نمایندگانی‌که آرزوی‌شکست‌مذاکرات را دارند

  • ۱۰۷

نایب رییس مجلس با بیان اینکه 16 سال در مجلس با روحانی همکاری نزدیک داشته‌ام، گفت: با قاطعیت می‌گویم اعتدال، خردگرایی، عقلانیت و عمل فراجناحی که حسن روحانی به عنوان شعار انتخاباتی خود از آن‌ها سخن گفت نه فقط شعار بلکه در جوهره و خمیر مایه وجود او عینیت دارد.

نمایندگانی‌که آرزوی‌شکست‌مذاکرات را دارند

جلسه پرسش و پاسخ پیرامون موضوع تبیین نسبت اعتدال با اصولگرایی به همت جامعه مهندسین استان اصفهان، با حضور نمایندگان اصفهان در مجلس  و نایب رییس مجلس برگزار شد. محمد رضا باهنر در این نشست گفت: پرسشها و دغدغه‌های مردم، علاقه‌ها، دلاوری‌ها و دلواپسی‌های آن‌ها راهگشای همیشگی مسئولان کشور و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. باهنر تصریح کرد: در بیان علت چرایی انتخاب شدن حسن روحانی در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوری دلایل متنوعی را می توان نام برد اما بر اساس یک تحلیل کلی می توان گفت اذهان عمومی جامعه از حکمرانی دو جریان اصولگرایی تندروانه و اصلاح طلبی تندروانه پس از 16 سال به دامن اعتدال پناه بردند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فیلم مستندمن روحانی هستم اظهار کرد: هر چند در این فیلم سعی شده تا بر اساس مستندات دقیق و معتبر، شخص روحانی بر اساس رفتار او به مخاطب شناسانده شود اما بنده 

اعتراض مسوولان دولتی مبنی بر انحراف‌سازی هدفمند در «من روحانی هستم» وارد است

اعتراض و ادعای مسئولان دولت مبنی بر انحراف سازی هدفمند و غرض ورزانه را به این مستند وارد می‌بینم چرا که بخش های این فیلم مانند تکه های پازلی است که نابجا و در ساختاری ناپسند در کنار هم قرار گرفته و قصد داشته‌اند تصویری را از رییس دولت یازدهم به نمایش بگذارند که مورد پذیرش دولت و دوست‌داران آن نیز نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت یازدهم در دو جبهه مهم در حال جنگ و امتیازگیری است، تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای ژنو و حل مشکلات اقتصادی کشور دو مساله مهمی است که دولت در تقابل با آن می ستیزد و در این مسیر هر کجا که از تفکر اعتدال خارج شود، دچار گرفتاری خواهد شد همان گونه که دولت نهم و دهم با عدول از اعتدال دچار نوعی تزلزل سیاسی شد. وی خاطر نشان کرد: دولت احمدی نژاد زمانی قطعنامه های شورای امنیت را ورق پاره‌های سیاسی خواند و زمانی دیگر در این باور شخصی خویش بود که تحریمها کشور را در موقعیت شعب ابیطالب قرار داده است.

وی با تشبیه پروسه مذاکرات ژنو با پل صراط گفت: هر چند متعهد بودن به خط اعتدال در توافقات ژنو مانند حرکت بر روی پل صراط باریک، مشکل، تاریک، کم عرض، برِان و غیر قابل بازگشت است، اما برخی افرادی که امروز ادعای دلواپسی می‌کنند و در مقاله‌های خود متوقف ماندن مذاکرات ژنو را به شکست سیاست های دولت 

مصلحت کشور در دورنگه‌داشتن تندروها از میدان تصمیم‌گیری است

تعبیر می‌کنند و به خاطر این شکست خدای متعال را شکر می‌گویند تندروان رادیکالی بیش نیستند. نماینده تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره دلیل حضور نمایندگان در همایش های دلواپسیم تصریح کرد: مجلس محل همه بحث های سیاسی از جمله مساله آب، سیاست داخلی ، سیاست خارجی، دلواپسیم و دلاوریم است و این که نمایندگان مجلس برای اظهار عقیده درباره موضوعات متنوع کشوری مورد انتقاد قرار بگیرند، موضوع درستی نیست؛ هر چند من این موضوع را نیز کتمان نمی کنم که برخی نمایندگان مجلس در آرزوی شکست کامل مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5هستند. 

وی افزود: با وجود مخالفت های شدید و بدبینی‌های برخی نمایندگان به ادامه مذاکرات هسته‌ای با گروه غربی،غالب نمایندگان مجلس بر اساس سیاست های راهبردی مقام معظم رهبری و نرمش قهرمانانه مد نظر ایشان بر این عقیده هستند که طبق قاعده برد-برد ایران به شرط عدم زیاده خواهی طرف های مذاکره کننده در مذاکرات موسوم به ژنو پیروز می شود این در حالی است که طرف غربی سعی دارد به افکار عمومی این گونه القا کند که ایران به دنبال متوقف سازی مذاکرات هسته ای است و ما باید با یک عمل هوشمندانه به جهان ثابت کنیم که زیاده خواهی طرفهای غربی مانع بزرگ رسیدن به یک توافق واحد و جامع است.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code