خواسته اصلی 5+1 در مذاکرات چیست؟دانشمندان هسته‌ای را دودستی تقدیم ما کنید!

  • ۲۳۶

، عباس عراقچی تنها مقام طرف ایرانی است که درباره جزییات مذاکرات صحبت کرده و گفته است که "اختلافات در همه زمینه ها وجود دارد و واقعا نمی توان گفت چند موضوع در دستور کار قرار دارد زیرا هر موضوع دارای چند زیرشاخه است و برخی زیرشاخه ها نیز باهم تلاقی دارد."


ظریف هم در روزهای گذشته گزارشی که بتوان از آن به جزییات مذاکرات پی برد نداده است. در این میان، طرح یک موضوع عجیب از سوی یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا، تا حدودی از خواسته اصلی طرف غربی پرده برداشته است.

در تحقیق مذکور از یک اندیشکده در دانشگاه هاروارد آمده است که مهمترین خواست غرب درباره ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته ای ایران، گفتگوی کارشناسان غربی با محسن فخری زاده است.
محسن فخری‌زاده یکی از مهم ترین دانشمندان هسته ای کشورمان است که کشورهای غربی جایگاه ویژه ای برای او در برنامه هسته ای کشورمان در نظر گرفته اند. 

درخواست گفتگو با فخری زاده البته پیشتر از سوی ایران رد شده بود اما اصرار غرب برای انجام این امر، موضوع را پیچیده تر می کند. آیا اصرار بر گفتگو با مهم ترین دانشمندان هسته ای ایران با هدفی غیر از بازجویی انجام می شود؟

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code