هاشمی: اهل معامله بودیم الان تمام دولت را داشتیم

  • ۱۴۷
«24 خردادماه گفتمانی مورد تایید مردم بود و فردی مورد انتخاب مردم قرار گرفت که اگر اختلاف رای‌شان با نفر بعدی یک میلیون بود می‌توانستیم بگوییم به هم نزدیک هستند اما اگر گفتمانی رای می‌آورد که میزان رای‌اش با نفر بعدی 3 برابر بیشتر است یعنی اختلاف رای آنها 13 میلیون است نشان می‌دهند که این افکار مورد تایید قاطع مردم است.»

این بخشی از سخنان حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان بود که در روز رای اعتماد به پنجمین وزیر پیشنهادی علوم در صحن علنی مجلس و خطاب به نمایندگان بیان شد. سخنانی که در فحوای خود می تواند پیام روشنی را به منتقدان و مخالفان دولت و شخص رییس دولت ارسال کند که بر مبنای آن مردم گفتمان اعتدال را مورد تایید قرار داده اند و به تندروی ها «نه» محکم گفته اند. این سخنان اما با واکنش های متفاوتی از سوی نمایندگان مجلس روبرو شد. 

در همین راستا مسعود پزشکیان نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اختلاف 13 میلیونی آرا در انتخابات ریاست جمهوری، به نامه نیوز گفت: لازم بود که رئیس جمهور کلیاتی را در این زمینه مطرح می‌کردند اما باید به گونه‌ای مطرح می‌شد که حساسیتی برای مجلس ایجاد نمی‌شد زیرا در مجلس گروه سیاسی وجود دارد که از این حرف‌ها خوششان نمی آید در نتیجه گفتن آن حساسیت آنها را برانگیخت.

وی ادامه داد: درست است اختلاف 13 میلیونی آرا واقعیت است اما واقعیتی که باید رئیس جمهور در مجلس آن را بیان می‌کرد دفاع از وزیرش بود و مزیت وزیر را می‌گفت و این که ما حرف هایی بزنیم که باعث اختلاف شود از انها پرهیز کنیم.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات در مورد سخنان مطهری در رابطه با معامله مجلس و دولت برای رای اعتماد به فرهادی، گفت: نمی توانیم بگوییم معامله بود ولی بلاخره روند یک روند سیاسی بود و به آن 3 نفری که رای ندادند فقط به خاطر بحث‌های سیاسی بود، نه این که اگر آنها بودند وضعیت دانشگاه بد می‌شد. به نظر ما بحث بیشتر سیاسی بود تا علمی و کارشناسی.

از سویی دیگر سید مهدی هاشمی نماینده مردم تهران و چهره نزدیک به منتقدان دولت در مجلس نیز در رابطه با سخنان علی مطهری در مورد معامله دولت و مجلس بر سروزیر علوم، به نامه نیوز گفت: اگر ما قرار بود معامله‌ای انجام دهیم معامله را با رئیس جمهور انجام می‌دادیم یا با روسای جمهور گذشته هم انجام می دادیم تا تمام دولت را داشته باشیم. این حرف آقای مطهری ناصحیح است و وی برداشت خود را که برداشتی  مبتنی بر اصول و منطق نیست، اعلام کرد.

وی همچنین در مورد سخنان رئیس جمهور در مورد تفاوت 13 میلیونی آرا، در انتخابات ریاست جمهوری گفت: به نظر ما این صحبت جایش اینجا نبود، ما در شرایط موجود نباید به دنبال واگرایی‌ها برویم، باید به دنبال هم افزایی‌ها باشیم و به نظرم این صحبت‌ها زمانش گذشته و نباید وقتمان را تلف کنیم.

هاشمی تاکید کرد: البته رئیس جمهور می تواند سخنانش را بیان کند اما در مورد مسائل گذشته اگر بخواهیم آسیب شناسی و کنکاش کنیم باید خیلی حرف‌ها را بزنیم و خیلی پاسخ ها را بدهیم. به نظرم شرایط موجود شرایطی نیست که به دنبال این باشیم که شکاف ها را بیشتر کنیم.

وی تاکید کرد: در این جلسه که رئیس جمهومر برای معرفی وزیرش می آید و می خواهد رای اعتماد بگیرد گفتن این حرف ها نشان دهنده این است که بلاخره آقای حسام الدین آشنا هم خیلی مغایر با نظرات رئیس جمهور رفتار نمی کند و این رفتار رفتار مدل آقای آشنا بود نه رفتار روحانی.
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code