از ' حذف مجازات یارانه بگیران' و 'لیسانس 3 ساله' تا 'بیمه پراید 821هزار تومان!'

  • ۱۰۶

تیترهای امروز روزنامه های کشور متنوع تر بودند. برخی روزنامه ها به مسئله اوکراین پرداخته بودند و برخی دیگر افزایش نرخ دیه را مورد توجه قرار داده بودند و برخی دیگر اظهارت دوپهلوی آمانو و ... را مورد توجه قرار داده بودند.

حذف مجازات یارانه بگیران 
روزنامه قدس: این روزنامه "نرخ جدید دیه " را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است. در بخشی دیگری از هشدار پوتین نسبت به جنگ در اوکراین  خبر داده است
ولادیمیر پوتینˈرییس جمهوری روسیه در گفت وگو با ˈانگلا مرکلˈ صدراعظم آلمان در مورد بروز جنگ داخلی در اوکراین هشدار داد.
چندی پیش و پس از ناآرامی های اوکراین، در جمهوری خودمختار کریمه انتخاباتی برگزار شد و بیش از 90درصد شهروندان به الحاق کریمه به روسیه رای مثبت دادند.
در تیتری دیگر از قدس می خوانیم: "طرح 2فوریتی مجلسیان برای حذف مجازات یارانه بگیران" 
طبق قانون اساسی هر حکم مجازات باید با حکم دادگاه صورت گیرد و چون سازمان هدفمندی نمی‌تواند فردی را جریمه کند باید وی را به دادگاه بفرستد. 
عزت‌الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس گفت: "دادگاهی کردن مردم به خاطر 45 هزار تومان صحیح نیست، خاطر نشان کرد: برخی دوستان از این مصوبه پشیمانند و به همین دلیل طرح دو فوریتی حذف مجازات تهیه و تدوین شد، در کل دست دولت باز است و به هر که خواست یارانه می‌دهد و به هر که نخواست نمی‌دهد."
***
اظهارات دوپهلوی آمانو
روزنامه مردم سالاری: این روزنامه به اظهارات دوپهلوی آمانو اشاره کرده و نقل قولی از وی را تیتر کرده است: "آژانس نمی تواند صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تایید کند."
مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهارتی دو پهلو تغییرات به وجود آمده در تعاملات ایران و گروه 1+5 بعد از انتخابات سال گذشته را مثبت خوانده و در عین حال گفت: ماهیت واقعی سیاست هسته ای ایران تغییری نکرده است.
این روزنامه با تصویری عکسی از واژگون شدن کشتی مسافربری کره جنوبی تیتر زده است: "بیش از 300مسافر مفقود شده اند."
اکثر مسافران کشتی، دانش آموزان دبیرستانی بوده، که برای سفر آموزشی عازم جزیره جیجو بودند.
البته ایرنا دیشب در این خصوص نوشت: "درپی غرق شدن یک کشتی مسافر بری کره جنوبی با ۴۷۷ مسافر و خدمه در سواحل این کشور، تاکنون ۳۶۸ نفر نجات یافته و دو تن جان باختند." 
***
دولت دنبال گرانی نیست
روزنامه هدف و اقتصاد: این روزنامه از قول نوبخت تیتر زد: "دولت به دنبال گرانی کالاها نیست"
هر چند دولت به دنبال گرانی کالاها نیست اما به نظر می رسد این مورد خود به خود در حال محقق شدن است. گفتنی است قیمت بنزین و گازوئیل از اردیبهشت ماه افزایش خواهد یافت.
در روزهای پایانی تابستان 92 رفته رفته با کاهش قیمت ارز در بازار، کاهش قیمت مسکن و کاهش قیمت خودرو، این امیدواری در بین مردم ایجاد شد که رفته رفته قیمت ها روند نزولی به خود خواهند گرفت، اما در اولین گام رئیس بانک مرکزی و به تبع وی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی هر یک به نحوی از کاهش قیمت ارز انتقاد کرده و جلوی آن را گرفتند. از سوی دیگر و به دنبال کاهش قیمت خودرو در بازار، وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه ای مطبوعاتی ترتیب داد و جلوی کاهش قیمت خودرو را گرفت.
***
بیمه پراید 821هزار تومان!
روزنامه همشهری: این روزنامه تیتر یک خود را به خبر افزایش دیه اختصاص داده است: "دیه کامل؛ 150میلیون تومان"
البته این نرخ جدید دیه از اول اردیبهشت اعمال خواهد شد و برای ماه های حرام 30درصد اضافه خواهد شد."
با این حساب برآوردها حاکی از افزایش حق بیمه شخص ثالث بدون تخفیف سنواتی برای پراید به ۸۲۱ هزار تومان و خودروهای ۴ سیلندر به ۹۵۵ هزار تومان است.
***
90 و بخشیده شدن یک اعدامی
رو
زنامه ابتکار: این روزنامه عکس یک خود را اختصاص داده است به خانواده فوتبالیستی که قاتل فرزندشان را بخشیدند. این روزنامه از قول این مادر و پدر نوشته است: "همه چیز کار خدا بود"
تلاش‌های «۹۰» برای نجات یک محکوم به اعدام به نتیجه رسید. ماجرایی که در تمام طول برنامه 90 فردوسی‌پور به آن اشاره می‌کرد، اجرای حکم قصاص یک جوان محکوم به اعدام بود که قرار است حکمش بامداد سه‌شنبه در مازندران اجرا شود و برخی رسانه‌ها از عصر دو روز قبل با به ‌راه انداختن جریان رسانه‌ای، خواستار کمک نود به حل این ماجرا و بخشش متهم از سوی خانواده‌ مقتول شده بودند.
***
خروج مسکن از رکود؟!
روزنامه جهان صنعت: این روزنامه از ابلاغ مقررات جدید تشکیل صندوق زمین و ساختمان خبر داد و نوشت: "بازار مسکن از رکود خارج می شود؟"
به نظر می رسد با ایجاد بسته‌های تشویقی بانک مسکن و برنامه‌های بانک‌های تجاری برای افزایش سقف تسهیلات مسکن به احتمال زیاد حجم معاملات مسکن در امسال افزایش می‌یابد و به دنبال آن بازار رونق می‌گیرد.
به نظر می رسد دولت برای فراهم‌ شدن برابری عرضه و تقاضای مسکن ابزار‌ها و نهادهای مالی خود را به کار گرفته است. اگر فعالان بازار مسکن دست به دست هم دهند و به کمک ابزار‌های موجود عرضه و تقاضا را تقویت کنند بخش مسکن نیز به دوران رونق و خوب خود برمی‌گردد.
***
لیسانس 3 ساله!
روزنامه فرهیختگان: این روزنامه از "جزئیات تازه از لیسانس اختیاری 3ساله" تیتر زده است.
گویا قرار است با لغو تعطیلات؛ سه ترم 16 هفته ای داشته باشند. البته ترم های معمولی جا به جایی مهمی نخواهند داشت.

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.
hansen_html_code