برای عامل، ایجاد امنیت اجتماعی، نزدیکی به خدا، دریافت بشارت، توکل بر خدا، عزت، عاقبت به خیری، رزق و روزی، غبطه دیگران، پاداش دنیا و آخرت و بصیرت واقعی از دیگر مزایای در این دو رکن اساسی است. آیت الله هاشمی ادامه داد: در بصیرت واقعی منظور بصیرت هایی که امروز مطرح می شود و مردم را گمراه می کند نیست، بلکه کارها باید به صورت اساسی انجام شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره ارائه گزارش از کیفیت ها در عرصه های مختلف گفت: باید همیشه در ارائه گزارش به روز باشید و از عقب گردها نترسید و اگر بخشی از جامعه اقدام به کار پسندیده ای می کند و بخشی هم کار بد در این صورت عملا نتیجه ای عاید نمی شود. وی گفت: دنیا در جهت پیشرفت است و.لی در جایی که انسان ایستاده مهم اینست که ما به عنوان یک مسلمان و ایرانی با استعداد با وجود امکانات فراوان در کشور با دید علمی، دینی و ملی قضایا را بررسی و به جلو پیش برویم. چراکه ما استحقاق پیشرفت بسیار بیشتری در همه امور داریم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code