یک بوش دیگر در راه کاخ سفید / نومحافظه‌کاران به دنبال پیروزی

  • ۱۱۶

با اعلام نیمه رسمی جب بوش برای کاندیداتوری ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، رقابت بر سر تصاحب جانشینی باراک اوباما آغاز شد.
روز گذشته جب بوش دومین فرزند هربرت واکر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکاست. او شب گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر و فیس‌بوک کاندیداتوری‌اش برای انتخابات 2016 آمریکا را اعلام کرد.


او گفته که به طور فعال در مبارزات انتخاباتی مشارکت خواهد کرد.
او  سیاستمدار آمریکاییست که از سال 1999 تا 2007 فرماندار ایالت فلوریدا بود. او فرزند دوم جورج هربرت واکر بوش و برادر کوچکتر رئیس جمهور سابق این کشور، جورج دبلیو بوش است.
میت رامنی کاندیدای جمهوریخواهان در سال ۲۰۱۲، مایک هوکابی و کریس کریستی رقبای جب بوش در اردوگاه جمهوریخواهان خواهند بود.
به نظر می‌رسد برنده شدن جمهوری‌خواهان در انتخابات میاندوره‌ای سنا، آنها را برای پیروزی در انتخابات دور بعد ریاست‌جمهوری امیدوارتر کرده است. اما در سوی دیگر رقیب جمهوری‌خواهان به احتمال فراوان هیلاری کلینتون وزیرخارجه دوره اول ریاست‌جمهوری اوباماست. او که همسر بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز هست. حالا جب بوش آماده می شود تا بار دیگر کرسی ریاست‌جمهوری را برای جمهوری‌خواهان که گفته می‌شود به نسبت دموکرات‌ها جنگ‌طلب‌تر هستند را برای این حزب بدست بیاورد.
در روزهای آینده او در دانشگاه کارولینای جنوبی سخنرانی و همچنین دکترای افتخاری خدمات عمومی را از این دانشگاه دریافت خواهد کرد .
کارولینای جنوبی جزء اولین ایالات برای معرفی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری محسوب می شود به همین دلیل سفر به این ایالت در آینده نامزدهای کاخ سفید بسیار تاثیر گذار می باشد.
وی از سوی «جرج دبلیو بوش» برادر بزرگ تر خود و رئیس جمهور پیشین و همچنین پدر وی که رئیس جمهور چند دوره قبل بوده برای شرکت در انتخابات مورد ترغیب و حمایت قرار گرفته است .
در تمام نظرسنجی‌های معتبری که تا کنون انجام شده، شانس خانم کلینتون در انتخابات آینده بیشتر از جب بوش ارزیابی شده است.
کریستی کمپل، سخنگوی آقای بوش به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که انتظار نمی رود آقای بوش تصمیم خود را تا قبل از سال آینده میلادی و پیش از "جلب حمایت" لازم رسما اعلام کند.
جب بوش در میان جمهوری‌خواهان از چهره‌هایی است که به عنوان طرفدار مهاجرت، یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح در انتخابات پیش رو و در مجموع سیاست‌مداری میانه‌رو شناخته می‌شود.
او در انتخابات قبلی از میت رامنی، رقیب باراک اوباما حمایت کرد. همچنین ممکن است رامنی در انتخابات آینده به عنوان رقیب جب بوش در رقابت‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان شرکت کند. اما جب بوش کیست؟


جب بوش سیاستمدار 61 ساله
جب بوش در "میدلند"، تگزاس متولد شد. زمانی که او شش ساله بود ، خانواده وی به "هوستون"، تگزاس نقل مکان کرد. او فرزند دوم "جورج هربرت واکر بوش" و" باربارا بوش" و برادر کوچک تر رئیس جمهور سابق این کشور، جورج دبلیو بوش است. وی در سال ۱۹۷۳، از دانشگاه تگزاس در آستین با مدرک لیسانس در مطالعات آمریکای لاتین فارغ التحصیل شد.
به گزارش مثلث آنلاین، سوابق کاری بوش عبارتند از: تجربه کار درامور بین المللی بانک تجارت تگزاس در نوامبر ۱۹۷۷، انجام ماموریت جدید برای بانک تگزاس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا و انجام فعالیت های بازرگانی و تجاری در امور کارآفرینی ، از جمله کار کردن برای یک شرکت تلفن همراه ، خدمت در هیئت مدیره یک شرکت نروژی متعلق به خط لوله نفت آلاسکا .
وی عضو حزب جمهوری خواه ایالات متحده امریکا با گرایش نو‌محافظه کاری است. اطلاعات مربوط به فعالیت های اصلی در گذشته و حال نشان می دهد که جب بوش با توجه به مسولیت های سیاسی خانواده از جمله پدر و برادرش فعالیت های بسیاری را درکمپین های انتخاباتی در دوره های مختلف داشته و بسیار در حزب جمهوری‌خواه دارای نفوذ و قدرت است.

جب در سال ۱۹۹۲ فعالیت برای کسب جایگاه فرمانداری آرکانزاس و سپس فعالیت در راستای فرمانداری فلوریدا در سال۱۹۹۴ را در کارنامه خود دارد. حمایت و همکاری در تیم تبلیغاتی و کمپین انتخاباتی برادرش برای تصدی پست ریاست جمهوری در سال۲۰۰۰و۲۰۰۴ و حمایت از میت رامنی در انتخابات۲۰۰۱۲ از جمله فعالیت های سیاسی وی می باشد.
جب در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار در انتخابات شرکت کرد ولی با فاصله ای کمتر از دو درصد رقابت فرمانداری را به فرماندار "لاوتون چیلز" واگذار کرد. بوش در سال ۱۹۹۸ مجدداً در انتخابات فرمانداری فلوریدا شرکت کرد و با ۵۵ درصد آرا، "بادی مک کی" را شکست داد. او در سال ۲۰۰۲ در انتخابات مجدد توانست با ۵۶ درصد آرا پیروز شود و اولین فرماندار جمهوری خواه فلوریدا است که توانست دوبار فرماندار شود.
گفته می شود که او در طول هشت سال فرمانداری اش،اقداماتی مانند بهبود وضعیت اقتصادی،محیط زیست،بیمه های درمانی و همچنین اصلاح نظام آموزشی را انجام داده است.
در این شرایط است که از او به عنوان یکی از نامزدهای مطرح جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری۲۰۱۶ نام برده می شود و در حزب مطبوعش دارای اعتبار و اهمیت خاصی است.
به گزارش مثلث آنلاین، وی همانند برادرش دارای عقاید تند سیاسی و مذهبی خاصی است و از نومحافظه کاران محسوب می گردد. وابستگی وی به نهادهای مالی و تجاری و فعالیت در نهادهای مدنی و بنیادهای خیریه یک برگ برنده برای وی محسوب می گردد.
بوش از جمله منتقدین به سیاست های باراک اوباما رییس جمهور دموکرات کنونی ایالات متحده می باشد. به نوشته روزنامه "واشنگتن پست"، جب بوش، برادر جورج بوش و فرمانده سابق ایالت فلوریدا در مصاحبه ای گفته: "گمان می‌کنم که بخش اعظم مبارزات انتخاباتی باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا به بی توجهی به صداقت و عدالت و افزایش اخذ مالیات از امریکایی‌ها با درآمد بالا گذشت."
جب بوش هم چنین باراک اوباما را به تفرقه افکنی در میان مردم امریکا متهم کرد و گفت: "باراک اوباما با تمرکز بر مساله مالیات ها و اصرار بر اینکه ثروتمندان سهم خود را از مالیات نمی دهند به تفرقه در کشور دامن زد." وی با انتقاد از سیاست اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران گفت : " اینکه رهبران ایران به این نتیجه برسند که امریکا هیچ گاه به این کشور حمله نمی کند این مساله رفتارهای بد آنها را تقویت می کند."
وی با اشاره به این که دولت امریکا باید به طور جدی در اندیشه تغییر رژیم در ایران باشد ، افزود : " ما باید در حمایت از مخالفت های مدنی ضد رژیم در ایران به طور تهاجمی تری اقدام کنیم."
هم چنین بوش به شدت خواهان وحدت جمهوری خواهان برای حل موضوعات مورد بحث و مناقشه با دولت از جمله مهاجرت و کسری بودجه و اجماع در مورد مباحث تبلیغات دور بعد کنگره و ریاست جمهوری۲۰۱۶ می باشد.
 بوش و مشاورانش می گویند که وی مایل است در انتخابات وارد شود و به طور طبیعی وی یک سیاست مدار است که از سیاست های امروزی امریکا لذت نمی برد. به اعتبار تحقیقات دانشگاه استنفورد که موسسه مطالعات آمریکا آن را منتشر کرده است، جب بوش تلاش می‌کند تا رای اسپانیولی زبانان آمریکا را کسب کند.
گفته می‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ تنها ۲۷ درصد از اسپانیولی زبانان سرتاسر ایالات متحده به میت رامنی نامزد حزب جمهوری خواه رای دادند. این درحالیست که باراک اوباما موفق به کسب آرای ۴۴ درصدی آنان شد.
درحالی که در انتخابات سال‌های اخیر استقبال اسپانیولی زبانان از نامزدهای جمهوری خواه چندان رضایت بخش نبوده اما گفته می‌شود، در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۴، جورج دابلیو بوش به عنوان نامزد حزب جمهوری خواه موفق به کسب آرای ۴۴ درصدی رای دهندگان اسپانیولی زبانان شد. اختلاف امتیاز میان او و جان کری، نامزد دموکرات رقابت‌های همان سال، آن هم در میان رای دهندگان اسپانیولی زبان تنها چهار امتیاز بوده است.
فعالان جنبش تی‌پارتی امریکا معتقدند با شکست خوردن میت رامنی و "جان مک کین" در انتخابات‌های ریاست جمهوری گذشته امریکا، اکنون جمهوری‌خواهان باید نامزدی با دیدگاه‌های محافظه‌کارانه شدید را نامزد کنند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code