پنج میلیون زائر از سراسر کره خاکی وارد عراق شدند

  • ۸۱

مراسم بزرگ عزاداری اربعین حسینی در شرایطی در آستانه برگزاری است که رسانه‌های عراق حدود ۵ میلیون زائر عرب و غیر عرب از جمله ایرانی برای شرکت در مراسم زیارت اربعین حسینی وارد عراق شده اند که از این میان بیش از 1.3 میلیون زائر، ایرانی هستند.

 میلیون‌ها عاشق اهل بیت و مشتاق زیارت بارگاه نورانی امام حسین (ع) و حضرت ابالفضل عباس (ع) راهی کربلا شدند تا در اربعین 1436 هجری قمری در بین الحرمین به عزاداری برای شهدای عاشورا بنشینند و مظلومیت سرور و سالار آزادگان برای جهانیان رخ بنماید و بدین شکل تنها گوشه‌ای کوچک از عظمت ماندگار و پایدار قیام حسینی در سالگرد چهلمین روز شهادت ثارالله نمایان شود.

پس از عبور صدهاهزار ایرانی از گذرگاه مرزی ایران و عراق به قصد حضور در نجف و پیوستن به کاروان زائران حسینی، برخی ضوابط سفر به کشور عراق در روزهای اخیر برچیده شد تا زمینه سفر عاشقان اهل بیت و مشتاقات این حرکت عظیم معنوی، تسهیل شود و در همین راستا، اخذ ویزای عراق به طور موقت و برای روزهای پیش رو منتقی شده اما علی‌رغم لغو روادید، همچنان همراه داشتن گذرنامه ضروری است.

با این حال امروز رییس سازمان حج و زیارت گفت: مرز بین المللی مهران به دلیل نبود امکانات در آن سوی مرز از سوی طرف عراقی برای حضور زایران در راهپیمایی اربعین تعطیل شده و زایران در صورت حضور در مرز با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد. مسیرهای منتهی به مهران هم اکنون با ترافیک شدید خودروهای عبوری روبروست و شمار زیادی از زایران که روز گذشته پس از عبور از مرز مهران وارد خاک عراق شده بودند، پس از چند ساعت پیاده روی به دلیل نبود امکانات انتقال به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی مجبور به بازگشت به مرز مهران شده اند.

رییس سازمان حج و زیارت از هموطنان خواست با توجه به حضور بیش از یک میلیون و 300 هزار زایر در عراق و برنامه ریزی برای بازگشت آنها به کشور از مراجعه به مرزها برای سفر به عتبات عالیات خودداری کرده و این سفر معنوی را به زمان دیگری موکول کنند.

عصام صالح الحلو مدیرکل گذرگاه‌های مرزی عراق به الفرات گفت: تعداد زائرانی که از طریق گذرگاه‌های مرزی برای زیارت اربعین امام حسین (ع) از بیستم نوامبر تا نهم دسامبر وارد عراق شده اند به حدود پنج میلیون نفر می‌رسند. زائران از طریق گذرگاههای زرباطیه، الشلامجه، الشیب و سفوان و نیز فرودگاه بین المللی نجف اشرف وارد عراق شده اند. زائران عرب از کشورهای کویت، عربستان، بحرین، قطر، امارات، عمان و لبنان و زائران غیر عرب از ایران، ترکیه، هند، پاکستان و کومور وارد عراق شده اند.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code