امریکا می‌خواهد ایران به بمب اتم برسد

  • ۸۷

آن طور که جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفته است ایران به شش تا 12 ماه زمان نیاز دارد تا به بمب اتم برسد، این مدت زمان فرصت مناسبی است تا ایالات متحده بتواند مذاکرات با ایران را به شکست بکشاند.

مذاکرات هسته ای میان ایران با کشورهای 1+5 در ژنو هفته گذشته به شکست انجامید و دو طرف موعد نهایی جدیدی را برای از سرگیری مذاکرات در 20 ژوئن تعیین کردند تا دوباره گفت وگوهایشان را از سر بگیرند.

من از همین الآن می گویم که مذاکرات پیش رو نیز شکست خواهد خورد برای این که اختلافات ایران با کشورهای عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان بسیار عمیق و گسترده است و امکان ندارد توافقی حاصل شود مادامی که هر کدام از طرف ها نخواهند از مواضع خود کوتاه بیایند، مساله ای که به نظر نمی رسد هیچ کدام از آنها بخواهند انجام دهند.

ایران امروز 19 هزار سانتریفیوژ در اختیار دارد که کار غنی سازی اورانیوم را انجام می دهند. ایران می خواهد این تعداد را به 50 هزار سانتریفیوژ برساند و این در حالی است که علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و یکی از طرف های مذاکره کننده هسته ای گفته است که ایران به یک صد هزار سانتریفیوژ برای اهداف غیر نظامی خود نیاز دارد. در مقابل، غرب می خواهد ایران میزان سانتریفیوژهایش را بین 6 تا هزار عدد نگه دارد. در عین حال نخست وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو نیز گفته است که نباید به ایران اجازه داد بیش از دو هزار تا پنج هزار سانتریفیوژ در اختیار داشته باشد.  

نتانیاهوی تروریست کشوری را اشغال کرده و ویران می کند و فرار می کند و خود سامانه ای گسترده و سلاح هسته ای و شیمیایی در اختیار دارد آن گاه می خواهد که سوریه از سلاح های شیمیایی خلع سلاح شود و تهدید می کند به ایران حمله می کند اگر از برنامه هسته ای اش دست نشوید.

ایالات متحده به نیابت از اسرائیل مذاکره می کند و ایران هم هیچ گاه نمی تواند امنیت ایالات متحده را تهدید کند. من از ابتدا مذاکرات را تا زمانی که شکست خورد پیگیری می کردم، در همین موقع ها بود که در یکی از رسانه های لیکودی امریکایی خواندم: آیا می توان به احمدی نژاد با سلاح هسته ای نامحدودش اعتماد کرد؟ من می گویم به احمدی نژاد هزار بار بیشتر از نتانیاهو و جنایتکاران جنگی دولتش اعتماد می کنم، در عین حال احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست و قرار نیست دوباره رئیس جمهور شود، رئیس جمهوری فعلی ایران حسن روحانی است و او در اعتدال مشهور است.

من از اسرائیل می خواهم که به ایران حمله کند برای این که آن گاه ایران و حزب الله در یک روز با ده ها هزار موشک اسرائیل را موشک باران خواهند کرد.

در روزنامه «واشنگتن پست» لیبرال معتدل که در هر چیزی اعتدال به خرج می دهد الا موضوع اسرائیل، مطلبی خواندم با این عنوان: امریکا لازم است که از مطالبات هسته ای اش در قبال ایران بکاهد. نویسنده این مطلب مایکل سنگ، از مرکز سیاست خاور نزدیک واشنگتن که مارتین ایندیک با پول های یهودی های امریکا در دفاع از اسرائیل و سرپوش گذاشتن بر جنایت هایش تاسیس کرده است، بود. این روزنامه لیبرال از همان صفحه اول مصالح اسرائیل را مقدم بر هر مصلحت دیگری می داند.

مواضع امریکا آن طور که من فهمیدم این است که ایران را در برابر وضعیتی قرار دهد که رهبران ایران در آخر مجبور شوند سیاست تولید بمب هسته ای را اتخاذ کنند، آن طور که جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا گفته است ایران به شش تا 12 ماه زمان نیاز دارد تا به بمب اتم برسد، این مدت زمان فرصت مناسبی است تا ایالات متحده بتواند مذاکرات با ایران را به شکست بکشاند.  

قطعا اسرائیل همه برنامه هسته ای ایران را رد می کند و تهدید می کند که اگر 1+5 به توافق هسته ای باب میلش با تهران دست نیابند به تنهایی به تاسیسات هسته ای ایران حمله خواهد کرد. شخصا، من از اسرائیل می خواهم که به ایران حمله کند برای این که آن گاه ایران و حزب الله در یک روز با ده ها هزار موشک اسرائیل را موشک باران خواهند کرد. اسرائیل باید توانایی های دشمنانش را بشناسد و بر اساس آن مواضع خود را تعریف کند و از کشورهای 1+5 بخواهد که سیاست های اسرائیل را پیگیری کنند، البته گمان هم نمی کنم بتواند با این سیاست هایش راه به جایی ببرد برای این که روسیه و چین به مخالفت با آن بر می خیزند و احتمالا آلمان نیز این سیاست هایش را رد خواهد کرد.

بعضی از ناظران صحبت از «شکاف» می کنند، در حالی که دلایل منطقی برای این شکاف نمی آورند، هر دو طرف از اختلاف های عمیق سخن می گویند و این که پیشرفتی حاصل نشده و شکاف گسترده است.

می خواهم بگویم که نگرانی شش کشور مذاکره کننده با ایران به هیچ موجه نیست، و مواضع اسرائیل آن قدر بی اخلاقی است که کسی جز امثال نتانیاهو نمی توانند چنین مواضعی را اتخاذ کند. این را هم شخصا نمی خواهم که فضای مذاکرات آن قدر طوفانی شود که نگرانی اعراب را به دنبال داشته باشد تا آن جا که بشنوم مصر و عربستان سعودی و امارات متحده عربی برنامه هسته ای نظامی خود را آغاز کرده اند، اگر این کار در پاسخ به سامانه های هسته ای اسرائیل باشد، حرفی نیست، اما نباید در واکنش به آن چیزی باشد که ایران قرار است در آینده به دست آورد. اگر چنین اتفاقی بیفتد کشورهای شرقی و غربی برای پاکسازی خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی به سرعت وارد عمل خواهند شد.  

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code