توافق هسته‌ای با ایران به احیای میراث فرسوده رئیس جمهور عاجز آمریکا کمک می‌کند

  • ۱۲۴

خبرگزاری فرانسه در گزارشی به مذاکرات جامع هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) اشاره کرد و نوشت که یک توافق هسته‌ای با ایران یک ضربه کاری نادر برای یک رئیس‌جمهور عاجز است که به دنبال شکل دادن میراث کاخ سفید است اما تحلیلگران می‌گویند که تجدید روابط کامل با ایران زمان می‌برد.

خبرگزاری فارس: توافق هسته‌ای با ایران به احیای میراث فرسوده رئیس جمهور عاجز آمریکا کمک می‌کند

طبق این گزارش، ایران و آمریکا از سال ۱۹۷۹ تاکنون هیچ رابطه دیپلماتیکی مستقیمی با یکدیگر نداشته‌اند و بعد از گذشت چند دهه، هر دو طرفدر یکسال گذشته در مذاکرات جدی با گروه ۱+۵ وارد تعامل جدی شده‌اند تا با تلاش فراوان به توافق جامع هسته‌ای برسند اما هر دو کشور با برنامه‌های مختص خود به میز مذاکره آمده‌اند.

«علیرضا نادر» تحلیلگر سیاسی موسسه «رند» درباره توافق نهایی می‌گوید: «اگر توافقی وجود داشته باشد که ایران را از طریق راه دیپلماتیک و صلح‌آمیز از گسترش قابلیت تسلیحات هسته‌ای بازدارد، یک دستاورد بزرگ برای دیپلماسی آمریکا و جامعه بین‌الملل است».

این گزارش می‌افزاید، در حالیکه جهان در انتظار نتیجه مذاکرات وین در آستانه مهلت ۲۴ نوامبر (۳ آذرماه) است، نادر هشدار داد که پیش‌بینی نتیجه این مذاکرات ممکن نیست.

خبرگزاری فرانسه سپس ادامه داد که توافقی که به طور دائمی تهدید ایران هسته‌ای را حذف کند، یک پیروزی خیره‌کننده برای اوباما است.

بر اساس این گزارش، در حالیکه دو سال تا پایان دوران ریاست‌جمهوری اوباما باقی مانده است، دموکرات‌ها هم در داخل و هم خارج به دلیل سیاست خارجی پرهرج و مرج و بزدلانه اوباما به ویژه در رویارویی با اوضاع پرهرج و مرج خاورمیانه تحت فشار و انتقاد هستند.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code