از کربلا تا کیلومترها آن سوتر سیه پوش است

  • ۷۸

در فاصله یک روز تا ظهر اربعین، از شهر کربلا تا کیلومتر آن سوتر سیه پوش است و علی‌رغم تلاش مذبوحانه گروه‌های تروریستی، گرداگرد حرم امام حسین (ع) تا این لحظه آرامش برقرار است و عزاداران در سوگ سرور و سالار شهیدان، به عزاداری می‌پردازند و این عزاداری در روز اربعین به اوج خود خواهد رسید.

به گزارش «تابناک»؛ رسم تاریخی راهپیمایی کربلا، امسال به اوج عظمت خود رسید و منجر به شکل گیری بزرگ‌ترین گردهمایی‌ تاریخ در گرداگرد حرم امام حسین (ع) شد؛ گردهمایی که بین 13 تا 17 میلیون نفر در آن حضور دارند که بیش از 5 میلیون نفر از آنها، از جمله 1.3 میلیون ایرانی از ده‌ها کشور خارجی به این تجمع بزرگ پیوسته‌اند تا بدین شکل کیلومترها آن سوتر از کربلا، سیه پوش باشد.

اخبار ضد و نقیضی از وقوع چند انفجار در غرب شهر کربلا، محدوده حرم‌ها و همچنین مسیر پیاده‌روی زائران از نجف به کربلا منتشر شد که تا این لحظه هیچ مقام رسمی در عراق آن را تایید نکرده است. با آنکه گفته شد صدای این انفجارها که ناشی از برخورد خمپاره یا کاتیوشا به چند ساختمان در محدوده غرب شهر کربلا و همچنین در مسیر زائران بود در کربلا نیز شنیده شده، اما هیچ اختلالی در این شهر، عزاداری زائران و حتا پیاده‌روی زائران ایجاد نشده است.

شب گذشته نیز ظاهراً در غرب منطقه سبز عراق حملات خمپاره‌ای انجام شد اما به مصداق «گرد خداوند من آن است که من می‌دانم / شیشه را در بغل سنگ نگه می‌دارد»، به هیچ زائری آسیبی نرسید و راهپیمایی عظیم اربعین در کمال آرامش پی گرفته شد تا عزاداران حسینی  در چهلمین روز شهادت ثارالله به عزاداری میلیونی برای شهداری مظلوم کربلا بپردازند.




11:59- سالها هر عاشقی که قصد زیارت کربلا می کرد در بین الحرمین این را حس کرده است که گنبد امام حسین (ع) به جهت اینکه قبر مطهر ایشان نسبت به گنبد حضرت عباس (ع) در سطح پایین تری قرار دارد ، دید مطلوبی ندارد و همه در دلشان این را می خواهند که کاش کمی گنبد مولا بالاتر بود تا دلربایی آن بیشتر شود.

در همین راستا با توجه به محدودیت دید گنبد مطهر حرم حسینی، ستاد بازسازی عتبات عالیات طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) را به حرم مطهر ارائه کرده که پس از توافق و عقد قرارداد در سال 92 وارد مرحله اجرایی آن شده است. به گفته مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالیات، این طرح با توجه به اینکه حرم حضرت سیدالشهداء از ابتدا تا کنون 8 بار تخریب و به دست محبان اهل بیت (ع) ساخته و بازسازی شده است، بسیار مهم بوده و وقایع نگری، طرحها و برنامه ها ، اشخاص و عوامل بازسازی آن برای آینده ثبت و ضبط می شود در این پروژه که پس از 700 سال به دست ایرانی ها و ستاد بازسازی کرمان انجام خواهد شد. گنبد مطهر 7.5 متر بالاتر قرار خواهد گرفت.

طراحی این طرح توسط پروفسور سلاجقه از اساتید دانشگاه کرمان انجام شده است و در قالب همین پروژه 4 ستون عریض دور ضریح مطهر نیز به 8 ستون با ابعاد کوچکتر تبدیل می شود. در حال حاضر مطالعات ژئوتکنیک آن در حال سپری شدن است و سازه اسکلت پیش ساخته گنبد آن نیز در حال ساخت است و فاز مطالعات ساخت خشتهای گنبد نیز انجام شده است.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code