توافقی در کار نیست فقط تمدید در ازای امتیاز!

  • ۱۲۲

ممشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا گفت احتمال دستیابی به توافق دائم با ایران نزدیک به صفر است.

توافقی در کار نیست فقط تمدید در ازای امتیاز!

مشاور تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا گفت احتمال دستیابی به توافق دائم با ایران نزدیک به صفر است.
المانیتور افزود: تیم هسته‌ای ایران به رهبری محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز دوشنبه بیست و هفتم اکتبر دیداری غیرمنتظره از تاسیسات غنی‌سازی در نطنز و فردو داشتند. در حالی که هدف از این بازدید تقدیر از دستاوردهای دانشمندان ایرانی در این دو نیروگاه عنوان شد، اما ظریف گفت که هدف از تکنولوژی هسته‌ای ما استفاده‌های غیرنظامی است.
این رسانه آمریکایی می‌افزاید: مسئله‌ میزان توانایی غنی‌سازی ایران مانع بزرگ توافق نهایی است. ایران به دنبال حفظ تعداد سانتریفیوژ فعلی خود است، با این حال 5+1 در ابتدا درخواست کرد که تهران توانایی غنی‌سازی خود را تا 1500 سانتریفیوژ پایین بیاورد. رسانه‌ها هفته گذشته خبر دادند که 5+1 پیشنهادی جدید به ایران داده که بر اساس آن، تهران می‌تواند 4 هزار سانتریفیوژ را در ازای انتقال ذخایر اورانیوم با غنای پایین به کشور دیگر نگه دارد. (و 5400 سانتریفیوژ خود را تعلیق کند!)
رابرت اینهورن مشاور تیم مذاکره‌کننده آمریکا و عضو سابق این تیم گفت: در رابطه با دستیابی به توافق دائم تا 24 نوامبر، باید گفت که احتمال آن واقعا به صفر نزدیک است.
وی افزود: یکی از گزینه‌های موجود آن است که بر سر تعدادی از مسائل کلیدی از جمله ظرفیت غنی‌سازی و تغییرات در رآکتور اراک تا 24 نوامبر توافقی بدست آید که تمدید چندین ماهه برای نهایی کردن توافق را توجیه کند.
اینهورن تصریح کرد: اگر طرفین بر سر مسائل کلیدی به توافق برسند، دلیل خوبی برای تمدید چندین ماهه خواهند داشت.
در همین حال وین مدیسن خبرنگار معروف آمریکایی در مصاحبه با فارس اعلام کرد وندی شرمن در آستانه دور جدید مذاکرات به تل‌آویو خواهد رفت تا طبق معمول مقامات اسرائیل را در جریان مذاکرات قرار دهد.
همزمان العربیه از شور و شوق خاص جان کری برای مذاکره با محمدجواد ظریف خبر داد. به گزارش تیک به نقل از العربیه «دقیقه‌های سفرهای کری به کشورهای جهان برنامه‌ریزی شده است، حتی کسانی که قرار است با وزیر سلام و احوالپرسی کوتاهی داشته باشند، در دستور کار قرار می‌گیرند، اما کری شش ساعت با وزیر امور خارجه ایران در وین می‌نشیند و برای ایجاد راه حلی برای پرونده اتمی تلاش می‌کنند.»
منبع: کیهان
تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code