عمان: برای نزدیکی روابط تهران-ریاض تلاش خواهیم کرد

  • ۶۷

وزیر امور خارجه عمان ضمن تاکید بر اینکه اختلافات کشورهای عربی خلیج فارس با ایران به ضرر این کشورها تمام می‌شود، افزود: این کشور برای نزدیکی روابط تهران-ریاض تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: عمان: برای نزدیکی روابط تهران-ریاض تلاش خواهیم کرد

«یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان که کشورش امروز میزبان مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا درباره موضوع هسته‌ای استف اعلام کرد که این کشور همزمان با مذاکرات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران برای نزدیکی تهران و ریاض تلاش خواهد کرد.

یوسف بن علوی در گفت‌وگویی با «الشرق الاوسط» در مسقط پایتخت عمان با بیان اینکه مذاکرات امروز میان ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا با رضایت همه‌ طرف‌هاست، افزود که کشورش از این مذاکرات استقبال کرد.

بن علوی درباره روابط کشورهای عربی و ایران نیز گفت: اختلاف (دولت‌های منطقه) خلیج (فارس) با ایران به دلیل دیدگاه‌های متفاوت در مسائل منطقه‌ای است. وی تاکید کرد که به نفع کشورهای عربی خلیج فارس نیست که با ایران خصومت داشته باشند و این موضوع ضرر و زیان‌های بسیاری برای آنها به همراه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه عمان پیرامون نقش این کشور در نزدیکی تهران و ریاض گفت: هم عربستان و هم ایران از این موضوع استقبال می‌کنند و هر موضوعی جای خودش را دارد. وی افزود: همه قانع شده‌اند که آینده منطقه در حسن همسایگی است و حسن همسایگی نیاز به  توافقاتی در رابطه به منافع دارد.

بن علوی به موضوع اختلاف قطر با برخی کشورهای عربی خلیج فارس نیز گریز زد و بر برگزاری کنفرانس دوجه در موعد مقررش (21 دسامبر) تاکید کرد و ادامه داد که اختلافات جز با گفت‌وگو و دیدارهای چند جانبه حل نخواهد شد.

کشور عمان امروز (یکشنبه) میزبان وزرای خارجه ایران و آمریکا و مسئول سیاست خارجهی اتحادیه اروپا در قالب مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ است.


تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code