ادعای برنامه‌ریزی هکرهای ایرانی برای حمله گسترده علیه آمریکا

  • ۱۴۸
ادامه توجه مطبوعات بین المللی به محکومیت رژیم اسرائیل به پرداخت غرامت به ایران، ادعای برنامه ریزی هکرهای ایرانی برای انجام حمله ای گسترده علیه آمریکا، تکذیب خبر مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در باکو، تمدید ویزای 450 هزار تبعه افغان و باقی ماندن آن ها در ایران و اختلاف نظر فرانسه و آمریکا بر سر موضوع هسته ای ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

ادعای برنامه‌ریزی هکرهای ایرانی برای حمله گسترده علیه آمریکا
به گزارش «تابناک»، طی روزهای اخیر، خبر محکومیت رژیم اسرائیل به پرداخت غرامت به ایران بابت یک قرارداد نفتی، از جمله مهمترین موضوعاتی است که مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. سایت خبری «بیزنس اینسایدر» در این زمینه می نویسد اسرائیل بابت یک قرارداد شراکت اقتصادی متعلق به چند دهه پیش، مبلغ زیادی به ایران بدهکار است و پرونده حقوقی مربوط به این جریان به آرامی در دادگاه های اروپا در جریان است تا این رژیم مجبور به پرداخت مبلغ مذکور به ایران شود. این سایت اشاره می کند که هرچند حکم صادر شده در این موضوع هنوز در مرحله مقدماتی است، اما ممکن است رژیم اسرائیل در نهایت ناچار شود مبلغ 100 میلیون دلار را بابت غرامت به ایران پرداخت نماید. 

ادعای برنامه‌ریزی هکرهای ایرانی برای حمله گسترده علیه آمریکا

هشدار پلیس فدرال آمریکا به برخی نهادهای این کشور درباره احتمال انجام حمله سایبری از سوی ایران علیه آن ها، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات بین المللی قرار گرفته است. روزنامه «دیلی میل» می نویسد اف. بی. آی به موسسات مختلف آمریکایی هشدار داده نسبت به احتمال انجام یک حمله پیچیده سایبری از سوی ایران که قرار است شرکت های فعال در بخش نظامی، شرکت های انرژی و موسسات آموزشی آمریکا را هدف قرار دهد، در حال آماده باش به سر ببرند. ادعا شده که این حمله مشابه حمله ای خواهد بود که هفته گذشته گزارش رخ دادن آن در کشورهای مختلف جهان منتشر شده بود.

ادعای برنامه‌ریزی هکرهای ایرانی برای حمله گسترده علیه آمریکا

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» خبر تکذیب مذاکرات سری میان ایران و آمریکا در پایتخت جمهوری آذربایجان را منتشر کرده است. این خبرگزاری می نویسد رئیس بخش مطبوعاتی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اخبار منتشره درباره انجام مذاکرات محرمانه میان ایران و آمریکا در باکو برای مبارزه مشترک با گروه تروریستی داعش را تکذیب کرده است. به گفته محمد آیت اللهی، مطالب منتشره در این زمینه در برخی رسانه ها، بی پایه و اساس است و مقامات ایرانی و آمریکایی چنین مذاکراتی را در باکو برگزار نکرده اند. ترند اشاره می کند که طی روزهای اخیر برخی اخبار درباره مذاکره ایران و آمریکا درباره داعش انتشار یافته بود.

ادعای برنامه‌ریزی هکرهای ایرانی برای حمله گسترده علیه آمریکا

خبر تمدید ویزای شمار زیادی از اتباع افغان ساکن در ایران، موضوع دیگری است که در برخی مطبوعات و رسانه های منطقه بازتاب یافته است. روزنامه «افغانستان تایمز» در این زمینه می نویسد در پی سفرهای اخیر مقامات افغانستان به ایران، جمهوری اسلامی ایران با تمدید ویزای دستکم 450 هزار پناهجوی افغانی موافقت کرده است. این روزنامه اشاره می کند که بر اساس گزارش ها، در حال حاضر بیش از دو میلیون افغان در ایران اقامت دارند. افغانستان تایمز در ادامه مطلب خود می افزاید محمد محقق، از مقامات ارشد دولت افغانستان به تهران سفر کرده تا مقامات ایرانی را به خودداری از اخراج پناهجویان افغان راضی نماید.

ادعای برنامه‌ریزی هکرهای ایرانی برای حمله گسترده علیه آمریکا

در نهایت، در مطلبی مربوط به مذاکرات هسته ای ایران، روزنامه پاکستانی «بینزس ریکوردر» از اختلاف نظر آمریکا و فرانسه بر سر موضوع هسته ای ایران خبر داده است. این روزنامه می نویسد هرچند در عرصه عمومی، مقامات فرانسوی و آمریکایی خود را همسو و مشتاق برای دستیابی به توافق هسته ای با ایران نشان می دهند، اما پشت درهای بسته، اختلاف نظرهای مهمی میان آن ها درباره این موضوع وجود دارد. این روزامه اشاره می کند که از مدت ها پیش تاکنون، فرانسه به عنوان کشوری که دارای سخت ترین مواضع در میان اعضای گروه 1+5 می باشد، شناخته شده است و اکنون نیز این کشور سعی دارد ملاحظات خود را در توافق نهایی با ایران وارد کند. 
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code