چرا حسینیه کربلا نیمه‌تعطیل است؟ +تصاویر

  • ۳۶۴

یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های کشور در میان انفعال سازمان اوقاف در حالت نیمه‌تعطیل به سر می‌برد.


 در روزهای عزاداری سالار شهیدان در تهران و در حالی که مراسم سوگواری در نقاط مختلف شهر با شکوه خاصی برگزار می‌شود، خبری از حسینیه کربلا، که از پررونق ترین حسینیه های کشور محسوب می شد، به گوش نمی رسد.

حسینیه کربلا، با معماری خاص خود بی تردید یکی از زیباترین و جذاب ترین حسینه های کشور است که متاسفانه در سال های گذشته با انفعال سازمان اوقاف و امور خیریه به حالت نیمه‌تعطیل درآمده است.

این حسینیه توسط آیت الله سید احمد نجفی معروف به "آقا جان" با معماری جالبی شبیه به مسجد کوفه در بزرگرها منطقه قیطریه، بلوار شهید اندرزگو ساخته و وقف برگزاری مراسم مذهبی شده است. این حسینیه بزرگ ساختمانی سه طبقه شامل شبستان بزرگ و سقاخه دارد و در سال های نه چندان دور، میزبان عزاداران از شهرستانهای مختلف کشور بود. مجموعه سخنرانی‌های آیت الله نجفی در باب توحید و امام حسین(ع) دراین مکان انجام شده است. گفتنی است مرحوم حاج اسماعیل دولابی نیز داماد خانواده آیت الله نجفی بودند.

با وجود رونق این حسینیه در سال های نه چندان دور، از چند سال پیش که این مکان زیر نظر سازمان اوقاف و امور خیریه اداره می‌شود، تقریبا به فراموشی سپرده شده است. متولی فعلی مجموعه شخصی پرحاشیه است که در طول سال، غیر از ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع)، به جز چند جلسه هفتگی محدود برنامه دیگری برای آن در نظر گرفته نشده است.

حال سوال اینجاست که علت انفعال سازمان اوقاف در خصوص نیمه تعطیل بودن یکی از پررونق‌ترین حسینیه‌های کشور چیست؟ آیا این سازمان برای احیای این حسینیه - که بی‌تردید طرفداران فراوانی دارد که برای فعالیت مجدد آن لحظه شماری می‌کنند – احساس تکلیف نمی‌کند؟

گفته می‌شود چندین متقاضی آمادگی خود را برای احیای این حسینیه به سازمان اوقاف اعلام کرده اند؛ این موضوع بدان معناست که بازدگرداندن اعتبار سابق به حسینیه کربلا، از نظر پشتوانه، متولی و سرمایه گذار مشکلی سر راه خود ندارد. با این وجود هنوز هیچ اقدامی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه شمیرانات در این خصوص انجام نشده است و باید منتظر ماند و دید حسینیه‌ای که زمانی نه چندان دور، مرکز تجمعات بزرگ عزاداران حسینی در ایام محرم و صفر، و نیز مراسم و آیین های مذهبی مختلف در دیگر ایام سال بود، آیا به رونق گذشته خود بازخواهد گشت؟

چرا قدیمی‌ترین حسینیه کشور نیمه‌تعطیل است؟


چرا قدیمی‌ترین حسینیه کشور نیمه‌تعطیل است؟


چرا قدیمی‌ترین حسینیه کشور نیمه‌تعطیل است؟

چرا قدیمی‌ترین حسینیه کشور نیمه‌تعطیل است؟

چرا قدیمی‌ترین حسینیه کشور نیمه‌تعطیل است؟

چرا قدیمی‌ترین حسینیه کشور نیمه‌تعطیل است؟
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code