ایران به فناوری تشخیص زودرس بیماریها پیوست

  • ۲۱۶

نخستین سمینار بیورزونانس و تشخیص پزشکی امروز در دانشگاه امیرکبیر برگزار و در آن اعلام شد که ایران به باشگاه جهانی بیورزونانس پیوسته است.

، در دانشگاه امیرکبیر دومین کنفرانس تلومدیسین و سمینار بیورزونانس و تشخیص های نوین پزشکی برگزار شد.

علیرضا رهایی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمد جهانگیری - معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور و همچنین دبیر علمی این کنفرانس و حمید کشوری رئیس پژوهشکده سلامت الکترونیک حضور داشتند.

رهایی در این مراسم ابراز امیدواری کرد و گفت: پژوهشکده سلامت الکترونیک طی تفاهمنامه ای با بانک دی بر آن است تا دستگاه بیورزونانس را با دادن وامی در اختیار پزشکان قرار دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر همچنین با بیان اینکه با استفاده از این این فناوری ایران برای نخستین بار به باشگاه استفاده کنندگان از بیورزونانس پیوست، افزود: امیدواریم در سال های آینده در مطب هر پزشک یک دستگاه بیورزونانس برای تشخیص های نوین پزشکی قرار گیرد.

جهانگیری نیز ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم این دستگاه در کشور بومی سازی شود.

در پایان این مراسم از تندیس بیورزونانس توسط رئیس دانشگاه امیرکبیر و دبیر علمی رونمایی شد.

دکتر حمید کشوری- رئیس پژوهشکده سلامت الکترونیک پیش از این گفته بود: اگر بتوانیم دانش بیورزوناس را در کشور نهادینه کنیم می توانیم بسیاری از بیماریها را در مرحله ابتدایی تشخیص دهیم و نسبت به درمان زودهنگام آن اقدام نماییم.

وی افزود: تشخیص زودرس بیماریها می تواند هزینه های سلامت جامعه را کاهش داده و باعث ارتقای نظام سلامت شود.

رئیس پژوهشکده سلامت الکترونیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: تاکنون چند کشور از جمله آمریکا، آلمان، روسیه، انگلیس و استرالیا به این فناوری دست یافته اند و هم اکنون با افتخار اعلام می کنیم که به این دانش دستیابی کامل داریم و می توانیم ضمن بهره گیری از آن برای تشخیص بیماری ها، انقلابی نوین در عرصه خدمات سلامت ایجاد کنیم.

کشوری ادامه داد: مرکز تحقیق و توسعه بیورزونانس در دانشگاه امیرکبیر ایجاد شده است و به زودی این دانش و فناوری های آن را در اختیار پزشکان قرار می دهیم تا برای تشخیص زودرس بیماریها از آن استفاده نمایند.

به گزارش مهر، بیورزوناس علم تشخیص بیماری ها با استفاده از فرکانس سلولی آنهاست که در تشخیص بسیاری از بیماریها که حتی پزشکی نمی تواند تشخیص دهد می تواند علت بیماری را تشخیص دهد.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code