لاریجانی: بانک‌ها خود را موظف به کمک به تولید بدانند

  • ۱۲۳

، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در اولین همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان مازندران که در مجتمع تفریحی نفت محمودآباد برگزار شد، گفت: یکی از آرزوهای ما این بود که فضای سرمایه‌گذاری در مازندران شناسایی و معرفی شود که بحمدالله این همایش در سرمایه‌گذاری بهینه مفید خواهد بود.

forootan-7-34.jpg

وی ضمن تبریک عید غدیر افزود: تعشق به علی (ع) یکی از خصوصیات ما ایرانیان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به دست اندرکاران این همایش توصیه کرد: در این همایش مشکلات سرمایه‌گذاری به صورت جدی بحث شود و از حالت دکور خارج شود و کارآفرینان در پنل‌های‌شان مشکلات حوزه تولید را مطرح کنند.

وی ادامه داد: رویکرد ما توجه به تولید است و در کمیسیون‌های مجلس نکاتی که برای خروج از رکود باید مورد توجه قرار گیرد در حال بررسی است.

لاریجانی با انتقاد از دوره‌های مدیریتی که برخورد مناسب با تولید نداشتند، اظهار کرد: امروز آمادگی لازم و جدی برای توجه به تولید در سطح ملی فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بحمدالله امروز سیاست‌های کشور در بخش‌های مختلف تدوین و ابلاغ شده است افزود: سیاست اصل 44 بسیار مهم است که متاسفانه درست انجام نشد و گاهی اتفاقاتی افتاد که با روح این اصل فاصله دارد.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی چندین قانون برای رونق کسب و کار تصویب شد و ما می‌خواهیم این توجه را به بخش خصوصی بدهیم که با حضور در پارلمان به تحقق رونق اقتصاد کشور کمک کند.

عدالت در سایه رقابت بوجود می‌آید

رئیس مجلس شورای اسلامی فعال کردن بخش خصوصی و ایجاد اقتصاد مردمی را جهت گیری اقتصادی کشور دانست و گفت: باید در بحث اقتصاد اقدامانی انجام داد تا در مباحث اقتصادی رقابت به وجود آید و پرواضح است که عدالت نیز در سایه رقابت بوجود می‌آید.

وی نیروی انسانی متخصص را ظرفیت فوق العاده مهم برای تولید دانست و افزود: اگر ما متناسب با این ظرفیت سرمایه گذاری نکنیم اتلاف منابع کردیم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه امروز باید به بحث اقتصاد مقاومتی توجه شود، افزود: یکی از سرمایه‌های مهم کشور نیروی انسانی متخصص و کارآمد است که باید با میدان دادن به آنها از این ظرفیت متخصص صیانت کرد.

وی امنیت را نعمتی بزرگ دانست و افزود: امنیت در ایران فصلی و ناپایدار نیست و با وجود ناامنی در کشورهای همجوار و منطقه ایران از امنیت کامل و پایدار برخوردار است.

اگر ایران در حل بحران عراق وارد نمی‌شد مسائل اینگونه به سود عراق رقم نمی‌خورد

لاریجانی اظهار کرد: ما از سخت‌ترین بحران امنیتی تروریستی در کشور که دست کشورهای دیگر در آن بود عبور کردیم و ثابت کردیم که ایران یک کشور امن و تاثیر گذار امنیت در منطقه است.

وی مبارزه غربی‌ها با گروه تکفیری داعش را یک حرکت نمایشی امنیتی دانست و افزود: اگر ایران در حل بحران عراق وارد نمی‌شد مسائل اینگونه به سود عراق رقم نمی‌خورد.

بانک‌ها باید با ارایه تسهیلات لازم زمینه‌ساز تولید باشند

رئیس مجلس شورای اسلامی روحیه همگرایی مسئولان و دستگاه‌ها را در این دوره بسیار خوب دانست و اظهار کرد: بانک‌ها باید در خدمت تولید قرار گیرند و با ارایه تسهیلات لازم زمینه‌ساز تولید باشند و خود را موظف به کمک تولید بدانند.

وی افزود: شرکت‌هایی که موقات بانکی دارند باید شناسایی شوند تا آن شرکت‌هایی که در اثر نوسانات ارزی دچار بحران شدند و شرکت‌هایی که سوء استفاده کردند مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه باید سرمایه‌گذاری در مازندران در بخش‌هایی که مزیت دارد باشد، افزود: گستره مازندران امنیت غذایی کشور را به ویژه در کشت برنج تامین می‌کند و باید با مسئله بغرنج ویلاسازی در مناطق کشاورزی به شدت مقابله کرد.

لاریجانی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که مزیت ملی و حیاتی کشور در مازندران به خاطر آمدن دیگران از بین برود، افزود: باید طرحی داده شود تا کوهپایه‌های مازندران با شرایط دیدن زیست محیطی در اختیار ویلاسازی قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سرمایه گذاری در کشاورزی، گردشگری، دامداری، نفت، گاز، پتروشیمی و... از مزیت‌های سرمایه گذاری در مازندران است.

مازندران باید به قطب صنعتی تبدیل شود/وزارت نفت کمک کند

وی افزود: مازندران با شرایطی که دارد باید به قطب صنعتی تبدیل شود و در این راستا وزارت نفت کمک کند تا سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه باید صندوق ذخیره ارزی به بخش تولید اختصاص یابد افزود: امروز کمک به تولید از همه امورات مهم‌تر است.

زباله مازندران سیمای آن را تخریب کرده

وی با اشاره به اینکه زباله مازندران سیمای آن را تخریب کرده ادامه داد: زباله چیز بی‌ارزش نیست و از آن به طلای کثیف یاد می‌شود و ما افراد مستعد در کشور داریم تا بتوانند با فرمول علمی این معضل را به ثروت تبدیل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خط ترانزیتی مازندران قفقاز، ظرفیت‌های گردشگری، کشاورزی، دامپروری، و... را از ظرفیت‌های استان دانست.

باید در روستاها صنایع تکمیلی ایجاد شود

وی درباره روستاها گفت: روستاهای مازندران نیاز به نگاه دقیق‌تری دارند. باید روستاها متولی داشته باشد و صنایع تکمیلی در آن ایجاد شده و بجای تفکیک زمین باید تجمیع صورت گیرد تا روستاها از جمعیت خالی نشوند.

قبل از مالیات‌ستانی به فکر آبادانی باشیم

لاریجانی گفت: باید کشور را با مالیات اداره کنیم و برای اخذ مالیات باید به سخن مولا علی (ع) که قبل از مالیات‌ستانی به فکر آبادانی باشیم توجه کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: این همایش بتواند تکان قابل توجهی به این وضعیت استان بدهد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code