تیر خلاص به ایده استراتژیست‌های غرب/ روحانی: گاز ما برای خودمان است،بروید از روسیه گاز بخرید!

  • ۸۷

در سال های اخیر ما تلاش های خود را گسترش داده ایم تا کشورهای صادر کننده گاز بتوانند همکاری کنند. رقابت نباید مشکل ساز باشد. رقابت باید سالم باشد و منافعی را برای خریداران در بر داشته نباشد بدون آنکه زیانی را به صادر کنندگان برساند.

 حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران در مصاحبه با شبکه 24 تلویزیون روسیه  به نکته ای اشاره کرده است که بی شک تحولات مهمی را در عرصه بین الملل را رقم خواهد زد و دست طرف غربی برای گروکشی های آینده خواهد بست. برخی در غرب با طرح ایده «خرید ایران» می کوشند از مصالحه هسته ای راهی برای جذب  و ادغام ایران در نظم لیبرال جهانی بگشایند تا هم به ایران امتیاز دهند و هم با این امر کشورمان را از روسیه دور سازند تا روند نزدیکی میان قدرت های مستقل را ملکوک کنند. یکی از این راهها جایگزینی گاز ایران در برابر گاز روسیه است. غرب وابستگی های آشکاری به گاز روسیه دارد و می کوشد به این وابستگی از هر طریقی پایان دهد. در واکنش به این ایده روحانی  تصریح کرده است که حتی اگر تحریم ها لغو شود ایران آماده نیست تا جای روسیه را به عنوان یک عرضه کننده مهم گاز بگیرد.

  وی تاکید کرده است: همان طور که می دانید ایران ذخایر بزرگ گازی در اختیار دارد ولی ما از تولید گاز طبیعی عقب هستیم و بنابر این ابتدا به تقاضای داخلی در کشورمان فکر می کنیم.

روحانی در ادامه افزود: ما مشکلاتی در زمستان داریم ولی پس از آن شما می دانید مشتریان زیادی در اطراف ما وجود دارند در شرق و در غرب. همه همسایگان شرقی، غربی و جنوبی ما خواستار خرید گازی از ما هستند که ما هنوز باید آن را استخراج کنیم. بنابر این اکنون شرایط به گونه ای نیست که کسی فکر کند اگر روسیه عرضه گاز را متوقف کند ایران می تواند همان گاز را تامین کند. سطح تولید گاز ما با این مرحله فاصله دارد.

ایران به دنبال گسترش همکاری گازی با روسیه در زمینه گاز است. روحانی در این باره نیز تاکید کرد که در سال های اخیر ما تلاش های خود را گسترش داده ایم تا کشورهای صادر کننده گاز بتوانند همکاری کنند. رقابت نباید مشکل ساز باشد. رقابت باید سالم باشد و منافعی را برای خریداران در بر داشته نباشد بدون آنکه زیانی را به صادر کنندگان برساند.

روحانی گفت: بنابر این در زمینه گاز و همین طور در بخش انرژی بهینه ترین راه همکاری و تعامل است. ما به دنبال همکاری با روسیه در همه زمینه ها هستیم.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code